Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil dan toch even meegeven hoe het in mijn e-tron (55) werkt omdat hier een paar keer gezegd werd dat geen enkele EV in de gegeven omstandigheden snel kan laden.
Erg vaak heb ik door de bekende omstandigheden nog niet aan een hypercharger geladen, maar toch voldoende om het volgende vast te stellen.
Stel dat je met 40% SOC bij een hypercharger aankomt met een relatief koude batterij. Dan start het laden typisch aan 80 kW. Na enkele minuten loopt de laadsnelheid al op en tegen dat de SOC bij 60% ligt, wordt er aan het maximum van 150 kW geladen en dat gaat dan door tot 80% SOC. Vanaf dan neemt de snelheid geleidelijk aan en bijna lineair af om bij 99% SOC op 50 kW af te sluiten.
 
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde dat als je nu een SR+ besteld dat je de verbeterde variant krijgt. Nog beter dan die in de test is gebruikt, dus met een realistische range die boven de 350 km ligt met snelweggebruik.
Dat is dus het probleem. Die 350 km zou ik acceptabel vinden, maar nu kom ik niet verder dan 250 km en dat vind ik niet acceptabel voor een auto die verkocht wordt met een beloofd bereik van 400 km. Ik rij voornamelijk ritten van ca. 100 kilometer met 80% snelweg en ik hou me aan de maximumsnelheid.
 
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde dat als je nu een SR+ besteld dat je de verbeterde variant krijgt. Nog beter dan die in de test is gebruikt, dus met een realistische range die boven de 350 km ligt met snelweggebruik.
Oh. Deze zie ik nu pas. Ik las dat de SR+ realistisch gezien 290 kan halen bij snelweggebruik (AD 2019). Als dat idd 350 dan is dat toch een ander verhaal want als mijn MS nu 350 zou halen zou ik hem de volle 5 jaar doorrijden. @Devils son heb je een bron voor mij?
 
Oh. Deze zie ik nu pas. Ik las dat de SR+ realistisch gezien 290 kan halen bij snelweggebruik (AD 2019). Als dat idd 350 dan is dat toch een ander verhaal want als mijn MS nu 350 zou halen zou ik hem de volle 5 jaar doorrijden. @Devils son heb je een bron voor mij?
Ik hoorde Bjorn Nyland zeggen, dat hij vanaf 26 maart de SR+ gaat testen. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Ik moet zeggen, dan naar mijn idee de MIC SR+ precies haalt wat ev-database zegt. Dus 250 km snelweg in de winter. En nu het snelladen ook goed werkt, kan ik er prima lange afstanden mee afleggen.
 
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde dat als je nu een SR+ besteld dat je de verbeterde variant krijgt. Nog beter dan die in de test is gebruikt, dus met een realistische range die boven de 350 km ligt met snelweggebruik.
Oh. Deze zie ik nu pas. Ik las dat de SR+ realistisch gezien 290 kan halen bij snelweggebruik (AD 2019). Als dat idd 350 dan is dat toch een ander verhaal want als mijn MS nu 350 zou halen zou ik hem de volle 5 jaar doorrijden. @Devils son heb je een bron voor mij?
Ik hoorde Bjorn Nyland zeggen, dat hij vanaf 26 maart de SR+ gaat testen. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Ik moet zeggen, dan naar mijn idee de MIC SR+ precies haalt wat ev-database zegt. Dus 250 km snelweg in de winter. En nu het snelladen ook goed werkt, kan ik er prima lange afstanden mee afleggen.
Dat is dan net te weinig. Las iets van 12 mijl extra door de warmtepomp
 
I heard Bjorn Nyland say that he will be testing the SR + from March 26th. I am very curious about the results.

