Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S - 2016 Voorbumper Ombouw - Groupbuy

Is er animo voor een front bumper upgrade indien deze ca. 2.500 Euro zou gaan kosten.


  • Total voters
    37
This site may earn commission on affiliate links.
Hallo Allemaal.

T-Sportline biedt sinds kort een ombouw aan om je bestaande Model S van voor 2016 om te bouwen naar de facelift van 2016. De bumper is op dit moment nog enkel te pre-orderen. De indicatieve prijs is 2.500 Euro excl. BTW en excl. verzendkosten.

Ik ben met T Sportline aan het afstemmen wat de voorwaarden zijn waaronder we deze bumper goedkoper kunnen inkopen. Graag zou ik van jullie weten of er animo is voor een dergelijke upgraden?

tesla-model-s-front-bumper-replacement-before-2.jpg
tesla-model-s-front-bumper-replacement-after-2.jpg
 
Ik begrijp de obsessie voor faceliften al niet op mensen en loop dan ook niet warm om dit op mijn classic te laten doen. In mijn hoofd vetalgemen ik nogal vlug tot "fakeliften" ( heb ik trouwens ook met het meeste op Fakebook).
Ouder worden is ook accepteren dat je niet meer het meest blitse voorkomen hebt. Daar staat dan hopelijk je wijsheid en (rij-)ervaring ter compensatie tegenover. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Voor initiatiefnemer: succes, but don`t count me in.
 
hoe gaat Tesla daar tegenover staan? Als je ziet hoe ze soms reageren op after market velgen.
Ik vind de facelift geslaagd (maar ga er niet speciaal een andere voor kopen)
Maar op om een of andere reden klopt er iets niet met deze facelift-poging naar mijn gevoel.
 
Last edited:
Ik vond de originele mooier. Hou vooral de classic. Dat wordt later gegarandeerd een hit oldtimer. In november krijg ik mijn model s met facelift. Ik heb hem besteld nog op basis van de oude foto's. Maar ik ga niet klagen.

De rode remklauwen obsessie is ook al zoiets dat ik niet volledig begrijp. Maar wie ben ik?
 
Ik vond de originele mooier. Hou vooral de classic. Dat wordt later gegarandeerd een hit oldtimer. In november krijg ik mijn model s met facelift. Ik heb hem besteld nog op basis van de oude foto's. Maar ik ga niet klagen.

De rode remklauwen obsessie is ook al zoiets dat ik niet volledig begrijp. Maar wie ben ik?
Daarom heb ik ze groen gemaakt ;-) dat rood is zo common ;-)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Is er animo voor een front bumper collision indien deze ca. 1.250 Euro zou gaan kosten.
Opstellen op een nader te noemen datum/tijd bij een nader te noemen SuC. Enveloppen achter de handdryer in het H toilet. Bij voldoende belangstelling komt er een trailer langs schuiven. :cool:
 
  • Funny
Reactions: redevries
Ik heb nog de vroegere donkerblauwe kleur en dan valt die nosecone helemaal niet zo fel op zodat het verschil tussen voor en na een facelift eigenlijk helemaal niet zo groot is (idem voor de zwarte of vroegere donkergroene kleur)
 
hoe gaat Tesla daar tegenover staan? Als je ziet hoe ze soms reageren op after market velgen.
Ik vind de facelift geslaagd (maar ga er niet speciaal een andere voor kopen)
Maar op om een of andere reden klopt er iets niet met deze facelift-poging naar mijn gevoel.

Wat die facelift bumper betreft, die lijkt mij niet 100% dezelfde als de originele.
Er zit een rare vorm in.
Dat komt omdat deze aftermarket kit gebaseerd is op de oude motorkap. Deze staat "boller"* dan de nieuwe, waardoor "the stiff upper lip"* extra dik aangezet wordt. De nieuwe motorkap staat een stuk "scherper"*.

Tevens mis je de nieuwe koplampen.

*) quotes voor gebrek aan betere beschrijvingen
 
  • Informative
Reactions: basvk
Is er animo voor een front bumper collision indien deze ca. 1.250 Euro zou gaan kosten.
Opstellen op een nader te noemen datum/tijd bij een nader te noemen SuC. Enveloppen achter de handdryer in het H toilet. Bij voldoende belangstelling komt er een trailer langs schuiven. :cool:

Gevaarlijk lijkt me, nee? Want mogelijk krijg je voor 1250 EUR dan een splinternieuwe oude nosecone terug! En die 1250 EUR aftrekken van de belastingen zal ook moeilijk zijn (tenzij je een factuur uit de handdryer krijgt natuurlijk)
 
  • Informative
Reactions: Keezje