Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 verlagen - Ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, eerste deel voor mijn nieuwe setup is klaar. :D Was best veel werk allemaal om het zo netjes te krijgen maar ook wel heel leuk om zelf te kunnen doen. Alleen de wrap op de tank heb ik laten doen door iemand uit de buurt hier. Zondag of maandag begin ik aan het andere deel, hoop alles voor de kerst nog af te hebben. :p Waar denken jullie dat dit voor is? ;)

8BAjJW7.jpg


4BrDopG.jpg


sdLZw7z.jpg


De hele frunk setup zit zoals je ziet op het plankje dat ik al eerder had gedeeld hier. Is op deze manier erg makkelijk erin te plaatsen of eruit te halen als het ooit nodig mocht zijn. :)

LQcLb02.jpg


Over een paar dagen hopelijk dus weer een update. :D
 
Ik zou er zelf nooit aan beginnen, maar vind het wel mooi om te zien. Waarom eigenlijk geen Duracell? Die schijnen langer mee te gaan :D Oh wacht, dit past beter bij de kleur van je auto :cool:

Ik normaal ook niet, maar dit systeem gaat erg handig zijn met al die drempels hier en in België. ;) Met de verdere spulletjes die er in de zomer nog op gaan komen is het ook noodzakelijk eigenlijk, anders kom ik helemaal geen drempel meer over zonder schade. :D
Duracell is zeker een leuk design om te gebruiken voor zoiets, maar zoals @Hayden al zegt is dit al gedaan. Denk dat zeker al 3 of 4 Tesla's een Duracell design op de tank hebben zitten. Ik wou dus wat anders en Panasonic batterijen zitten ook daadwerkelijk in de Model 3 dus vond het wel passend. :) En inderdaad, dit design past wel wat better bij de kleur van mijn Tesla. :p
 
Maar wat is het nu Firehuntah? Reserve batterij voor wat meer range?

Dat zou wel cool zijn ja, kan ik soms wel gebruiken met mijn SR+. :D Lijkt me alleen niet makkelijk om nog een batterij te koppelen aan het accupakket van Tesla. ;)

Zo te zien een 2 compressoren en een drukvat. Zelfbouw pakket voor luchtvering?

Bijna goed! :p

Ik laat morgen de hele setup wel zien, dan weten jullie waar het precies voor is. Vandaag al gedeeltelijk ingebouwd, morgen hopelijk volledig. :)
 
Beetje laat op de avond nog maar hier is het dan, mijn nieuwe setup. Gisteren en vandaag mee bezig geweest om het te monteren. :D Sorry voor de 4:5 verhouding van alle plaatjes, heb ze zo voor Instagram gemaakt, daar werkt dat het beste. :)

sH8mEDP.jpg


uhewJEJ.jpg


8tVdyVH.jpg


hbFS7Hs.jpg


Sl4EmLD.jpg


Alle onderdelen van de setup:
- Mountain Pass Performance Comfort Adjustable Coilovers
- Swift Springs veren die wat korter zijn dan die van MPP ter compensatie van onderstaande
- Stanceparts air cups voor + achter (dit is dus waar de tank en dual compressors voor zijn)
- Mountain Pass Performance Rear Spring Arms
- Mountain Pass Performance Rear Toe Arms
- Mountain Pass Performance Rear Camber Arms

Dit is dus eigenlijk een setup die tussen coilovers en luchtvering in zit. Laag rijden op coilovers maar toch dankzij de air cups de auto hoger kunnen zetten om over drempels enzo heen te kunnen komen. Ik wou geen luchtvering omdat dat niet echt handig is, als 1 ding stuk gaat kun je niet meer rijden. Met deze setup rij je gewoon op de coilovers dus is dat geen probleem. ;)

Is nog niet helemaal klaar, vooraan staat die al prima laag alleen achter is het nog niet helemaal gelukt. Moet hier morgen dus nog even voor kijken wat ik aan moet passen. Hopelijk niet veel. :p Verder moet ik ook nog alle luchtleidingen aansluiten en de elektronica verder aansluiten zodat het ook echt gaat werken. Nog wel paar dagen mee bezig denk ik, zal wel weer een update plaatsen als het zover is. :D


@NL-Richard Zoals ik dus al zei toen je de coilovers liet zien liggen onze setups niet zo heel ver uit elkaar. Ik heb er alleen nog iets bovenop zitten en de frunk is nu vol. ;) Verder exact dezelfde coilovers, heb al paar meters gereden om de auto terug de garage in te krijgen, merkte echt al direct een enorm verschil met de Cobra veren die er eerst onder zaten. Kan niet wachten tot het eerste ritje hiermee. :p
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Dan84 and M13z1
@Firehuntah : echt knap gedaan! Ik lees dat de air cups zo'n 5cm kunnen verhogen, wat best goed is! Mooi alternatief tov air ride (wat bij mij op de planning staat als Accuair terug opgestart is).

Benieuwd wat je van de MPP Comfort coilovers gaat vinden. Staan ze nu op de default afstelling?

Bedankt! :)

Klopt ja, vooraan 5 cm, achteraan 4 cm. Zou meer dan genoeg moeten zijn. Verlagen doe ik waarschijnlijk tot -40 of -50 dus kan dan sowieso terug naar de originele hoogte ermee. ;) Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat aanvoelen op de weg. Nog paar dagen werk denk ik en dan kan ik het eens proberen. :D Met mijn setup kan ik niks default pakken haha, als ik dat vooraan had gedaan dan had die waarschijnlijk hoger dan origineel gestaan.:rolleyes: Compression en Rebound heb ik ook al iets harder gezet aangezien ik beneden de rijhoogte zit de ze normaal default hebben. Maarja is beetje uitproberen straks als ik kan rijden ermee.

Airride heb ik ook wel over nagedacht maar vind dat toch minder betrouwbaar dan coilovers. Als 1 ding in het systeem stuk gaat of 1 zo'n luchtbalg scheurt dan kun je niet meer rijden. Verder wel echt een mooi systeem natuurlijk, bereik qua laag en hoog is veel groter daarmee en op de grond parkeren is soms wel lachen. :p

Accuair is inderdaad een erg goed systeem met alles ingebouwd in de tank, heel mooi hoe ze dat gedaan hebben. Als je dan voor airride gaat is dat wel het beste systeem om te pakken denk ik. Hoop dat ze snel weer terug zijn. :)
 
Het was de rebound & compressie dat ik bedoelde hoor, of die nog default stond of niet voorlopig :D Dat is het leuke aan die set (of een KW v3) natuurlijk, dat je die instelmogelijkheden hebt.

Ik heb zelf nog geen ervaring met air ride, en je hoort echt uiteenlopende verhalen. Denk dat het daar ook belangrijk is hoe de installatie gedaan is en welk materiaal gebruikt is. We'll see, kijk er wel naar uit en vooral proberen om het geluidsniveau zo laag mogelijk te krijgen/houden met de compressor.
Voorlopig gaat Accuair (of Arnott, die het hebben overgenomen) de CVT niet direct uitbrengen dacht ik, dus nog afwachten wat het effectief gaat worden. Hopelijk in Q1 volgend jaar officieel bericht & herstart.

Benieuwd naar de ervaringen de komende dagen van jouw kant!
 
Het was de rebound & compressie dat ik bedoelde hoor, of die nog default stond of niet voorlopig :D Dat is het leuke aan die set (of een KW v3) natuurlijk, dat je die instelmogelijkheden hebt.

Ik heb zelf nog geen ervaring met air ride, en je hoort echt uiteenlopende verhalen. Denk dat het daar ook belangrijk is hoe de installatie gedaan is en welk materiaal gebruikt is. We'll see, kijk er wel naar uit en vooral proberen om het geluidsniveau zo laag mogelijk te krijgen/houden met de compressor.
Voorlopig gaat Accuair (of Arnott, die het hebben overgenomen) de CVT niet direct uitbrengen dacht ik, dus nog afwachten wat het effectief gaat worden. Hopelijk in Q1 volgend jaar officieel bericht & herstart.

Benieuwd naar de ervaringen de komende dagen van jouw kant!

Klopt ja, dat wordt voorlopig even spelen welke settings het beste gaan werken. Nog nooit coilovers gehad dus dit is wel beetje nieuw voor mij. ;) We zullen het wel zien. :D

Yep, de installatie van zo'n airride systeem is echt het belangrijkste van alles. Als dat niet goed gebeurt zal je constant problemen ermee hebben. Verder ook belangrijk dat er niks rondom de luchtbalgen zit wat deze kan raken (uitstekende delen of schroeven/boutjes etc). Geluidsniveau van compressors is altijd wel een dingetje ja. Die van mij zullen wel redelijk wat geluid gaan maken. Heb wel op meerdere plekken rubbers zitten dus hopelijk helpt dat al een beetje. Maarja ze zitten toch in de frunk dus dat dempt het geluid ook al wel redelijk denk ik. :p

Zou jammer zijn als ze niet meteen die CVT gaan verkopen, is toch wel beste product van AccuAir eigenlijk. Heb ik er al een aantal van gezien in een paar Tesla's.
 
