Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn laatste privé gekochte ICE heb ik anders ook 3 maanden langer moeten wachten dan de oorspronkelijk afgesproken wachttijd van 6 maanden. Dus die 3 maanden dat ik op mijn MX heb moeten wachten waren peanuts.
Het is waar, het zal overal wel iets zijn. Al vond ik het wel raar dat ik voor mij op mei bestelde mx een leveringstermijn van Tesla delivery kreeg voor 2e helft augustus wegens "geen boten naar Zeebrugge". Als ik in juni online ging kijken stond er voor een nieuwe wagen nog altijd leveringstijd juli. Dit is toch wel de mensen een rad voor hun ogen draaien als je het mij vraagt. Als ze eerlijk zouden zijn zou het mijn frustratie een stuk kleiner maken. Nu iedereen zegt dat het wachten de moeite is dus dat doen we nu maar :) Al zie ik nog altijd geen boten gescheduled dus ik hoop dat ze half augustus halen :)
 
ik duim in ieder geval met je mee ;)
In mijn geval is de wagen uiteindelijk ook een maand later geleverd dan initieel beloofd.
Het is volgens mijn bescheiden mening wel het wachten waard hoor. Heb dit weekend eindelijk de eerste kilometers kunnen doen met mijn Raven MX en heb er een grijns van oor tot oor aan overgehouden :D
 
  • Like
Reactions: HansBe
ik duim in ieder geval met je mee ;)
In mijn geval is de wagen uiteindelijk ook een maand later geleverd dan initieel beloofd.
Het is volgens mijn bescheiden mening wel het wachten waard hoor. Heb dit weekend eindelijk de eerste kilometers kunnen doen met mijn Raven MX en heb er een grijns van oor tot oor aan overgehouden :D
Ook een Performance? Heb je al eens een real range test gedaan qua actieradius? meer dan 450km? #Watkaneenmensnieuwsgierigenongeduldigzijn ;)
 
Er is eindelijk nog eens een arrival van een "vehicles carrier" gepland voor San Francisco.
De TRIUMPH ACE komt morgen na de middag aan...
Ook de GLOVIS SAFETY ligt in Benicia ( haven er net naast) en is in mei al eens naar Zeebrugge gevaren...
Hopelijk is mijn "voorspelling" deze keer beter. :)
Het duurt dan na vertrek natuurlijk nog ongeveer 20 dagen voordat die toekomt in Zeebrugge.
 
Zie bijlage... Een gekke twist maar als het waar is...
Tesla Carriers
 

Attachments

  • Screenshot_20190708-191921.jpg
    Screenshot_20190708-191921.jpg
    198.8 KB · Views: 78
  • Like
Reactions: Oeleboele
Net mailtje met volgende:
Beste,


Op dit moment gaan de nieuwe Model S & X nog steeds via Rotterdam.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

..... ...... | Inside Delivery Advisor

Burgemeester Stramanweg 112 | 1101 EN Amsterdam

Lastig al die tegenstrijdige berichten
 
  • Like
Reactions: Oeleboele
Het is waar, het zal overal wel iets zijn. Al vond ik het wel raar dat ik voor mij op mei bestelde mx een leveringstermijn van Tesla delivery kreeg voor 2e helft augustus wegens "geen boten naar Zeebrugge". Als ik in juni online ging kijken stond er voor een nieuwe wagen nog altijd leveringstijd juli. Dit is toch wel de mensen een rad voor hun ogen draaien als je het mij vraagt. Als ze eerlijk zouden zijn zou het mijn frustratie een stuk kleiner maken. Nu iedereen zegt dat het wachten de moeite is dus dat doen we nu maar :) Al zie ik nog altijd geen boten gescheduled dus ik hoop dat ze half augustus halen :)

Tijdens de push einde kwartaal was het alle hens aan dek. Zou me niets verbazen dat de jongens/meisjes die de website moeten bijhouden ook op pad moesten om auto's te leveren. Tesla is nu eenmaal niet sterk met dit soort indicaties. Het blijkt allemaal een beetje van geluk en configuratie af te hangen, hoe snel je een auto krijgt.

In juni bestellen en juli leveren kan alleen met inventory auto's. De nieuwe zullen "vanaf" augustus komen. Al zou het me niets verbazen wanneer laatste week juli ineens 2 boten aanmeren. Ook de mensen in de showrooms weten vaak niet wanneer iets aankomt.

Geen kwade opzet zou ik gokken. Maar wel jammer dat het zo onduidelijk is...voor zowel klant als medewerker.
 
