Mijn MS staat veel binnen en aangesloten aan het net.Klopt het dat de MS niet als thuisaccu is te gebruiken en weet iemand waarom eigenlijk niet?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Kan wel, maar dan moet je wel de stekker in de laadaansluiting aan de rechterkant van de auto insteken (=uitgang)Mijn MS staat veel binnen en aangesloten aan het net.Klopt het dat de MS niet als thuisaccu is te gebruiken en weet iemand waarom eigenlijk niet?
Zou makkelijk zijn, effe naar de SuC en gratis tanken en dan thuis die energie gebruikenMijn MS staat veel binnen en aangesloten aan het net.Klopt het dat de MS niet als thuisaccu is te gebruiken en weet iemand waarom eigenlijk niet?
Tevens wil ik overdag de zonne energie opslaan in een accu, iemand daar al ervaring mee?
Kan wel, maar dan moet je wel de stekker in de laadaansluiting aan de rechterkant van de auto insteken (=uitgang)
De Tesla laat niet toe dat je er stroom aan onttrekt, anders dan via de USB / sigarettenaansteker.Ik ben bezig een nieuw huis te bouwen, heb daar ook 20 zonnepanelen en wilde een laadpaal gaan gebruiken die stroom van de tesla trekt inderdaad. Dat moet dacht ik mogelijk zijn.
Tevens wil ik overdag de zonne energie opslaan in een accu, iemand daar al ervaring mee?
Niet? Echt?Volgens mij is er al een bedrijf die dat doet:
Tesla Powerwall
Als je hel en verdoemenis over je wil afroepen, moet je hierover doorgaan. Dankzij mensen die de SuperCharger oneigenlijk gebruiken, moeten we nu idle fee betalen, betalen per kWh en worden groepen professionele chauffeurs als taxi's en bode diensten volledig geweerd van de SuperChargers.Niet? Echt?
Ik doelde echt op ervaringen, er zijn er meer van dan alleen tesla. Ik wil niet de thread pikken, die stroom uit de tesla vind ik heel interessant. Ik woon dadelijk op 5km van een SuC![]()
Je raakt een gevoelige snaar bij mij. Ik stel simpelweg te vaak vast dat mensen de SuperCharger onterecht gebruiken, ze wonen er bijv. een paar kilometer vanaf en kunnen thuis laden.Nounou, niet zo fel op paasochtend. Ik denk dat geen enkele teslarijder wakker ligt van een energierekening van 100 of 200 euro verschil. Alleen het idee om naar een SuC te rijden om € 10 te besparen..
Taxichauffeurs moeten ook niet eraan hangen (die moeten collectief een aantal neerzetten achter een gate) en het hele idee is natuurlijk uberhaupt dat er geld betaald moet worden voor laden en helemaal voor idle times, dat laatste is slim en geniaal.
Maar, wederom weer offtopic.
Het is dus niet mogelijk om stroom uit je tesla te halen; dat is jammer. Dan daarin opslaan of in de accu in de garage, en daarmee je huis van stroom voorzien in de daluren. Het terugleveren is niet (heel) interessant toch?
Kan wel, maar dan moet je wel de stekker in de laadaansluiting aan de rechterkant van de auto insteken (=uitgang)
Super, gevonden! Heb m nu meer dan 2 jaar maar ontdek toch elke keer iets nieuws dankzij dit forum.Ja dat klepje aan de rechterkant. Duurde lang voordat ik daar de ontgrendeling van vond.
Super, gevonden! Heb m nu meer dan 2 jaar maar ontdek toch elke keer iets nieuws dankzij dit forum.
Ik zie nu wel dat mijn meter draait, of dat het werkt?