Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ danig minder range dan verwacht

This site may earn commission on affiliate links.
Heren (en misschien dames), dank voor de inzichten en onderbouwing. Ik denk dat m'n auto gewoon werkt zoals zou moeten en zoals al gezegd werd " korte ritje met opwarmen (met deze kou) is killing voor de totale actieradius.
Vandaag de ritten gedaan. Auto voorverwarmt. Vetrokken met 94%, aankomst met 37%, dus 57% verbruikt op een rit van 148km. Bijna de gehele A1 af met 100 op de CC. 1 graad celsius buitentemperatuur.
Volgens het rittenoverzicht 24kwh verbruikt wat een gemiddelde geeft van 165 Wh/km. Gezien de kou lijkt me dit acceptabel, toch?

De vele korte ritjes die ik normaal maak tijdens deze koude periode icm de beperkte accu-capaciteit zorgen ervoor dat ik dus wat vaker (en eerder) moet stekkeren.
 
@hvandijk remmen staat op "stoppen". Keuze is volgens mij tot rollen, kruipen of stoppen (oid) en staat daar op het maximale (stoppen volgens mij).
@Krisja Inderdaad omdat dit mijn eerste EV is aan de passagier wel eens het optrekken laten merken en 1x bij het stoplicht zo'n petje in een GTI het plezier niet gegund sneller weg te zijn, maar dat is in het kleine maandje dat ik hem heb 5 á 6x voorgekomen, maar ik begrijp dat een sportief rijgedrag de actieradius sterk beinvloed.
Ik heb donderdag een lange rit staan (2x150 km) en zal dan optimaal rijden (gepland vertrek, voorverwarmen, kachel op handmatig en CC op 100).
Dan eens kijken wat hij doet met % verbruik, verbruikte kilometers en wh/km.
Dat klinkt al goed.

Wat ik bedoelde was de regeneratie op standard en niet op low.

Standard: Provides the maximum amount of regenerative braking.
Low: Limits regenerative braking.

Als het er maar op neer komt dat je praktisch nooit hoeft te remmen (zeker niet elke rit).
 
Dat klinkt al goed.

Wat ik bedoelde was de regeneratie op standard en niet op low.

Standard: Provides the maximum amount of regenerative braking.
Low: Limits regenerative braking.

Als het er maar op neer komt dat je praktisch nooit hoeft te remmen (zeker niet elke rit).
Die staat inderdaad op standaard (was even de terminologie kwijt), en ik hoef inderdaad zeer zelden het rempedaal te gebruiken.
 
  • Like
Reactions: hvandijk