Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[Model S 85D] 3G connectivity problemen, vaker geen verbinding dan wel

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds enkele maanden veel connectivity problemen in mijn Model S 85D. De app verbind vaak niet naar de auto maar ook in de auto heb ik regelmatig steeds vaker geen bereik. Het 3G icoontje toont een streep erdoor of toont wel bereik maar lijkt niet te verbinden. Muziek laadt dus niet in, online navigatie werkt niet. etc etc...
Ik had dit probleem hiervoor nooit maar het lijkt steeds erger te worden (sinds 3 of 4 updates geleden). Een harde reboot lost het probleem niet op.

Zijn er anderen die hetzelfde probleem ervargen? Wordt misschien toch 3G door LTE module laten vervangen? Of kan het ook een antenne probleem zijn? Die lopen in de buitenspiegels door begreep ik eerder een keer?
Iemand suggesties voor een oplossing?
 
Ik heb dit probleem niet breed gezien op de fora, dus software zou ik niet als eerst aan denken. Hardware, module of antenne, zou ik aan denken. Heb je nog garantie? Dan is de oplossing simpel: call bij Tesla.

Heb je geen garantie, dan word het interessanter. Laten repareren kan (bij Tesla, maar ook bij derden), maar afhankelijk van je MCU Type zou een infotainment upgrade ook een oplossing zijn. Als ik het goed begrepen heb, ga je dan meteen naar 4G. Twee problemen: als het om de antenne gaat (inderdaad in de spiegel) dan lost vervangen van de module niets op en de infotainment upgrade is in NL nog niet verkrijgbaar.

Bij de bekende vrienden @LuckyLuke en @Herbie65 kan je vast wel geholpen worden....
 
Ik heb weliswaar LTE, maar ik had een paar updates geleden precies hetzelfde.
Heel irritant.
Soms vanaf moment van vertrek ergens helemaal geen bereik/verbinding meer.

ik meen dat bij mij dit optrad in versies 20.4.1 of 20.8.2. Misschien ook nog in 20.12.5, maar zeker in de laatste 3 versies (20.12.10, 20.12.11.5, 20.16.2.1) is dit niet meer voorgekomen bij mij.
 
Zijn er anderen die hetzelfde probleem ervargen? Wordt misschien toch 3G door LTE module laten vervangen? Of kan het ook een antenne probleem zijn? Die lopen in de buitenspiegels door begreep ik eerder een keer?
Iemand suggesties voor een oplossing?

Bij mijn P85 (2013) bleken dit soort haperingen de voorbode voor een zwart scherm in 2018. Helaas toen nog een relatief onbekend verschijnsel, dus geen preventieve vervanging. Wel een nieuwe MCU1, met LTE upgrade. Werkt sindsdien perfect (behalve op sommige plekken in Dld., maar dat netwerk is ook niet zo best)