TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Model S - 2016 Voorbumper Ombouw - Groupbuy

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Energykart, Oct 14, 2016.

?

Is er animo voor een front bumper upgrade indien deze ca. 2.500 Euro zou gaan kosten.

1. Ja

10.8%
  2. Nee

89.2%
  1. Energykart

Energykart Member

Hallo Allemaal.

T-Sportline biedt sinds kort een ombouw aan om je bestaande Model S van voor 2016 om te bouwen naar de facelift van 2016. De bumper is op dit moment nog enkel te pre-orderen. De indicatieve prijs is 2.500 Euro excl. BTW en excl. verzendkosten.

Ik ben met T Sportline aan het afstemmen wat de voorwaarden zijn waaronder we deze bumper goedkoper kunnen inkopen. Graag zou ik van jullie weten of er animo is voor een dergelijke upgraden?

tesla-model-s-front-bumper-replacement-before-2.jpg tesla-model-s-front-bumper-replacement-after-2.jpg

2. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

hoe werkt dat met de 24V-polen die bij ons achter de nosecone zitten ?

3. Patrick Claerhout

Ik begrijp de obsessie voor faceliften al niet op mensen en loop dan ook niet warm om dit op mijn classic te laten doen. In mijn hoofd vetalgemen ik nogal vlug tot "fakeliften" ( heb ik trouwens ook met het meeste op Fakebook).
    Ouder worden is ook accepteren dat je niet meer het meest blitse voorkomen hebt. Daar staat dan hopelijk je wijsheid en (rij-)ervaring ter compensatie tegenover. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
    Voor initiatiefnemer: succes, but don`t count me in.

4. PimEffting

PimEffting Member

Moet de bumper na montage ook gespoten worden?
    Lijkt mij wel ivm kleurverschil. In MC rood gaat dat kostbaar zijn...

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

#5 Xfrank, Oct 15, 2016
    Last edited: Oct 15, 2016
    hoe gaat Tesla daar tegenover staan? Als je ziet hoe ze soms reageren op after market velgen.
    Ik vind de facelift geslaagd (maar ga er niet speciaal een andere voor kopen)
    Maar op om een of andere reden klopt er iets niet met deze facelift-poging naar mijn gevoel.

6. Stefanvg

Stefanvg Member

Ik vond de originele mooier. Hou vooral de classic. Dat wordt later gegarandeerd een hit oldtimer. In november krijg ik mijn model s met facelift. Ik heb hem besteld nog op basis van de oude foto's. Maar ik ga niet klagen.

De rode remklauwen obsessie is ook al zoiets dat ik niet volledig begrijp. Maar wie ben ik?

7. HWS

HWS Speedjunkie

Ik denk dat ik dan eerder voor een nieuwe Tesla zal gaan. Wat ik zo lang mogelijk zal proberen uit te stellen.

• Funny x 3
    • Like x 1
  8. Hayden

Hayden Member

Zo denk ik er ook over, doet me denken aan van die sjonni tuners zonder budget :)

9. Keezje

Keezje Active Member

Uhm, er zijn ook mede-forumleden die dit mooi vinden...

(ik heb er niks mee maar 't gaat me even om de communicatie...)

• Like x 1
  10. Hayden

Hayden Member

Wat die facelift bumper betreft, die lijkt mij niet 100% dezelfde als de originele.
    Er zit een rare vorm in.

11. Hayden

Hayden Member

Zoals eerder vermeld, wie ben ik? Dit is mijn persoonlijke mening.
    Als jullie dit geslaagd vinden, waarom niet?

12. Keezje

Keezje Active Member

Sure, maar een van de mooie dingen in ons BNL deel is wmb dat bijv de smaak van andere leden niet in een sjonnie-hoek pleegt te worden gezet. Genoeg erover wmb.

13. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Daarom heb ik ze groen gemaakt ;-) dat rood is zo common ;-)

• Funny x 1
  14. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Vind overigens nieuwe neus echt mooi, maar ivm garantie bij Tesla hou ik mijn classic 2013 lekker en kijk over een jaar wel hoe het zit met levertijd Model 3 of evt andere S.

15. Keezje

Keezje Active Member

Is er animo voor een front bumper collision indien deze ca. 1.250 Euro zou gaan kosten.
    Opstellen op een nader te noemen datum/tijd bij een nader te noemen SuC. Enveloppen achter de handdryer in het H toilet. Bij voldoende belangstelling komt er een trailer langs schuiven. :cool:

• Funny x 1
  16. DimiVdb

DimiVdb Member

Ik heb nog de vroegere donkerblauwe kleur en dan valt die nosecone helemaal niet zo fel op zodat het verschil tussen voor en na een facelift eigenlijk helemaal niet zo groot is (idem voor de zwarte of vroegere donkergroene kleur)

17. Rick A.

Rick A. Member

Dat komt omdat deze aftermarket kit gebaseerd is op de oude motorkap. Deze staat "boller"* dan de nieuwe, waardoor "the stiff upper lip"* extra dik aangezet wordt. De nieuwe motorkap staat een stuk "scherper"*.

Tevens mis je de nieuwe koplampen.

*) quotes voor gebrek aan betere beschrijvingen

• Informative x 1
  18. Carl

Carl Member

Gevaarlijk lijkt me, nee? Want mogelijk krijg je voor 1250 EUR dan een splinternieuwe oude nosecone terug! En die 1250 EUR aftrekken van de belastingen zal ook moeilijk zijn (tenzij je een factuur uit de handdryer krijgt natuurlijk)

• Informative x 1
  19. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

En dat uitstellen, dat gaat jou goed af! Met de vorige S heb je het toch bijna twee jaar uitgehouden. :D

20. Herbie65

Herbie65 Member

Ik heb er ook over gedacht, maar ik heb er vanaf gezien. je hebt dan geen classic meer en ook geen Facelift, maar iets wat er tussen in hangt. een wanbaby nieuwe auto.
    vind ik dit mooier:
    Unplugged Performance | Tesla Model S

Share This Page