Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Had op 4 april een MS100D besteld. Na de aankondiging de bestelling laten annuleren en overzetten naar de laatste versie (codenaam raven) met vernieuwde luchtvering en motor. Die is op 17 mei in bestelling gegaan (was eerst wat vertraging wegens annulatie eerder bestelde wagen).

Ik zie nog steeds enkel mijn reserveringsnummer... Geen Vin. Volgens Tesla zou de wagen tegen eind juli pas hier zijn.

Wacht ook al een hele poos op het terugstorten van mijn initieel voorschot.... Bij Tesla zijn de wagens supersnel... de rest daarentegen...
 
Ik zie nog steeds enkel mijn reserveringsnummer... Geen Vin. Volgens Tesla zou de wagen tegen eind juli pas hier zijn.

Wacht ook al een hele poos op het terugstorten van mijn initieel voorschot.... Bij Tesla zijn de wagens supersnel... de rest daarentegen...
Best even naar je lokale garage bellen. Wij zitten in zelfde situatie, maar voorschot is wel teruggestort en de vin heb ik ook gekregen bij navraag aan de telefoon. Onze P100D Raven is 6mei besteld maar via tesla delivery gehoord dat het tot midden augustus zou kunnen duren. Reden zou zijn dat er in juni amper of geen boten naar zeebrugge komen :(
 
Ik zie nog steeds enkel mijn reserveringsnummer... Geen Vin. Volgens Tesla zou de wagen tegen eind juli pas hier zijn.

Wacht ook al een hele poos op het terugstorten van mijn initieel voorschot.... Bij Tesla zijn de wagens supersnel... de rest daarentegen...
Het voorschot van mijn eerste bestelling, geannuleerd op 24 april, is op 2 mei teruggestort. Dit lijkt me dus niet normaal.
Vind je je VIN ook niet in de source code van orderpagina terug? (De webpagina waar "overzicht" staat)
 
Het voorschot van mijn eerste bestelling, geannuleerd op 24 april, is op 2 mei teruggestort. Dit lijkt me dus niet normaal.
Vind je je VIN ook niet in de source code van orderpagina terug? (De webpagina waar "overzicht" staat)

Neen - enkel mijn 2 huidige wagens - de geannuleerde (Uw annuleringsaanvraag is ontvangen.)
en de RN nummer van de nieuwe in bestelling.

Zal Tesla nogmaals opbellen in de week en nog eens horen...
 
ging dus normaal morgen mijn MX P100DL ophalen ... maar net Tesla aan de lijn gehad, ze krijgen de wagen niet ingeschreven in België, omdat het blijkbaar toch een 'Raven' is. Homologatie zou nog niet volledig in orde zijn. Levering is uitgesteld naar volgende week, omdat ze vanaf volgende maandag wel zouden ingeschreven kunnen worden in België. Ik zal de lever termijn voorlopig nog maar met een korrel zout nemen gezien het om een homologatie issue gaat. :(
Aan de andere kant, het is wel een 'Raven' :D
 
Ik ben nog steeds in afwachting van mijn raaf. Vandaag kreeg ik deze mail binnen:
upload_2019-6-21_23-11-7.png

Maar erg nuttig was dat niet.
 
Afspraak is weer eens verzet, maar in de juiste richting deze keer. 3 dagen eerder. Dinsdag a.s. mag ik hem gaan ophalen. Daarna dadelijk naar de bandenboer voor nieuwe velgen en rubbers en vandaar naar de wrapper voor een xpel stap. Dus hopelijk kan ik er tegen het weekend de eerste kilometers mee doen.
 
Ieder gaat zijn mening hebben over wrap/ coating/ helemaal niets.
De xpel is in ieder geval veel dikker dan een normale kleurwrap en kan dus tegen de meeste steenslag wel tegen. Ook gaan de oppervlakkige krasjes er vanzelf terug uit wanneer de wrap wat warmer wordt ( eventjes in de zon is meestal al voldoende). Je krijgt er ook 10 jaar garantie op op het loskomen van de wrap.
De keerzijde van de medaille is wel dat het heel wat duurder is dan een coating of een normale kleurwrap.
Persoonlijk vind ik het de investering waard, maar kan ook meer dan begrijpen dat dat niet voor iedereen het geval is.
Zal alleszins ook wat foto's posten eens alles klaar is.
 
  • Informative
Reactions: Amar