Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S bij 40 graden in de volle zon ?

This site may earn commission on affiliate links.
Onderschat ook niet het effect van de warme temperaturen deze dagen! Rijden = verplaatsen van lucht en hoe minder die lucht weegt hoe minder energie je er voor nodig hebt. Vraag ook maar aan beheerders van windmolens... bij eenzelfde windsnelheid haal je in de winter een grotere opbrengst dan in de zomer.
 
Het verkeer lezen is volgens mij het belangrijkste. Begin me bijna schuldig te voelen maar vandaag vanaf SuC Oosterhout naar huis 136 Wh/km. Gewoon 90 gereden op de snelweg want ik was in the slow mode, eind van de vrijdag middag en vakantie in aantocht, had geen haast en heb heerlijk naar klassieke muziek geluisterd.View attachment 87716[/QU
OTE]

Speciaal voor Willem.....vandaag het verkeer gelezen op de A8 bij Cannes; tussen een Porsche 911 en een BMW 650 in een treintje lekker "vegen" DAAR zijn 600 newton metertjes voor bedoeld :biggrin:
IMG_1961.jpg
 
Komt op Tapatalk idd een beetje vreemd over [emoji3]
De hitte en een biertje lieten me klooien op mijn Mac. Gelukkig is de boodschap helder [emoji3]
Kijk tijdens het rijden op mijn scherm en moest gelijk aan de zuinigheids proef van Willem terugdenken. Dit laat in ieder geval zien dat het ook anders kan. ( nu verstuurd vanaf mijn strandbed via Tapatalk [emoji13])
 
Het verkeer lezen is volgens mij het belangrijkste. Begin me bijna schuldig te voelen maar vandaag vanaf SuC Oosterhout naar huis 136 Wh/km. Gewoon 90 gereden op de snelweg want ik was in the slow mode, eind van de vrijdag middag en vakantie in aantocht, had geen haast en heb heerlijk naar klassieke muziek geluisterd.View attachment 87716[/QU
OTE]

Speciaal voor Willem.....vandaag het verkeer gelezen op de A8 bij Cannes; tussen een Porsche 911 en een BMW 650 in een treintje lekker "vegen" DAAR zijn 600 newton metertjes voor bedoeld :biggrin:
View attachment 87824
Ja jongens, denk nou niet dat ik helemaal een sukkel ben. Ik rij regelmatig te hard maar maak er ook een sport van zo zuinig mogelijk te rijden en dat lijkt aardig te lukken. Ik kan ook best Wh/km verbruiken.

DSC_0019.jpg
 
Begin me bijna schuldig te voelen maar vandaag vanaf SuC Oosterhout naar huis 136 Wh/km. Gewoon 90 gereden op de snelweg want ik was in the slow mode, eind van de vrijdag middag en vakantie in aantocht, had geen haast en heb heerlijk naar klassieke muziek geluisterd.
Klinkt heel herkenbaar. Vroeger reed ik gemiddeld 10 tot 20km/u te snel en nu betrap ik me soms op het tegenovergestelde.
 
Ik vind het, net zoals Willem en Wolfke, best fijn om het rustig aan te doen. Een beetje onthaasten kan me dunkt geen kwaad. Op voorwaarde dat het op een veilige en verantwoorde manier kan.
Net zoals rustig rijden fun kan zijn, kan 400+ Wh/km op de tacho toveren ook fun zijn... al dan niet in een treintje tussen een Porsche 911 en een MBW 650. ;-)
Helaas merk je, wat mij betreft, dan wel de zwakke plek van de MS op vlak van performance: de 100-200 tijd. Maar dat laatste is een punt dat misschien in de Ludicrous-Mode thread thuis hoort.
 
Vandaag voor het eerst een langere trip gemaakt, dagje naar de Zeeuwse kust @Domburg (vanuit Grave ca 200km enkele reis).
Op de heen weg nergens op gelet en regelmatig sprintjes getrokken en in Zeeland de toeristische route gereden.
Omdat er geen laadpaal in Domburg beschikbaar was, daar dus niet bijgeladen. Einde dag vertrokken met prognose dat ik 4% acculading zou over hebben in Oosterhout (met waarschuwing om rustig te rijden).
Heb niet harder dan de toegestane maximum snelheden gereden (laatste stuk +5km), de range mode aangezet en airco gewoon aan gehad. Aangekomen in Oosterhout met 2% rest (14km typical).
Was wel even wennen zo, maar de energy trip werkt wel prima blijkt wel en zorgt ervoor dat je toch gerust onderweg kunt en niet bang hoeft te zijn of je stil komt te staan.
Gaan vanaf nu zeker vaker leuke en langere tripjes maken!
 
In Bulgarije/Turkije de S ook in de volle zon gehad bij temperaturen tegen de 40 graden. Geen enkel probleem, behalve dan dat (zonder ze te gebruiken) de klepjes van spiegels van de zonnekleppen het weer spontaan begaven. Ze vielen eraf bij het neerklappen van de zonnekleppen.

Is in het verleden al twee keer vervangen. Deze hebben het lang uitgehouden. (vorig zomer laatste keer ?). Beetje hoge temperatuur is kennelijk genoeg om de vreselijk flimsy plastic scharniertjes het te laten begeven.
Ben benieuwd hoe Tesla hier nu mee omgaat. (ik zit over de 80k).