Mars2020
Active Member
Dat soort trips van 1.000km zijn gewoon niet normaal te doen - aldus mijn collega’s - met een SR+ die voor de volgende keer allemaal met een huurauto’s gaan. Sommige hebben 7x moeten laden op een enkeltje Alpen. Door zowel de lagere laadsnelheid, maar ook omdat je met een korte range gewoon minder keuze hebt bij welke SuC je gaat laden (je redt de volgende immers niet en gaat dus eerder laden).
Op de heenweg vertrokken op 100% met 6 stops, waarvan de laatste een korte (9kW) die eigenlijk niet nodig was, maar voor de zekerheid toch maar wat bijgeladen omdat ik niet wist wat het verbruikt op de bergpas zou zijn. In het totaal 176kWh geladen
Op de terugweg vertrokken op 70%, totaal een uurtje file gehad en 6 stops. Daarbij ben ik steeds rond de 20% gaan laden waardoor ik dus wat extra stops heb gehad.
Daar waar het mocht 145km/h gereden, soms wat harder, overige stukken tussen 130 en 140 km/h,
Die afstanden zijn wat mij betreft dus prima te doen met de SR+. Ik neem aan dat je op deze afstanden met een "gewone auto" toch ook zo'n 4 keer stopt. Het kan dus prima met de SR+