Net terug van de wintersport met mijn half december geleverde Model 3 Standard Range Plus. De reis naar Italie hebben we onderweg laten plannen met het onvolprezen abetterrouteplanner.com (abr) op de webbrowser in de auto. In de settings van abr kun je bij type ev aangeven dat je een M3 SR+ rijdt met 170kW laadvermogen. We hebben op de heenweg 4 keer bij Ionity en 5 keer bij Tesla Superchargers geladen en terug 5 keer bij Tesla en 2 keer bij Ionity.
Wat mij opviel was dat ik nooit heb gezien dat de auto met 170kW uur heeft geladen. Het hoogste was 145kW bij Ionity op de terugweg. Bij Tesla niet vreemd omdat alle chargers waar ik ben geweest 150kW waren maar alle Ionity chargers waren 350kW en meestal stonden we bij Ionity als enige te laden.
Behalve het filmpje op Youtube van de SR+ rijder in Australie ken ik geen voorbeelden dat 170kW ook echt gehaald wordt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Wat mij opviel was dat ik nooit heb gezien dat de auto met 170kW uur heeft geladen. Het hoogste was 145kW bij Ionity op de terugweg. Bij Tesla niet vreemd omdat alle chargers waar ik ben geweest 150kW waren maar alle Ionity chargers waren 350kW en meestal stonden we bij Ionity als enige te laden.
Behalve het filmpje op Youtube van de SR+ rijder in Australie ken ik geen voorbeelden dat 170kW ook echt gehaald wordt.
Wat zijn jullie ervaringen?