Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij deze een thread over service ervaringen (delen) met de model 3 in NL/BE.

Ik hoop dat deze thread de komende tijd alleen gevuld zal worden met mijn ervaringen en dat andere model 3 klanten wat meer geluk hebben met het nieuwe model.

Betreft Model 3 AWD non-p , geleverd 16 februari 2019.

Vandaag 28 februari heb ik via de app het klimaat van de auto naar 20 graden gezet. (interior stond op 5 graden via de app vanochtend, niets schokkends) Ik stap rond 09:00 in de auto en tref het scherm aan met een enorme barst erin.
Ik heb pin to drive aanstaan en kon dus helaas niet rijden. Tesla service gebeld, die gaven aan een sleepwagen te sturen.
Kwartier later nog eens geprobeerd, ik kon met enige finesse pin to drive invoeren. Vervolgens even gebeld met tesla service en afgesproken dat ik zelf de auto direct naar SEC Amsterdam zou brengen.

Tijdens de rit tript het scherm alle kanten op (door alle menu's) volume max, min, stoelverwaming bijrijder max.
Het scherm was onbedienbaar door de barst. (de barst is overigens maar deels oppervlakkig voelbaar)

Aangekomen bij SEC Amsterdam mocht ik meteen naar binnenrijden en was het al snel redelijk druk met mensen van Tesla rond de auto. Ondertussen een oude model S als leenauto meegekregen en een sms ontvangen met dat "de benodigde onderdelen voor mijn tesla zijn besteld maar niet op voorraad liggen" zodra ze meer weten geven ze mij een verwachtte levertijd.

Ik zal in dit topic vorderingen posten.
Ik hoop dat mijn geval een positieve service-ervaring mag worden qua oplossing en tijd, ik hoop ook dat een model 3 scherm gewoon met het vliegtuig wordt opgestuurd ipv een boot ;-)

PS: model 3 AWD t.o.v. deze specifieke model S P85 (2 ton gelopen overigens) , de model 3 rijdt veel strakker en stiller, beter geluidssysteem en beter afgewerkt (mijn perceptie). Model S ook een fijne auto natuurlijk, maar het verschil is erg merkbaar en niet in positieve zin.
 
Update : De model S loaner heeft wat gebreken (achterband die leegloopt, lekkage,trekt naar rechts en openstaande terugroepactie(als rdw.nl up to date is) ) dus die ruil ik vanmiddag in tegen een andere auto. Doordat ik belde over de loaner ook even geinformeerd over de status van mijn model 3 : Het nieuwe middenscherm zou al in Nederland (Tilburg) zijn en de verwachting is dat mijn auto 1 dezer dagen weer klaar is.

Wordt vervolgd.
 
  • Like
Reactions: FreudeamFahren
Update : Ondertussen geen idee of het middenscherm in Nederland is, verschillende mensen gesproken, het lijkt erop dat er niet eens iets besteld is en dat het scherm mogelijk uit Amerika moet komen, ziet er niet naar uit dat ik een fijne "service" ervaring tegemoet ga...
 
Update : Ondertussen geen idee of het middenscherm in Nederland is, verschillende mensen gesproken, het lijkt erop dat er niet eens iets besteld is en dat het scherm mogelijk uit Amerika moet komen, ziet er niet naar uit dat ik een fijne "service" ervaring tegemoet ga...
Ja dat is de echte Amsterdam ervaring, je ziet de medewerker wat verbaasd naar het scherm staren, dan zegt hij dat het onderdeel “helaas pas gisteren besteld is”. Dit betekent dat hij zich voorneemt het onderdeel zo snel mogelijk te gaan bestellen zodra jij vertrokken bent. Vervolgens komt er iets tussen, of het lukt het niet om te bestellen om dezelfde reden dat het eerder niet lukte.
 
Update : Ondertussen geen idee of het middenscherm in Nederland is, verschillende mensen gesproken, het lijkt erop dat er niet eens iets besteld is en dat het scherm mogelijk uit Amerika moet komen, ziet er niet naar uit dat ik een fijne "service" ervaring tegemoet ga...

Altijd blijven zitten aan de desk met de service medewerker totdat de bevestigingsmail in je inbox zit. Werkt echt.
 
  • Informative
Reactions: reejee
Dank voor de tips - zal vast niet de laatste keer zijn dat ik bij het sec terecht kom ;-(

Gisteren in de ochtend te horen gekregen dat het scherm in Tilburg is, toen Freemont, toen Amsterdam en daarna toch Tilburg, maar wel met 5 dagen levertijd naar Amsterdam (werkdagen).

Waarschijnlijk is mijn eigen auto volgende week klaar, zegt men.