Zeer knap concept inderdaad die CVT, en een stuk stiller uiteraard. Maar ik had vernomen dat er toch redelijk wat problemen met waren, en dat ze daarmee niet van plan zijn om die direct terug te lanceren. Laat ons hopen van wel...als de kwaliteit & support in orde is. Misschien dat ze intern nog verder willen verfijnen en quality control willen doen alvorens opnieuw op de markt te brengen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
@Firehuntah Ziet er indrukwekkend uit :cool:. Heb je deze combinatie zelf uitgevogeld of is iemand je voorgegaan? Ivm het verkrijgen van de beste wegligging, is deze combinatie van veren en dempers wel goed op elkaar afgestemd?

Mijn ervaring met de coilovers is ook wel dat ik het prettig vind dat het lineaire veren zijn ipv progressieve. Geeft een heel solide veergedrag. Ik heb de demperinstelling nu op default, dus 12 kliks vanaf hard (opgave MPP). Daarmee is de auto iets comfortabeler dan standaard. Ik ga in het voorjaar nog wel experimenteren met andere settings. De auto staat nu ook hoger dan eerst. Misschien iets minder fraai om te zien, maar niet meer met samengeknepen billen over drempels is ook veel waard :D. Na de installatie was de auto voor nog 1cm en achter 1,5cm gezakt. Dit is later gecorrigeerd toen de auto werd uitgelijnd.

20201214_150205_2.jpg
 
@NL-Richard Bedankt! De jouwe ziet er ook heel erg goed uit zo! :) Dat is 30mm verlaging ongeveer? Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling totdat ik per ongeluk verkeerd de hoogteafstelling had ingeschat. Maar vond het zo mooi dat ik het niet meer aangepast heb. :D Hoeft gelukkig ook niet met mijn setup, zelfs de hoogste drempels geen probleem dankzij de air cups. ;)

Ik heb als het goed is de eerste Tesla op een volledige set air cups met tank + compressors. Er is nog een andere in Thailand maar die heeft alleen vooraan air cups met een ander merk coilovers en die gebruikt geen tank. Alleen een compressor direct op de air cups. Dat werkt me veel te langzaam. Het was inderdaad zelf uitvogelen of en hoe het zou werken en heb ook wel wat modificaties moeten doen. Deel van de top hats vooraan af moeten slijpen zodat de air cups daar iets hoger komen te zitten. En achter zijn de MPP spring perches (geen idee hoe je dat in het Nederlands eigenlijk noemt) aangepast zodat deze in de achterste air cups passen.

Paar dagen mee gereden nu, zoals je zelf ook al aangeef rijdt het echt geweldig. Heel solide inderdaad en zeker beter dan standaard. Je merkt niet eens dat de air cups er zitten totdat je ze gebruikt, hebt dus gewoon het gevoel van de coilovers. Ook geen problemen met de kortere Swift veren, werkt prima. Hebben dan ook exact dezelfde veersterkte als die van MPP, alleen de lengte is 20 mm korter. Heb hem zelf op 10 kliks vanaf hard staan, iets harder dus. Leek me wel slim aangezien ik hem lager heb staan en door de air cups de veerweg een klein beetje minder is. Kan zijn dat ik er nog wat mee speel over paar maanden ofzo maar voor nu vind ik het ook wel prima rijden zo. Uitlijnen moet ik wel nog laten doen. Alles dicht nu tussen kerst en nieuwjaar dus even paar dagen wat meer bandenslijtage. :D Is wel echt nodig want achter staat die best veel camber nu. Stuurt soms ook wat vreemd. Maar ben ook erg tevreden ermee, air cups werken ook heel goed vooraan. Alleen achter zijn nog wat problemen die ik binnenkort nog ga oplossen. Voorlopig heb ik dus alleen vooraan wat verhoging wanneer nodig, is tot nu toe nog wel genoeg voor mijn dagelijkse rit naar werk en terug.

