Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Op dit moment is het verbruik hier bij 100km/h op de AP 251Wh/km. Is dat niet extreem hoog dan?

Daarbij is het hier nu niet enorm koud. -10, dat is koud. 10 graden boven 0 komt heel regelmatig voor in Nederland. Dan loop ik nog gewoon zonder jas naar buiten.

Hoe doen die mensen dat dan in Canada en Noorwegen waar het soms -20 of lager wordt. Rijden die dan nog maar 50km op een volle accu?

Kun je een foto maken van je Energy grafiek op het scherm, 251Wh/km is zeker erg veel.
 
Op dit moment is het verbruik hier bij 100km/h op de AP 251Wh/km. Is dat niet extreem hoog dan?

Daarbij is het hier nu niet enorm koud. -10, dat is koud. 10 graden boven 0 komt heel regelmatig voor in Nederland. Dan loop ik nog gewoon zonder jas naar buiten.

Hoe doen die mensen dat dan in Canada en Noorwegen waar het soms -20 of lager wordt. Rijden die dan nog maar 50km op een volle accu?

Hoe ver ben je onderweg? Gemiddeld verbruik op energie scherm bij 50km vinden de meeste hier interessant. Bij veel korte stukjes is je verbruik altijd extreem. Maar 251Wh/km bij 100km/h over langere tijd dat is extreem slecht. Over 71.000km met mijn M3P is het gemiddelde 194 Wh/km nu is het rond de 210Wh/km
 
Ik zou best een foto willen sturen van de energie grafiek, maar toen ik gisteren van Arnhem naar Hengelo en terug niet verder kwam dan op de terugweg de SuC in Apeldoorn oost te pakken besloot ik vandaag gewoon even langs het service center te gaan.
 
Hallo allemaal, ook ik heb problemen met laden : max 43KWh zoals al eerder is gemeld. Een telefoontje met de supportlijn van Tesla leerde dat het een bekend probleem was en dat er vermoedelijk in januari een softwareupdate beschikbaar zou zijn om dit probleem te fixen. Verbruik is bij mij wel normaal: 250 - 275 km
 
Ondertussen is de auto terug. Er was kennelijk iets mis met de koeling van de batterij.

het verbruik is nu dan ook binnen de norm.

Opladen gaat nog steeds tot 96%. Van het service team kreeg ook ik te horen, dat dit in een update in begin 2021 opgelost gaat worden.
 
  • Disagree
Reactions: Runescom
als ik nu een SR+ bestel ( zelf configureren, geen wagen uit voorraad) , hoe weet ik dan of ik er ééntje uit China zal krijgen (LFP) , of ééntje uit Fremond (Nikkel) ?

Meer geïnteresseerden weten via de online kanalen inmiddels dat een nieuwe SR+ bijna zeker enkel nog uit China komt. Maar van Tesla krijg je dit niet inzichtelijk, in ieder geval niet tijdens het online bestellen.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Meerdere keren wezen superchargen, warme accu, SOC tussen de 20-40%, niet boven de 43kW gekomen.
Ik heb hetzelfde issue met de M3 SR+ met LFP accu. Bij de SuC max 30kW, maar doorgaans niet meer dan 23kW, op verschillende laadpunten met warme accu. Hoop echt dat er een oplossing komt. Ik heb juist deze auto besteld vanwege de hoge laadsnelheid.
 
Ik heb hetzelfde issue met de M3 SR+ met LFP accu. Bij de SuC max 30kW, maar doorgaans niet meer dan 23kW, op verschillende laadpunten met warme accu. Hoop echt dat er een oplossing komt. Ik heb juist deze auto besteld vanwege de hoge laadsnelheid.
Heb je nog geen 2020.48.30.1 binnen? Die zou wat issues met LFPs moeten verhelpen.
 
Zelfde probleem hier, op 7 december mijn SR+ ontvangen. Ik heb inmiddels al een tiental keer aan de supercharger gestaan (op meerdere locaties) en ik lijk maar niet boven de 47kW uit te komen. Het probleem dat hij niet wilt opladen tot 100% heb ik wel niet maar van zodra hij aan 90% zit, laad hij maar maximum op aan 5-10kW dus daar wil je dan ook niet meer op wachten.

Ik heb inmiddels een afspraak willen boeken bij Tesla vanwege de belabberde oplaadsnelheden maar kreeg onderstaand bericht als antwoord. Ik ben hier eerlijk gezegd niet echt mee gediend, "super"chargen kan je dit echt niet noemen...

Beste,
Bedankt voor het gebruiken van uw Tesla app.

Wat betreft uw laad snelheid: uw wagen heeft een nieuwe batterij die geproduceerd is in China. Deze nieuwe technologie heeft veel meer aandacht nodig.

De nieuwe batterijen moeten minstens 1 uur op voorhand voorverwarmd worden om optimale snelheden te halen. Ook is het aangeraden om te navigeren naar de Superchargers, zo zal de wagen weten dat hij moet voorverwarmen.

In de winter zal u sowieso niet de snelheden halen dat u verwacht en dit heeft te maken met de temperaturen.
Bekijk ook de tips op onze website. https://www.tesla.com/nl_BE/support/winter-driving-tips...
Alvast bedankt,
Tesla service
 
Zelfde probleem hier, op 7 december mijn SR+ ontvangen. Ik heb inmiddels al een tiental keer aan de supercharger gestaan (op meerdere locaties) en ik lijk maar niet boven de 47kW uit te komen. Het probleem dat hij niet wilt opladen tot 100% heb ik wel niet maar van zodra hij aan 90% zit, laad hij maar maximum op aan 5-10kW dus daar wil je dan ook niet meer op wachten.

Ik heb inmiddels een afspraak willen boeken bij Tesla vanwege de belabberde oplaadsnelheden maar kreeg onderstaand bericht als antwoord. Ik ben hier eerlijk gezegd niet echt mee gediend, "super"chargen kan je dit echt niet noemen...

Raar toch dat verschillende SECs verschillend reageren. Ik kreeg deze melding:

5351D95E-F356-4C57-809C-76A3944F5F4D.jpeg
 
Zelfde probleem hier, op 7 december mijn SR+ ontvangen. Ik heb inmiddels al een tiental keer aan de supercharger gestaan (op meerdere locaties) en ik lijk maar niet boven de 47kW uit te komen. Het probleem dat hij niet wilt opladen tot 100% heb ik wel niet maar van zodra hij aan 90% zit, laad hij maar maximum op aan 5-10kW dus daar wil je dan ook niet meer op wachten.

Ik heb inmiddels een afspraak willen boeken bij Tesla vanwege de belabberde oplaadsnelheden maar kreeg onderstaand bericht als antwoord. Ik ben hier eerlijk gezegd niet echt mee gediend, "super"chargen kan je dit echt niet noemen...
Zoals ondertussen bij de meeste wel bekend, is Tesla ermee bezig en wordt dit verholpen in een van de van de volgende Updates. Overigens is er ook nog een voorstel Topic voor Newbies ;)