Stel dat de auto volgende week klaar is ontstaat er vanzelf een nieuw probleem :
Wanneer de auto klaar is moet die binnen 24 uur worden opgehaald anders worden er kosten in rekening gebracht, wat ik grappig vond..
Nu ben ik komende week op wintersport en niet in staat de auto om te ruilen, ook ga ik niet een ander opzadelen om evt. een auto om te ruilen.

Beetje backwards dat Tesla mij verantwoordelijk maakt voor een probleem wat duidelijk bij Tesla zelf ligt, heb gisteren gebeld met service en diegene gaf me aan binnen 30 min terug te bellen, niks gehoord, ondertussen hang ik weer in de wacht om te kijken of er nu wel een oplossing is.

Ben benieuwd. :)
 
zonnescherm.jpg
View attachment 383117

Deze had ik al eerder gepost in een ander draadje: beugeltje blijkt bij aflevering al afgebroken te zijn. Na inleggen in het systeem, heeft iemand in Noorwegen het service verzoek doorstuurd naar Duiven (hier kreeg ik een email over). Een week na melden maar eens gebeld (naar Duiven). Onderdeel is in bestelling. Kan nog wel even gaan duren. Is gelukkig een stuk minder erg dan een scherm. Ik moest wel bellen om hierachter te komen, hadden ze ook wel kunnen mailen. Maar nu ik een email bevestiging heb van Duiven, kan ik ze gelijk mailen, ik neem aan dat dat veel handiger is dan elke keer maar weer minsten 10min moeten wachten voor je ze kan spreken.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Update : Vandaag mijn auto weer op mogen halen, boven verwachting snel en netjes gewassen op kunnen halen.

- Communicatie rondom de service-ervaring was wel redelijk genant (heel veel verschillende tegenstrijdige berichten ontvangen)
- De 2e leenauto was prima (parkeerhulp deed het niet) , de 1e leenauto die ik meekreeg had wat defecten wat niet zou moeten (slechte banden, leeglopend, lekkage (regen) met natte a-stijlen tot gevolg).
- 6 dagen is de model 3 weggeweest voor de displayvervanging, viel me alles mee.

Al met al positief dat de onderdelen in ieder geval wel redelijk in de buurt waren en dat de model 3 snel gerepareerd is.
Ik ben ook altijd vriendelijk geholpen, maar zelden correcte informatie gekregen.
 
  • Informative
Reactions: ssdshirt
Ja dat is de echte Amsterdam ervaring, je ziet de medewerker wat verbaasd naar het scherm staren, dan zegt hij dat het onderdeel “helaas pas gisteren besteld is”. Dit betekent dat hij zich voorneemt het onderdeel zo snel mogelijk te gaan bestellen zodra jij vertrokken bent. Vervolgens komt er iets tussen, of het lukt het niet om te bestellen om dezelfde reden dat het eerder niet lukte.

Ik heb ook heel erg het idee (maar is nergens op gebaseerd) dat zo'n onderdeel dan ergens in een magazijn komt te liggen, en dat de eerstvolgende monteur die dat onderdeel toevallig ook nodig heeft 'm dan gewoon uit het magazijn trekt. Niet rekening houdende dat dat ding voor een andere auto besteld is.
 
View attachment 383118 View attachment 383117

Deze had ik al eerder gepost in een ander draadje: beugeltje blijkt bij aflevering al afgebroken te zijn. Na inleggen in het systeem, heeft iemand in Noorwegen het service verzoek doorstuurd naar Duiven (hier kreeg ik een email over). Een week na melden maar eens gebeld (naar Duiven). Onderdeel is in bestelling. Kan nog wel even gaan duren. Is gelukkig een stuk minder erg dan een scherm. Ik moest wel bellen om hierachter te komen, hadden ze ook wel kunnen mailen. Maar nu ik een email bevestiging heb van Duiven, kan ik ze gelijk mailen, ik neem aan dat dat veel handiger is dan elke keer maar weer minsten 10min moeten wachten voor je ze kan spreken.

Ben nu ondertussen 6 weken aan het wachten op een nieuw beugeltje. ik kan het rechter zonnescherm nauwelijks gebruiken. Ben ik de enige die zo lang op reserveonderdelen aan het wachten is? Ben het een beetje beu aan het worden.
 
Ja dat is de echte Amsterdam ervaring, je ziet de medewerker wat verbaasd naar het scherm staren, dan zegt hij dat het onderdeel “helaas pas gisteren besteld is”. Dit betekent dat hij zich voorneemt het onderdeel zo snel mogelijk te gaan bestellen zodra jij vertrokken bent. Vervolgens komt er iets tussen, of het lukt het niet om te bestellen om dezelfde reden dat het eerder niet lukte.
Dat is ook mijn Duiven ervaring: toch maar weer eens een enigszins gefrustreerd mailtje gestuurd en krijg direct als antwoord dat het onderdeel binnen is en dat ze een afspraak gaan maken. Ik krijg toch het gevoel dat Tesla het initiatief aan de klant laat. Maar goed, iig is het er na 6 weken wachten.
 