Hier een filmpje waar je de verhoging met de air cups goed kunt zien. :p


En dit is de normale rijhoogte nu, -40mm vooraan, -30mm achteraan. Mijn SR+ stond achter standaard al 10mm lager dan voor, neem aan door geen gewicht vooraan door de ontbrekende motor. ;) Maar is nu dus precies gelijk voor en achter.

lE1CrFk.jpg
 
@NL-Richard Bedankt! De jouwe ziet er ook heel erg goed uit zo! :) Dat is 30mm verlaging ongeveer? Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling totdat ik per ongeluk verkeerd de hoogteafstelling had ingeschat. Maar vond het zo mooi dat ik het niet meer aangepast heb. :D Hoeft gelukkig ook niet met mijn setup, zelfs de hoogste drempels geen probleem dankzij de air cups. ;)

Ik heb als het goed is de eerste Tesla op een volledige set air cups met tank + compressors. Er is nog een andere in Thailand maar die heeft alleen vooraan air cups met een ander merk coilovers en die gebruikt geen tank. Alleen een compressor direct op de air cups. Dat werkt me veel te langzaam. Het was inderdaad zelf uitvogelen of en hoe het zou werken en heb ook wel wat modificaties moeten doen. Deel van de top hats vooraan af moeten slijpen zodat de air cups daar iets hoger komen te zitten. En achter zijn de MPP spring perches (geen idee hoe je dat in het Nederlands eigenlijk noemt) aangepast zodat deze in de achterste air cups passen.

Paar dagen mee gereden nu, zoals je zelf ook al aangeef rijdt het echt geweldig. Heel solide inderdaad en zeker beter dan standaard. Je merkt niet eens dat de air cups er zitten totdat je ze gebruikt, hebt dus gewoon het gevoel van de coilovers. Ook geen problemen met de kortere Swift veren, werkt prima. Hebben dan ook exact dezelfde veersterkte als die van MPP, alleen de lengte is 20 mm korter. Heb hem zelf op 10 kliks vanaf hard staan, iets harder dus. Leek me wel slim aangezien ik hem lager heb staan en door de air cups de veerweg een klein beetje minder is. Kan zijn dat ik er nog wat mee speel over paar maanden ofzo maar voor nu vind ik het ook wel prima rijden zo. Uitlijnen moet ik wel nog laten doen. Alles dicht nu tussen kerst en nieuwjaar dus even paar dagen wat meer bandenslijtage. :D Is wel echt nodig want achter staat die best veel camber nu. Stuurt soms ook wat vreemd. Maar ben ook erg tevreden ermee, air cups werken ook heel goed vooraan. Alleen achter zijn nog wat problemen die ik binnenkort nog ga oplossen. Voorlopig heb ik dus alleen vooraan wat verhoging wanneer nodig, is tot nu toe nog wel genoeg voor mijn dagelijkse rit naar werk en terug.

Hier een filmpje waar je de verhoging met de air cups goed kunt zien. :p


En dit is de normale rijhoogte nu, -40mm vooraan, -30mm achteraan. Mijn SR+ stond achter standaard al 10mm lager dan voor, neem aan door geen gewicht vooraan door de ontbrekende motor. ;) Maar is nu dus precies gelijk voor en achter.

lE1CrFk.jpg
Ik ben niet zo van het verlagen van een auto, maar dit is toch wel een knap stukje technisch werk.
Chapeau!
 
Ik ben niet zo van het verlagen van een auto, maar dit is toch wel een knap stukje technisch werk.
Chapeau!

Heel erg bedankt! :D Ik was ook nooit echt van het verlagen eigenlijk. Was al heel wat dat ik hem eerst al 20 mm had verlaagd met verlagingsveren. Dat zag er op zich ook al zeker prima uit. Alleen met de plannen die ik verder heb met de auto zou ik zelfs met die 20 mm verlaging al problemen krijgen. Dusja het was of gewoon de auto zo laten en er verder niets meer mee doen of toch maar deze nieuwe setup plaatsen. Als autoliefhebber en liefhebber van modificaties kon ik eigenlijk niet anders dan voor het laatste te gaan. :p Vond het ook wel een leuke uitdaging, zo'n systeem wat nog niemand anders compleet in een Tesla had ingebouwd. Altijd leuk om iets unieks te hebben. :) En door deze setup dus ook nog stukje extra kunnen verlagen. Maar dat is eigenlijk bijzaak, de setup is pas echt nodig over een paar maandjes als de volgende modificaties aan de beurt zijn. ;)
 
gm, ik heb bij mijn spacers voor dat de velg niet goed gemonteerd kon worden tegen de spacer aan.
Dit leverde een trilling op in het stuur. Nadat ik terug ben geweest bij het de bandenboer bleek dat de velg niet goed tegen de spacer aan zat en dat of de bouten te lang zijn of de spacer te klein. Ligt er maar net aan welke draai je er aangeeft.

Achter had ik nergens last van.
Voor zitten spacers van 20mm en achter 40mm. Zijn er meer die hier last van hebben gehad en wat hebben jullie er er aan gedaan?