Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

horta

Electrified petrolhead
Nov 14, 2018
2,909
1,255
Utrecht
Kan het zijn dat je
1 weersinvloeden ziet?
2 de auto snapt hoe jouw verbruik aan de hand van jouw rijstijl in elkaar zit?
3 zomer/winter snapt?

Erik MIC SR+

Member
Jan 8, 2021
33
58
Arnhem
YMMV. Ik heb geprobeerd een zicht te krijgen op het verbruik door hier een daar wat cijfers te bekijken en een gemiddelde te nemen zonder echt uitgebreide studie. Er zijn er die 170 Wh/km hebben met de LFP. Mogelijk is jouw 144 vooral gebruik in de zomer? Met mijn performance zit ikzelf dichter bij 200 dan 190.
met onze Model 3 SR+ met LFP sinds december 2020:
na 28500 ; 177Wh/km (dat is dus inclusief winter en 4000km met caravan)
laatste 2500km (zonder caravan) 145Wh/km

• Like
Reactions: job-lek

Erik MIC SR+

Member
Jan 8, 2021
33
58
Arnhem
Meer mensen waar de LFP batterij minder KM's opgeeft met 100%? Toen ik hem vorig jaar ophaalde zat ik op 416, inmiddels zit ik op 404. (Sinds 2021.24.x heb ik last dat langzaam aan het zakken is, is ook terug te zien binnen Teslamate)
Ik heb het niet exact bijgehouden. Maar begin 2020 was 100% gelijk aan 396 tot 404 km. Vervolgens is dat opgelopen tot 416km. Nu is het inderdaad vrij plotseling weer naar 404 km gedaald.

Ik heb de indruk dat het niet aan degradatie ligt, maar puur aan software. Weersomstandigheden, route specifieke factoren etc worden in dit getal niet meegenomen. Het is puur het beschikbare aantal kWh / normverbruik (volgens Tesla). Dus of de beschikbare capaciteit (door degradatie of software) is veranderd of het normverbuik. (Als ik ongelijk heb hoor ik dat graag.)

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC