TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model S als thuis accu

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Martin1967, Apr 1, 2018.

1. Martin1967

Martin1967 Member

Mijn MS staat veel binnen en aangesloten aan het net.Klopt het dat de MS niet als thuisaccu is te gebruiken en weet iemand waarom eigenlijk niet?

2. Sjoester

Sjoester Member

Kan wel, maar dan moet je wel de stekker in de laadaansluiting aan de rechterkant van de auto insteken (=uitgang)

• Funny x 1
  3. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

Zou makkelijk zijn, effe naar de SuC en gratis tanken en dan thuis die energie gebruiken :D

4. snahsiub

snahsiub Member

Ik ben bezig een nieuw huis te bouwen, heb daar ook 20 zonnepanelen en wilde een laadpaal gaan gebruiken die stroom van de tesla trekt inderdaad. Dat moet dacht ik mogelijk zijn.

Tevens wil ik overdag de zonne energie opslaan in een accu, iemand daar al ervaring mee?

5. iWill

iWill Member

Volgens mij is er al een bedrijf die dat doet:
    Tesla Powerwall

6. shthpnz

shthpnz Member

Ja dat klepje aan de rechterkant. Duurde lang voordat ik daar de ontgrendeling van vond.

7. Wim S.

Wim S. Well-Known Member

De Tesla laat niet toe dat je er stroom aan onttrekt, anders dan via de USB / sigarettenaansteker.
    Tesla vindt dat je de accu de slijtage niet moet aandoen. Gezien het inmiddels duidelijk is dat die slijtage nogal meevalt maakt het Tesla VTG (Vehicle To Grid) toch onmogelijk.
    Mogelijk speelt inderdaad een rol dat er dan mensen zullen gaan laden bij een SuperCharger en die stroom thuis in huis gaan gebruiken.

Stroom die je overdag opwekt kun je beter tegen het hogere dagtarief in het net stoppen. 's Nachts laden is goedkoper en als je toch saldeert werkt dit in je voordeel.

8. snahsiub

snahsiub Member

Niet? Echt? :p

Ik doelde echt op ervaringen, er zijn er meer van dan alleen tesla. Ik wil niet de thread pikken, die stroom uit de tesla vind ik heel interessant. Ik woon dadelijk op 5km van een SuC :)

9. Wim S.

Wim S. Well-Known Member

Als je hel en verdoemenis over je wil afroepen, moet je hierover doorgaan. Dankzij mensen die de SuperCharger oneigenlijk gebruiken, moeten we nu idle fee betalen, betalen per kWh en worden groepen professionele chauffeurs als taxi's en bode diensten volledig geweerd van de SuperChargers.
    Als mensen stroom gaan laden bij een SuC en dit thuis aan de Tesla onttrekken, dan is het SuC netwerk in no time onbruikbaar voor doorgaande reizigers.

10. snahsiub

snahsiub Member

Nounou, niet zo fel op paasochtend. Ik denk dat geen enkele teslarijder wakker ligt van een energierekening van 100 of 200 euro verschil. Alleen het idee om naar een SuC te rijden om € 10 te besparen..

Taxichauffeurs moeten ook niet eraan hangen (die moeten collectief een aantal neerzetten achter een gate) en het hele idee is natuurlijk uberhaupt dat er geld betaald moet worden voor laden en helemaal voor idle times, dat laatste is slim en geniaal.

Maar, wederom weer offtopic.

Het is dus niet mogelijk om stroom uit je tesla te halen; dat is jammer. Dan daarin opslaan of in de accu in de garage, en daarmee je huis van stroom voorzien in de daluren. Het terugleveren is niet (heel) interessant toch?

11. SMU

SMU Member

Ik snap de ophef niet zo? Werkt toch hartstikke mooi? Vannacht bij de SUC helemaal volgeladen (sorry taxi dat ik je even liet wachten maar wilde echt 100% SOC) en vervolgens vanochtend aangesloten op het net en dus gratis en voor niks de elektriciteit thuis gebruikt. Wel even hannesen met de stekkeraansluiting rechtsachter maar vond het toch de moeite waard! Fijne Pasen allemaal!

• Funny x 1
  12. Wim S.

Wim S. Well-Known Member

#12 Wim S., Apr 1, 2018
    Last edited: Apr 1, 2018
    Je raakt een gevoelige snaar bij mij. Ik stel simpelweg te vaak vast dat mensen de SuperCharger onterecht gebruiken, ze wonen er bijv. een paar kilometer vanaf en kunnen thuis laden.

Ook komt het voor dat er tot 100% geladen wordt terwijl er een rij wachtende Tesla's is. Recent overkwam me dat in Eindhoven. Zo bevuilen die mensen het eigen nest. Niet slim, want op termijn komt het als een boemerang terug met weer extra maatregelen vanuit Tesla.

Als je kunt salderen is terugleveren wel interessant. Ieder kWh die je in het net stopt krijg je 100% in mindering op je eigen energienota.
    Dus inclusief transportkosten, energiebelasting, SDE en BTW.

13. Nexus

Nexus Active Member

Super, gevonden! Heb m nu meer dan 2 jaar maar ontdek toch elke keer iets nieuws dankzij dit forum.

Ik zie nu wel dat mijn meter achteruit draait, of betekent dit dat het werkt?

14. SMU

SMU Member

Yepp, dat is de truc! Sta nu weer opnieuw te laden bij de SuC, gaat lekker zo!

• Like x 1
    • Funny x 1
  15. Rowan256

Rowan256 Member

Hopelijk kan hij in binnenkort ook automatisch die supercharger aansluiten, dan stuur ik hem gewoon met autopilot eropaf en wordt ik vanzelf rijk!

Wim, je weet dat het 1 april is hé?

16. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

Als je een zo'n aftermarket inductie lader hebt kun je wel je Model S ontladen.

Met de deductie functie.

• Funny x 1
  17. shthpnz

shthpnz Member

Mijn vrouw wilde wasje doen, ik zei hoho, eerst even langs de SuC. Vroeger schold ze me soms uit voor sucker, nu zegt ze met respect succer.

18. Rqcg

Rqcg Member

Toen er laatst stroom storing was in Amsterdam had een kennis van mij stroom via zijn Mini aan de laadpaal gebruikt om zijn vissen bak luchtsysteem werkende te houden alsmede een kleine verwarmer. Bij sommige auto’s kan het wel!

19. Pascal-R

Pascal-R Active Member

Heb in de garage 4 hardloopbanden laten installeren. Daar rij ik de Tesla op als deze in de garage syaat. Via regeneratie wek ik vervolgens stroom op in de Tesla. En die kan ik dan weer terugleveren via de aansluiting rechtsachter. Kan ik echt iedereen aanraden. Gratis energie en duurzaam want via een ev.

• Funny x 2
    • Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC