Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Roest in Achterleuning

This site may earn commission on affiliate links.

MusQueTear

Active Member
Aug 15, 2017
1,082
734
NL
Net als in
DIY Ski Latch On Tesla Model 3 Reveals Rust In The Seats
zien wij ook roest onder de bekleding van de neerklapbare achterleuning van onze Model 3.

01_ 20191220_105644.jpg


Klap de leuning neer, verwijder pushpin en kunststof afdekplaat, de onder de afdekplaat naar binnen gevouwen rits kan dan eenvoudig geopend worden.... en evt. roest geconstateerd!

Wij gaan een Service-afspraak inplannen... en de vrienden van het skiluik ( link hierboven ) ook een berichtje sturen.
....wordt vervolgd... :mad:

02_20191220_105845.jpg
 
Ik zou hier geen probleem van maken. 'Vliegroest' komt bij alle merken voor (lees ook de comments onder het stuk dat wordt aangehaald) bij interieurdelen. Die worden niet zo goed beschermd als de buitenplaten. Schroef willekeurig welk merk maar eens open onder de bekleding en je komt 9 van de 10 keer dit soort oppervlakteroest tegen. Ik maak er bij mijn 3 (en S) geen probleem mee. Ga niet eens de moeite doen om de bekleding er af te halen.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik zou hier geen probleem van maken. 'Vliegroest' komt bij alle merken voor (lees ook de comments onder het stuk dat wordt aangehaald) bij interieurdelen. Die worden niet zo goed beschermd als de buitenplaten. Schroef willekeurig welk merk maar eens open onder de bekleding en je komt 9 van de 10 keer dit soort oppervlakteroest tegen. Ik maak er bij mijn 3 (en S) geen probleem mee. Ga niet eens de moeite doen om de bekleding er af te halen.

Die Comments heb ik gezien en zijn best wel wisselend. Vliegroest op de remschijven rem je eraf.... vliegroest in de achterleuning kun je er volgens mij niet 'afzitten'... ;) We hebben nu een Service-afspraak staan en zien wel wat de Tesla reactie is. Thx iig. voor je duidelijke reactie! Als het allemaal heel normaal is zal dat wel blijken...
 
Ook prima... maar dan is het wel duidelijk en in dat geval verwijder ik zelf die roest en zorg ik dat het wel poremt! Autootje moet wel 192k km's of 8 jaar batterijgarantie meegaan... Misschien is de insteek van ons als privérijders hier wel debet aan! :rolleyes:

Is standaard, heeft elk merk. Na productie worden dit soort producten(stansen/ dieptrekken) ontdaan van productie olie/ vet en staan ze soms ff in een loods zonder conservering. Ik heb in zo'n fabriek ooit op een qc afdeling gewerkt (voor VAG/ BMW) en vaak ging het al geroest de deur uit richting duitsland. JIT was vooral aanwezig in de auto fabriek zelf, dus op locatie duurde het niet lang van gitterbox tot montage in de auto.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear