Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ 170kW ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
D0A75E4E-3C2F-4626-BBDE-E0E852B46756.png
Ik vermoed dat de settings in abrp toch iets te strak stonden, niet? 1150km en 7x laden....das 164km per charge of zit ik er nu volledig naast?
7 keer laden is 8 stukken rijden, 1150 gedeeld door 8 is 144km per charge.
 
Last edited:
Welke settings gebruik je? Ik zou met een SR+ niet 150 gaan rijden. Ik denk dat je beter af bent gewoon te cruisen met 110km/h

A Better Routeplanner

Ook de SR+ rijdt heerlijk met autopilot op 150. Omdat de 170kW (ivm de lage temperatuur?) niet realistisch is zal abrp op pre-170 inderdaad een betere planning geven.
Off topic: Maar ook dan laat abrp zien dat je met Vmax op 150km/u eerder op de bestemming bent dan met 110km/u
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Danny n
dit komt meer in de buurt.

En waarom alleen ionity stops? en waarom laden tot 98?? onnodige en vertragende factoren denk ik.
met alle NLse teslas was het erg druk bij de SuCs. Daarom in abrp voorkeur voor Ionity

Die 98 heb ik niet gedaan hoor. Bij 90% SoC zijn we vertrokken en met een iets minder zware voet naar de volgende laadpaal gereden. Maar volgens abrp is wachten tot 98 en 150km/u rijden toch sneller
 
  • Like
Reactions: Danny n
Ook de SR+ rijdt heerlijk met autopilot op 150. Omdat de 170kW (ivm de lage temperatuur?) niet realistisch is zal abrp op pre-170 inderdaad een betere planning geven.
Off topic: Maar ook dan laat abrp zien dat je met Vmax op 150km/u eerder op de bestemming bent dan met 110km/u

Mits je meteen kunt inpluggen :) en het niet koud is.....

Als je op zaterdag gaat rijden zou ik rekening houden dat je 20 minuten extra op een laadstop moet rekenen. Dit kun je in ABRP doen door "Time to open charge port" een hogere waarde te geven.

dit komt meer in de buurt.

En waarom alleen ionity stops? en waarom laden tot 98?? onnodige en vertragende factoren denk ik.

Ionity omdat je daar sneller kunt laden.

Laten tot 100% is nooit snel, laden boven 60-70% is meestel niet interessant t.o.v. doorrijden naar de volgende SuC.

Speel zelf met de instellingen zou ik zeggen en je kunt snel genoeg een happy path en alternative path uitstippelen.
 
  • Like
Reactions: Danny n