Ik had 4 maart bij aflevering een kras (niet erg groot, op een dorpel)
Afgelopen maandagmiddag ingeleverd voor herstel met nog wat bijgekomen esthetische punten die de Sec kan oplossen. Kras=bodyshop elders.
Eerst duurt het een dag voordat ie opgehaald wordt richting Bodyshop(in de app geconstateerd) maar op die dag is er niks aan de andere punten gedaan.
Gisterochtend zag ik de auto na twee werkdagen dus terug richting SeC Duiven gaan, nog voor de middag daar gearriveerd. Eind van de middag stond ie echter alweer bij de bodyshop. Schijnbaar was SeC niet tevreden over het geleverde werk, kortom met de pasen nog in de loaner. Ik was wel blij dat ik enorm heb "gezeurd"dat ik eigenlijk alleen een Tesla als loaner wil hebben want ik ben alweer > 1000 km verder A.s. maandag vermoedelijk al bijna 1500.
Dit zeuren om een Tesla loaner komt door mijn eerdere ervaringen met mijn model S bij Tesla Duiven. Prima werk, maar erg langzaam. In dit geval maar deels door henzelf veroorzaakt want die puntjes hadden dinsdag al klaar kunnen zijn, maar het bodywork niet. En ik ben blij dat zij kritisch kijken anders is de teleurstelling bij ophalen (en nieuwe afspraak maken als het niet OK is) des te groter. (En zoals bekend: ik rij helemaal privé met mijn Tesla, dus Benzine tikt voor mij best aan, met de huidige prijzen.)
 
SeC Eindhoven heeft pas eind mei tijd om de volgende tekortkomimgen aan te pakken:
  1. Krasje op rechtervoorportier (zat er bij aflevering)
  2. Richtingaanwijzer naar links blijft altijd hangen
  3. Parkeersensoren voor worden bij met neus naar voren niet actief op display/geluid
  4. 'Auto lane change not available'
  5. 'Navigate on Autopilot' not available'
  6. Bestuurdersportier is alleen met bruut geweld te sluiten
  7. En last but not least: 7m laadkabel...
4 en 5 zullen wel door punt 3 veroorzaakt zijn. Hoop niet dat er na 6 weken wachten eerst nog onderdelen besteld moeten worden. Zou leuk zijn als Autopilot tijdens de zomervakantie vol inzetbaar is. Nu blert de auto elke keer een foutmelding als je van rijstrook wisselt (ook als je alleen TACC gebruikt) - zeer irritant.
 
SeC Eindhoven heeft pas eind mei tijd om de volgende tekortkomimgen aan te pakken:
  1. Krasje op rechtervoorportier (zat er bij aflevering)
  2. Richtingaanwijzer naar links blijft altijd hangen
  3. Parkeersensoren voor worden bij met neus naar voren niet actief op display/geluid
  4. 'Auto lane change not available'
  5. 'Navigate on Autopilot' not available'
  6. Bestuurdersportier is alleen met bruut geweld te sluiten
  7. En last but not least: 7m laadkabel...
4 en 5 zullen wel door punt 3 veroorzaakt zijn. Hoop niet dat er na 6 weken wachten eerst nog onderdelen besteld moeten worden. Zou leuk zijn als Autopilot tijdens de zomervakantie vol inzetbaar is. Nu blert de auto elke keer een foutmelding als je van rijstrook wisselt (ook als je alleen TACC gebruikt) - zeer irritant.

2 heb ik ook last van en met ons vele anderen, lijkt software te zijn.
4 en 5 horen volgens mij allen bij FSD en niet bij AP(?) heb jij FSD?

Mijn ervaring met SeC EHV was niet erg positief helaas.
 
2 heb ik ook last van en met ons vele anderen, lijkt software te zijn.

Odie gaf aan dat ze toch echt de richtingaanwijzer vervangen:
Ik heb dit (oa) gemeld via de app als probleem en ik krijg gisteren te horen dat ze Mobile Service op me afsturen en dat voor de richtingaanwijzer een onderdeel besteld moet worden. Lijkt dus een bekend hardware probleem wat ze onder garantie fixen.

4 en 5 horen volgens mij allen bij FSD en niet bij AP(?) heb jij FSD?
EAP - daar zit dit gewoon in.

Mijn ervaring met SeC EHV was niet erg positief helaas.
We gaan het meemaken... Ze zullen het toch een keer moeten leren :rolleyes: