Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 (tweedehands 2021) 51kWh - bereik + FSD?

This site may earn commission on affiliate links.
Persoonlijk zou ik toch de taxi modellen links laten liggen wegens het (waarschijnlijk) overdadig superchargen en potentiele degradatie van de batterij.

En staar je echt niet blind op FSD.

Ik heb hiervoor een LR gereden zonder FSD of EAP en nooit gemist. Op m’n nieuwe heb ik het wel genomen omdat mijn werkgever vrijgevig is maar prive zou ik sowieso FSD laten vallen en een LR nemen.

my 2 cents
 
Persoonlijk zou ik toch de taxi modellen links laten liggen wegens het (waarschijnlijk) overdadig superchargen en potentiele degradatie van de batterij.

En staar je echt niet blind op FSD.

Ik heb hiervoor een LR gereden zonder FSD of EAP en nooit gemist. Op m’n nieuwe heb ik het wel genomen omdat mijn werkgever vrijgevig is maar prive zou ik sowieso FSD laten vallen en een LR nemen.

my 2 cents
Valt iets voor te zeggen, maar ik vind geen LR in deze prijsklasse … 🤷🏻‍♂️

Ik ga deze week een testrit proberen te maken met de SR+; hebben jullie nog specifiek advies of dingen die ik zeker moet bekijken in de hoop geen miskoop te doen?
 
Valt iets voor te zeggen, maar ik vind geen LR in deze prijsklasse … 🤷🏻‍♂️

Ik ga deze week een testrit proberen te maken met de SR+; hebben jullie nog specifiek advies of dingen die ik zeker moet bekijken in de hoop geen miskoop te doen?
Los van de standaard dingen (flink optrekken, hard remmen en een paar keer zigzaggen alsof je een eland test doet.)

Banden en velgen checken of ze nog prima zijn. Banden kunnen wat harder slijten omdat EV’s zwaarder zijn.
Als je de kans hebt, sowieso even proberen te superchargen. Al is het maar om te kijken of er geen foutmelding komt. Los van laadsnelheid, want dat is van veel factoren afhankelijk.
Altijd nagaan of de type 2 (langzame) laadkabel erbij zit (en ook het liefste checken of deze werkt) maar dat is misschien lastiger zonder laadpas.

En vooral genieten!
 
Hi allemaal,

Had vandaag een testrit met een tweedehands 2021 Model 3 (SR+ MiC LFP) die ik overweeg aan te schaffen.
All-round een uiterst positieve ervaring, maar toch enkele vragen hieromtrent voor ik de bestelbon onderteken ;-)

1. De wagen wordt verkocht als 'Full Self Driving', maar ik heb dit niet kunnen testen tijdens mijn rit (enkel gewestwegen en bebouwde kom).
Ik heb wel enkele foto's van het scherm van de instellingen kunnen nemen (zie bijlagen).
Kunnen jullie hieruit afleiden of de wagen effectief is uitgerust met FSD a.u.b?

2. Het aangegeven rijbereik op de wagen was 272km bij 72% lading;
valt er hieruit toevallig af te leiden of de conditie van de batterij nog in orde is?

3. Het viel mij op dat de geluidskwaliteit vrij slecht was (bvb. via Spotify).
Kunnen jullie bevestigen dat dit inderdaad niet geweldig is in dit model?
Of zou er iets schelen aan het audiosysteem van deze specifieke wagen?

4. Aangezien de wagen niet gekoppeld was aan mijn Tesla-app, kon ik natuurlijk enkel instappen en rijden met de Keycard.
Wanneer ik effectief de eigenaar ben, kan ik dan in principe ook zonder de Keycard unlocken en vertrekken?
Of moet de Keycard steeds fysiek op de center console geplaatst worden alvorens te kunnen rijden?

Alvast bedankt allen !
 

Attachments

  • IMG_8698.jpg
    IMG_8698.jpg
    404.5 KB · Views: 54
  • IMG_8699.jpg
    IMG_8699.jpg
    421.3 KB · Views: 42
  1. Durf ik niet zeggen, misschien als je op "aanvullende voertuiginformatie" klikt in het tweede scherm. Hij doet wel de volle weergave maar als je in het "autopilot" scherm herkenning stop-borden en verkeerslichten kan aan en uit zetten hebben heb je de volledige FSD.
  2. 272km is de Guess-o-Meter. Zegt dus niet veel.
  3. SR+ heeft standaard hifi systeem. Ik weet niet hoe het verschil klinkt met het hifi systeem van een Long Range/Performance maar die klinken goed.
  4. Eens je de auto in je Tesla account hebt, kan je je telefoon toevoegen als virtuele "key". Vanaf dat moment kan je de auto openen en wegrijden met enkel je smartphone en is de keycard enkel een backup die je in je portefeuille (of thuis) kan laten.
 
