In de VS had de prijs fors kunnen dalen. Immers de prijzen van batterijen zijn sinds 2013 fors omlaag gegaan. Er gaan zelfs geruchten dat de batterijen uit de nieuwe fabriek 100 dollar per kWh kosten. In 2013 lag dat nog tussen de 300 en 400 dollar. Dus waar er eerst een batterij in zat van 35.000 dollar, zit er in de 100 een batterij die waarschijnlijk maar 10.000 dollar kost.
De marge op een Tesla moet daarom ondertussen exorbitant hoog zijn. Maar zo lang er geen andere partij in de markt met een serieus alternatief komt en vraag/aanbod positief voor Tesla uitpakt, kan Tesla haar eigen weg bewandelen.
True..Tesla heeft tenminste tot 2020-2021 het rijk voor zich alleen. Zeker in het luxe segment. De accuprijs is natuurlijk hoger dan de celprijs. Het gerucht gaat dat de accupack-prijs inmiddels rond de $125/kWh zou zitten (op basis van de claim van 35% prijsreductie en een eerdere inschatting van $190/kWh). Door de toenemende productie, de 2170s, packdesign 3 (S/X(P)100D), daalt het waarschijnlijk nog verder.
Blijkbaar is er nog geen noodzaak de prijs te laten zakken...en is de vraag naar S en X nog goed op peil om een kleine 90.000 stuks per jaar te kunnen verkopen.