Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 60

This site may earn commission on affiliate links.
Dus de 60 is er weer... ipv de 70. Maar wel met de optie om te upgraden naar 75. Kaal is de 60 echter niet veel goedkoper dan de 70 was, maar verder ook niet echt veel duurder dan de 75 na upgrade zou zijn. Weinig veranderd dus, behalve dat 60 wel heel wat slechter klinkt dan 90.

De snelheid lijkt hetzelfde als de 70. Is de range anders?
 
Dus de 60 is er weer... ipv de 70. Maar wel met de optie om te upgraden naar 75. Kaal is de 60 echter niet veel goedkoper dan de 70 was, maar verder ook niet echt veel duurder dan de 75 na upgrade zou zijn. Weinig veranderd dus, behalve dat 60 wel heel wat slechter klinkt dan 90.

De snelheid lijkt hetzelfde als de 70. Is de range anders?
topsnelheid is 210 ipv 225 ...
 
Is topsnelheid 225 km/u beter dan topsnelheid 210 km/u? Heeft iemand op dit forum ooit het nut van zo'n hogere topsnelheid ervaren, in het verkeer?

Of is dit gewoon 20e-eeuws denken, genre hoe hoger de topsnelheid hoe hoger het vermogen, dus we vinden het fantastisch als kilometerteller tot 270 km/u tellen kan...
 
Last edited:
Rare jongens !

Wellicht een poging om de instapprijs naar beneden te halen, maar het wordt inderdaad zo een zottekesspel.
Eerst een 60 en een 85, dan wordt de 60 een 70, de 85 een 90, de 70 upgrade-baar naar 75, en nu weer een downgrade naar 60 die een 75 kan worden. Krijg dat maar uitgelegd.
Allez, volgende week is de 85 terug… . o_O
 
Ik heb de prijsjes niet opgeslagen, maar toen ik nog niet zo lang gelden een 70 samenstelde kwam ik op €93k uit, nu voor een 75 op €99k of een 60 op €90k, dus 'gewogen' (70 zit op tweederde van 60-75) nu €96k. 3% verhoging dus. Weet alleen niet helemaal zeker of ik precies dezelfde opties heb gekozen...
 
Ik heb de prijsjes niet opgeslagen, maar toen ik nog niet zo lang gelden een 70 samenstelde kwam ik op €93k uit, nu voor een 75 op €99k of een 60 op €90k, dus 'gewogen' (70 zit op tweederde van 60-75) nu €96k. 3% verhoging dus. Weet alleen niet helemaal zeker of ik precies dezelfde opties heb gekozen...

De duurste samenstelling (P90D met alles erop en eraan) is niet gewijzigd in prijs. Ik heb de prijzen niet paraat voor de 70 en 90, dus het zou zomaar kunnen dat daar wel een prijsverhoging heeft plaatsgevonden.
 
Wel als ik mijn S70 opnieuw samenstel als een S75 met dezelfde opties kom ik 8.000 EUR duurder uit. Als je hier dan de 3.500 EUR upgrade van 70 naar 75 terug aftrekt kom ik op een prijsstijging van 4.500 EUR.

Eerste keer dat ik een wagen koop die bij levering meer waard is dan bij de bestelling :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Is topsnelheid 225 km/u beter dan topsnelheid 210 km/u? Heeft iemand op dit forum ooit het nut van zo'n hogere topsnelheid ervaren, in het verkeer?

Of is dit gewoon 20e-eeuws denken, genre hoe hoger de topsnelheid hoe hoger het vermogen, dus we vinden het fantastisch als kilometerteller tot 270 km/u tellen kan...
in Duitsland is dat handig ;-)
maar inderdaad in de file op de ring heb je er minder aan ;-p
 
Wel als ik mijn S70 opnieuw samenstel als een S75 met dezelfde opties kom ik 8.000 EUR duurder uit. Als je hier dan de 3.500 EUR upgrade van 70 naar 75 terug aftrekt kom ik op een prijsstijging van 4.500 EUR.

Eerste keer dat ik een wagen koop die bij levering meer waard is dan bij de bestelling :)
Heb jij 'm niet ook nog voor de facelift besteld, dat scheelt bij mij ook ruim 4.000?