Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 (tweedehands 2021) 51kWh - bereik + FSD?

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb nog een leuke blauwe tesla model 3 staan die weg mag
wel full self drive
long range
toelating feb 2019 dus lage bijtelling
stand 83.000 km

nieuwe achterbanden en zo goed als nieuw voor

doe maar een leuk bod ik krijg morgen namelijk mijn nieuwe Y
kenteken xn-170-r
Ik denk dat MGPG in België woont dus eerder naar Belgische auto's zit te kijken (en volgens hem ook BTW-aftrekbaar) dus laten we zoekertjes houden tot Het vraag en aanbod draadje
 
Ik weet niet hoe het met aftrekbaarheid van btw zit als in het buitenland koopt.
Maar op Tesla site Frankrijk staan er bij de snel leverbare opties wel een aantal demo model 3 de+ onder de 40k. Als ze nu tot 6000km rijden, is bij sommige niet veel meer, en ze 6 maand oud zijn....

En nu zwijg ik over in het buitenland kopen 😉
Succes met de zoektocht.
 
Ik weet niet hoe het met aftrekbaarheid van btw zit als in het buitenland koopt.
Maar op Tesla site Frankrijk staan er bij de snel leverbare opties wel een aantal demo model 3 de+ onder de 40k. Als ze nu tot 6000km rijden, is bij sommige niet veel meer, en ze 6 maand oud zijn....

En nu zwijg ik over in het buitenland kopen 😉
Succes met de zoektocht.
Klopt, was me inderdaad ook al opgevallen.
Maar in deze prijs zit volgens mij de aankoopsubsidie reeds verrekend die in Frankrijk nog steeds van kracht is...
Als buitenlander kan men hier geen aanspraak op maken en dient men dus de aankoopprijs te vermeerderen met 6.000 (?) EUR.

Green Bonus for an Electric or Hybrid Car or Van
 
Dat zou kunnen. De voorwaarde voor de premie te behouden is 6maand ingeschreven in Frankrijk en 6000km geloof ik.
Dus als de Tesla store zijn demo voertuigen ook effectief inschrijft dan kunnen ze hem als 2de hands verkopen en behouden ze de bonus.
Denk ik ;-)
Ik weet niet dat ze in Frankrijk "garageplaten" kennen zoals in België. De plaat blijft daar bij de wagen zoals in Nederland.
Je kan het steeds eens vragen. De particulieren die hun jonge wagens verkopen doen het ook zo.
 
Dat zou kunnen. De voorwaarde voor de premie te behouden is 6maand ingeschreven in Frankrijk en 6000km geloof ik.
Dus als de Tesla store zijn demo voertuigen ook effectief inschrijft dan kunnen ze hem als 2de hands verkopen en behouden ze de bonus.
Denk ik ;-)
Ik weet niet dat ze in Frankrijk "garageplaten" kennen zoals in België. De plaat blijft daar bij de wagen zoals in Nederland.
Je kan het steeds eens vragen. De particulieren die hun jonge wagens verkopen doen het ook zo.
Je kan ofwel met de Franse plaat naar belgië rijden ofwel in Frankrijk bij bevoegde garages een transitplaat aanvragen. Voorwaarde is dat je verzekerd bent. Ofwel vraag je de verkoper om zijn verzekering nog niet af te sluiten, ofwel sluit je een verzekering voor 1 dag af.
Zoek eens op ‘wagen invoeren uit Frankrijk’ je vindt snel alle info. Douane kan online nu. Daarna moet je naar de keuring. Kan op de nr-platen van de koper, maar dan mag je je vorige wagen nog niet verkopen want je hebt het inschrijvingsbewijs nodig. Als je dat niet hebt, kan je een soort van garageplaten voor niet-garagisten aanvragen die 20 dagen geldig zijn: €70 (=nieuw sedert mei dit jaar). Ze noemen die “nationale platen”.
 
Die opties ken ik. Mijn post ging over de Franse eco premie.Als Tesla zijn demo wagens inschrijft in Frankrijk. Dan na 6000km en 6maand verkoopt moet je als koper de ecopremie niet terug betalen. Dan heeft de originele koper ,Tesla, die gehad. Het zal wel beperkt zijn tot 1 premie per Franse burger normaal.
 
Onze model 3 Standard plus - feb 2020 -33.000 km - zwart -Premium Connectivity is fiscaal afgeschreven in februari 2022 . Wij willen een model Y aankopen als vervanging van model 3 . Ik zou hem dus kunnen verkopen in maart 2022 , maar ook ergens midden 2024. Tegen die periode verwacht ik 54.000 km te hebben gereden . Zou de vraagprijs een grote impact hebben met verkoop op 36.000 en 2 jaar oud of ca 55.000 km en een dikke 3 jaar oud ?