  1. Durf ik niet zeggen, misschien als je op "aanvullende voertuiginformatie" klikt in het tweede scherm. Hij doet wel de volle weergave maar als je in het "autopilot" scherm herkenning stop-borden en verkeerslichten kan aan en uit zetten hebben heb je de volledige FSD.
  2. 272km is de Guess-o-Meter. Zegt dus niet veel.
  3. SR+ heeft standaard hifi systeem. Ik weet niet hoe het verschil klinkt met het hifi systeem van een Long Range/Performance maar die klinken goed.
  4. Eens je de auto in je Tesla account hebt, kan je je telefoon toevoegen als virtuele "key". Vanaf dat moment kan je de auto openen en wegrijden met enkel je smartphone en is de keycard enkel een backup die je in je portefeuille (of thuis) kan laten.
ik heb alleen autopilot en kan die verkeerslichten optie ook aan en uit zetten.
 
Tijdens de rit merkte ik wel dat er verkeersborden herkend en weergegeven werden op het scherm ... maar dit betekent misschien niet automatisch dat de wagen over FSD beschikt?

De verkoper wist er zelf ook niet veel over te zeggen ... (of hield zich bewust van den domme)
 
Tijdens de rit merkte ik wel dat er verkeersborden herkend en weergegeven werden op het scherm ... maar dit betekent misschien niet automatisch dat de wagen over FSD beschikt?

De verkoper wist er zelf ook niet veel over te zeggen ... (of hield zich bewust van den domme)
Vraag of hij een foto wil maken van de optionele software upgrades in de app. Als je daar een aankoopoptie hebt is het geen fsd wagen en weet je meteen wat het kost om het alsnog aan te kopen 😉
E7A67B07-9182-4001-8E8B-F42DB6286B59.png
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Tijdens de rit merkte ik wel dat er verkeersborden herkend en weergegeven werden op het scherm ... maar dit betekent misschien niet automatisch dat de wagen over FSD beschikt?

De verkoper wist er zelf ook niet veel over te zeggen ... (of hield zich bewust van den domme)
Verkeersborden worden ook zonder FSD weergegeven.
Volgens de 2e foto heeft de auto geen FSD maar gewoon de standaard autopilot.
Bij onze M3 met standaard AP staat ook “autopilot”, net als op de foto die je laat zien, en op de M3 met Enhanced Autopilot staat op het scherm “Enhanced Autopilot”, vandaar mijn conclusie dat er geen FSD op zit.
 
  • Like
Reactions: adjego
Verkeersborden worden ook zonder FSD weergegeven.
Volgens de 2e foto heeft de auto geen FSD maar gewoon de standaard autopilot.
Bij onze M3 met standaard AP staat ook “autopilot”, net als op de foto die je laat zien, en op de M3 met Enhanced Autopilot staat op het scherm “Enhanced Autopilot”, vandaar mijn conclusie dat er geen FSD op zit.
Dat was ook al mijn vrees.
In dat geval is de advertentie in bijlage wel vrij misleidend, lijkt me ...
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-12-16 om 21.17.08.png
    Schermafbeelding 2021-12-16 om 21.17.08.png
    1.3 MB · Views: 40
3. Het viel mij op dat de geluidskwaliteit vrij slecht was (bvb. via Spotify).
Kunnen jullie bevestigen dat dit inderdaad niet geweldig is in dit model?
Of zou er iets schelen aan het audiosysteem van deze specifieke wagen?
De geluidskwaliteit van een SR+ is van iets mindere kwaliteit dan die van de LR of de P, maar zeker niet slecht. Met de premium audio optie klinkt het wat voller en is er wat meer bas.

Als dit overigens de auto is die als “luchthaventaxi” heeft gereden zou ik nog maar eens 3 keer nadenken.
Bestuurder “weet niet” of er FSD op zit? Naar mijn idee weet je als berijder doorgans best wel of dit erop zit.
Daarbij komt dat de meeste taxichauffeurs niet altijd even betrouwbaar zijn (althans in nl)
 
Als dit overigens de auto is die als “luchthaventaxi” heeft gereden zou ik nog maar eens 3 keer nadenken.
Bestuurder “weet niet” of er FSD op zit? Naar mijn idee weet je als berijder doorgans best wel of dit erop zit.
Daarbij komt dat de meeste taxichauffeurs niet altijd even betrouwbaar zijn (althans in nl)

Gaat inderdaad over de voormalige luchthaventaxi ...
Verkoop gebeurt via een dealer, dus niet via de taxichauffeur zelf 😅
Maar tweedehands-autodealers bevinden zich doorgaans echter in dezelfde regio op de 'betrouwbaarheidsschaal' als taxichauffeurs 😂
 
  • Like
Reactions: Mars2020
ik heb nog een leuke blauwe tesla model 3 staan die weg mag
wel full self drive
long range
toelating feb 2019 dus lage bijtelling
stand 83.000 km

nieuwe achterbanden en zo goed als nieuw voor

doe maar een leuk bod ik krijg morgen namelijk mijn nieuwe Y
kenteken xn-170-r