Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 75D 2019 ook een Raven?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moest de keuze maken een paar maanden geleden: of een Model X van 2020 kopen of een nieuwe Model Y.

Ben toch, advies hier heeft geholpen, voor de 2020 Model X gegaan. Waarom? De X is veel meer een auto dan een Y. De Y is, met alle respect, meer een skelter en de X veel volwassenere auto.

Ik kocht de X van iemand die juist een nieuwe Y ging kopen. Ze heeft geen spijt maar vond de X wel prettiger rijden. Meer comfort en betere stoelen. Maar ze vond nieuwe garantieperiode (geen gezeik) zwaarder wegen dan de Model X aanhouden.

Heel persoonlijk dus de keuze of je moet gaan voor een jonge X of een nieuwe Y.

Ps: ik heb geen seconde spijt van de aanschaf van de X!
 
  • Like
Reactions: RLX68
Ik moest de keuze maken een paar maanden geleden: of een Model X van 2020 kopen of een nieuwe Model Y.

Ben toch, advies hier heeft geholpen, voor de 2020 Model X gegaan. Waarom? De X is veel meer een auto dan een Y. De Y is, met alle respect, meer een skelter en de X veel volwassenere auto.

Ik kocht de X van iemand die juist een nieuwe Y ging kopen. Ze heeft geen spijt maar vond de X wel prettiger rijden. Meer comfort en betere stoelen. Maar ze vond nieuwe garantieperiode (geen gezeik) zwaarder wegen dan de Model X aanhouden.

Heel persoonlijk dus de keuze of je moet gaan voor een jonge X of een nieuwe Y.

Ps: ik heb geen seconde spijt van de aanschaf van de X!
Een model uit 2019 of later wordt helaas te duur voor mij. Die zijn ook meteen een stuk duurder. Tesla biedt op dit moment een rode model S aan (75D) die ik mooi vind. De range is niet echt een probleem, maar de laad snelheid misschien wel. Dat is bij een 100D (S of X) niet anders denk ik. Alles vanaf 2019 laad sneller volgens mij. Ik maak weinig lange ritten, maar om nu tijdens een vakantie elke keer 45min te moeten wachten is wel lang.
 
Ik ga toch voor een Tesla. 50K voor een gebruikte e-tron wil ik niet uitgeven, temeer omdat de prijzen voor Tesla steeds aantrekkelijker worden. De hierboven genoemde rode model S is alweer weg, maar daarvoor zijn andere modellen toegevoegd. Prijzen zo rond de 35-37K voor een model S met niet al teveel kilometers. Daarvoor kan ik ook een long range model 3 kopen met meer range en sneller laden. Maar niet het uiterlijk. Wat is wijsheid? Ik heb nu de zilveren 75D op het oog. Een zeldzame kleur bij Tesla die mijn vrouw al jaren mooi vindt. Wel een open dak. Moet ik me daar nog zorgen over maken bij eventuele aankoop? Helaas geen ultra hifi installatie, maar ik ken de standaard geluidsinstallatie van een model S ook niet. Wel een premium interieur. Of beter een 100D kopen? Dan ga je wel over de 40K heen, maar is dat het waard?
 
Last edited:
Ik zou binnen het budget altijd voor de nieuwste (ivm garantie) met de grootste range gaan. Heb ook een 75d gehad maar de relatief kleine range in combinatie met de relatief lage laadsnelheden gingen mij op een gegeven moment tegenstaan.
 
Ik zou binnen het budget altijd voor de nieuwste (ivm garantie) met de grootste range gaan. Heb ook een 75d gehad maar de relatief kleine range in combinatie met de relatief lage laadsnelheden gingen mij op een gegeven moment tegenstaan.
Mijn verstand zegt dat ook @Jelger en @Hayden, maar omdat ik al bijna 4 jaar in een 3 heb gereden en nog nooit in een S, lijkt me dat ook een leuk avontuur. Ik rijd dagelijks zo'n 75km en de laatste jaren zijn eigenlijk niet meer met de auto op vakantie geweest. Dat wil ik in de toekomst wel weer en dan is een uur langer onderweg zijn ook niet heel erg. Denk ik nu... :)
 
  • Like
Reactions: Jelger
Het kan soms raar lopen in het leven. Ik heb zojuist een Model Y RWD besteld in het zwart met een wit interieur met korting en ik ben er blij mee :cool:
Een gesprek met een verkoper van Tesla gaf de doorslag om toch maar nieuw te bestellen. Minder zorgen, meer plezier. Een jaar garantie op een model S van 2018 is ook zo voorbij.
Ik ben alleen vergeten een referral code te gebruiken. Ik had hem wel gekopieerd, maar kwam in het proces nergens de mogelijkheid tegen om het in te voeren (dacht ik). Later alsnog de link gebruikt en dan zie je ook veel meer auto's staan. Tesla gebeld en ze gaan kijken wat er mogelijk is, maar wordt lastig werd al gezegd. Maar goed, het mag de (voor)pret niet drukken. :)