I have to say, then in my opinion the MIC SR + gets exactly what ev database says. So 250 km of highway in winter. And now that the fast charging also works well, I can cover long distances with it.
Is 250km from 100 to 0% or from 90 to 10?
I'm considering a job 125km from home and I want to understand if I can manage it without supercharging in winter as well with the new MIC SR+
 
I have no experience with the 3. However reading your other post and here and looking at the EV database and comparing the EV database for my X with my experience. I will be doable but you will be on the edge. However If you get close you can do a quick stop at a supercharger you probably only need 10 minutes to be save. Is there a supercharger on your way between home and work?
You will always see that at the moment you think I just can make it home, the charger near your house are occupied, broken or ICE'd.
 
Ik volg wel een beetje met verbazing dit topic. De MIC M3 batterijen presteren eigenlijk bij een aantal mensen (ver) onder de maat bij het laden waarvoor onvrede wordt geuit op het forum.
Vervolgens komen alle standaard trucages weer uit de kast...je laadt toch gewoon thuis, met 50-85kw moet je niet zeuren, je batterypsck is na x km nog koud,etc etc.

Kan iemand me dan uitleggen wat het nut is van 't pochen van Tesla overde V3 Superchargers die 250kw geven, als je auto dat vermogen vanwege een brakke batterij niet aan kan?
Kan me vinden in het feit dat je batterij moet opwarmen voordat hij optimaal laadt, maar het is simpelweg te kort door de bocht om dergelijke opmerkingen te plaatsen.
Dan hadden we net zo goed bij V2 kunnen blijven met 150kw. Niemand (met nieuwe accu) die dat in de praktijk gaat halen.

Met alle respect, maar dit is een geval waarbij tesla's visie niet aansluit op de praktijk.
 
  • Like
Reactions: BobB72 and OttoR
Volgens mij is er maar 1 tesla die uberhaupt die 250kw kan halen bij het superchargen en dat is de model 3 lr/p. Model s/x of de 3 sr+ (niet mic) halen ook bij lange na niet die snelheid. Ik denk dat iedereen teveel kickt op die screenshotjes op internet waarbij iemand 200+kw voor een paar seconden weet te halen. Je hebt een stuk meer aan de laadtijd van 10 tot 80% feitelijk......
 
  • Like
Reactions: fivari
Afgelopen dinsdag heb ik een bestelling geplaatst voor een sr+. Achteraf twijfel ik om de order te annuleren en te gaan voor een gebruikte lr uit 2019 (dezelfde aanschafprijs). Het gaat mij niet zozeer om de range, ik rij namelijk gemiddeld 7500km per jaar en superchargen is hooguit 1x per jaar nodig voor vakantie. Maar ik ben bang dat de audio van de sr+ tegen gaat vallen vanwege het ontbreken van de subwoofer in de sr+.

Kan iemand hier iets over vertellen?
 
Afgelopen dinsdag heb ik een bestelling geplaatst voor een sr+. Achteraf twijfel ik om de order te annuleren en te gaan voor een gebruikte lr uit 2019 (dezelfde aanschafprijs). Het gaat mij niet zozeer om de range, ik rij namelijk gemiddeld 7500km per jaar en superchargen is hooguit 1x per jaar nodig voor vakantie. Maar ik ben bang dat de audio van de sr+ tegen gaat vallen vanwege het ontbreken van de subwoofer in de sr+.

Kan iemand hier iets over vertellen?
Die subwoofer zou niet doorslagggevend moeten zijn, wel o.a..
hogere restwaarde
lol in vakantie
sneller laden
hogere topsnelheid
snellere acceleratie (elke keer weer als je haast hebt…)
KwH is niet softwarematig alsnog te verhogen,
Beste meerwaarde in euro per km range van welke EV dan ook
Minder vaak laden en zelden noodzaak >80 % (=400 km) te laden.. (en gaat langer mee, minder cycles.)
Bij laden op de zaak wel handiger= grotere batterij te hebben:
Bij degradatie hogere restrange
 
Last Friday after charging at Supercharger I noticed that my Tesla Model 3 SR+ 14 Dec 2020 LFP (2021.4.12 1400km) had sudden total range drop to 325 km. Picked up in AMS NL.
I could not charge before up to 100% but it always indicated that it is ~ 415-425km.
Chargers always stopped at ~80% but still charged till up to 360-370km.
I requested the service but I wonder what happened, how can I fix it. Anyone had similar issues? How to fix it?
 

Attachments

  • 65D32BF4-F78B-42C3-AA09-9566DC97BF78.jpeg
    65D32BF4-F78B-42C3-AA09-9566DC97BF78.jpeg
    188 KB · Views: 60
  • F6748743-A06E-4A39-BD18-7CAFB9F47E7E.jpeg
    F6748743-A06E-4A39-BD18-7CAFB9F47E7E.jpeg
    96 KB · Views: 46
  • CFA4F7EE-946D-48F6-9950-9291D5872414.jpeg
    CFA4F7EE-946D-48F6-9950-9291D5872414.jpeg
    606.2 KB · Views: 46
  • 49A4BAC9-0286-4BCE-AC3B-CC41922C1CD6.jpeg
    49A4BAC9-0286-4BCE-AC3B-CC41922C1CD6.jpeg
    368 KB · Views: 50
Afgelopen dinsdag heb ik een bestelling geplaatst voor een sr+. Achteraf twijfel ik om de order te annuleren en te gaan voor een gebruikte lr uit 2019 (dezelfde aanschafprijs). Het gaat mij niet zozeer om de range, ik rij namelijk gemiddeld 7500km per jaar en superchargen is hooguit 1x per jaar nodig voor vakantie. Maar ik ben bang dat de audio van de sr+ tegen gaat vallen vanwege het ontbreken van de subwoofer in de sr+.

Kan iemand hier iets over vertellen?
Ik rij zelf in een SR+ uit 2019 en ik vind persoonlijk de audio niet tegenvallen. Flinke Bass in ieder geval.
je zult ongetwijfeld verschil horen als je het verschil gaat beluisteren.
volgens mij heeft Björn (YouTube) dit ook wel eens getest, en vond het niet tegenvallen.
 
Sr+ heeft al goede audio. Ter vergelijk, mijn vorige auto was een golf gte met alle packs (ook audio) die je erop kon verzinnen en die had veel slechter geluid. Ja, de sr+ heeft geen subwoofer. Mis ik die? Nee, de jaren dat ik met veel wattage aan subwoofers rondreed zijn al even geleden.... ;)
 
Oh. Deze zie ik nu pas. Ik las dat de SR+ realistisch gezien 290 kan halen bij snelweggebruik (AD 2019). Als dat idd 350 dan is dat toch een ander verhaal want als mijn MS nu 350 zou halen zou ik hem de volle 5 jaar doorrijden. @Devils son heb je een bron voor mij?
Carwow haalt die 350 met de LFP accu en de nieuwe SR+ heeft een nog betere accu en daarmee ook een iets hogere WLTP rating.

Dus die zou nog net iets beter moeten scoren.

Sowieso, de Model 3 modellen met warmtepomp zijn in de praktijk echt een stuk zuiniger, met name als het koud is.
 
Carwow haalt die 350 met de LFP accu en de nieuwe SR+ heeft een nog betere accu en daarmee ook een iets hogere WLTP rating.

Dus die zou nog net iets beter moeten scoren.

Sowieso, de Model 3 modellen met warmtepomp zijn in de praktijk echt een stuk zuiniger, met name als het koud is.
Ok, dank je. Ik hou het toch maar bij de LR. Wel gigantisch prijsverschil voor 120 km extra in de tank zogezegd.
 
Is 250km from 100 to 0% or from 90 to 10?
I'm considering a job 125km from home and I want to understand if I can manage it without supercharging in winter as well with the new MIC SR+
250km is from 100% to 1% in winter conditions (0 degrees outside temp, rain) on the highway at 105km/h average. In normal conditions (10 degrees, dry) I drove 320 km from 100 to 2% at 100km/h.