In juni bestellen en juli leveren kan alleen met inventory auto's. De nieuwe zullen "vanaf" augustus komen. Al zou het me niets verbazen wanneer laatste week juli ineens 2 boten aanmeren. Ook de mensen in de showrooms weten vaak niet wanneer iets aankomt.

Geen kwade opzet zou ik gokken. Maar wel jammer dat het zo onduidelijk is...voor zowel klant als medewerker.

Ik vermoed dat je als koper al je nieuwe VIN nummer ziet vooraleer de wagen op de boot zit. Mid-mei besteld - en nog geen VIN-nummer :(

Hoe graag ik het ook zou willen - ik vrees dat er niet ineens 2 boten zullen aanmeren in europa met mijn nieuwe raven erop...
Gelukkig rij ik nog met een MS uit 2014. Het enige dat me ferm tegensteekt aan mijn huidige MS momenteel is de klink van de chauffeursdeur - die al bijna 3 weken kapot is. En de stukken zijn "in bestelling".... Het is dus elke dag een beetje acrobaat spelen om langs de passagierskant over te steken om met je wagen weg te kunnen rijden. Heel leuk op de parking van het station - je krijgt een hoop mensen die kijken ...:oops:o_O:rolleyes:

Ik ga toch eens deftig zoeken naar een alternatieve manier om in mijn wagen te geraken - maar dit is off-topic hier...
 
Ik vermoed dat je als koper al je nieuwe VIN nummer ziet vooraleer de wagen op de boot zit. Mid-mei besteld - en nog geen VIN-nummer :(

Hoe graag ik het ook zou willen - ik vrees dat er niet ineens 2 boten zullen aanmeren in europa met mijn nieuwe raven erop...
Gelukkig rij ik nog met een MS uit 2014. Het enige dat me ferm tegensteekt aan mijn huidige MS momenteel is de klink van de chauffeursdeur - die al bijna 3 weken kapot is. En de stukken zijn "in bestelling".... Het is dus elke dag een beetje acrobaat spelen om langs de passagierskant over te steken om met je wagen weg te kunnen rijden. Heel leuk op de parking van het station - je krijgt een hoop mensen die kijken ...:oops:o_O:rolleyes:

Ik ga toch eens deftig zoeken naar een alternatieve manier om in mijn wagen te geraken - maar dit is off-topic hier...

Wij hebben op 6 mei (MX) besteld en op de website ook nog geen VIN zichtbaar. Maar ik heb hem wel al meer dan een maand via mijn dealer doorgestuurd gekregen. Ik hoop dat je opmerking over "als hij op een boot staat heb je een VIN zichtbaar" niet klopt ;)
 
Net telefoon gehad van Tesla. Ivm de laatste aanpassingen aan het gamma Tesla updates pricing and options across lineup, discontinues several variants - Electrek

Gevolg voor mij was dat het "Premium interieur" Creme die ik geselecteerd had - is aangepast. De stijlen van de ramen en het dak is nu donker geworden ipv een lichte kleur.
upload_2019-7-16_12-54-58.png


De standaard buitenkleur is nu pearl white geworden.

Verder werd er ook (nogmaals) bevestigd dat men nu generiek auto's maakt en die dan aan reservaties gekoppeld worden. Er was nog geen zicht op koppeling / levertermijn voor mijn Raven. "Waarschijnlijk mid-eind augustus" ...


Zal nog wat extra geduld moeten hebben vrees ik...
 
  • Informative
Reactions: Amar
Net ook even gebeld: levertermijn is verwacht eind augustus ten vroegste (besteld eind april). Verder geïnformeerd Nasr de prijsdaling en wat de impact zou zijn, maar daarover wordt nog intern geïnformeerd (mits ludicrous nu standaard is geworden en wel gediscount was) en bellen ze morgen terug ...

Net telefoon gehad van Tesla. Ivm de laatste aanpassingen aan het gamma Tesla updates pricing and options across lineup, discontinues several variants - Electrek

Gevolg voor mij was dat het "Premium interieur" Creme die ik geselecteerd had - is aangepast. De stijlen van de ramen en het dak is nu donker geworden ipv een lichte kleur. View attachment 430192

De standaard buitenkleur is nu pearl white geworden.

Verder werd er ook (nogmaals) bevestigd dat men nu generiek auto's maakt en die dan aan reservaties gekoppeld worden. Er was nog geen zicht op koppeling / levertermijn voor mijn Raven. "Waarschijnlijk mid-eind augustus" ...


Zal nog wat extra geduld moeten hebben vrees ik...
e