TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model S extra geld waard?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by docd78, Sep 11, 2019.

1. docd78

docd78 Member

Goedendag lui,

De naam is Dennis en ik ben aan het overwegen om ook de overstap te maken naar de stofzuigers. Als echte petrolhead ben ik erg bang er spijt van te krijgen, maar goed als ik het nooit probeer dan ga ik het ook nooit weten.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Model S performance en Model 3 performance. Nu heb ik laatst in Eindhoven uitgebreid proefgezeten in zowel de 3 als de S en vind het verrekte lastig een keuze te maken. De S voelt wat luxeuzer aan en de laadruimte is een stuk groter, daarentegen heeft de 3 weer meer mogelijkheden qua cabin opslag wat ook fijn is.

Ik hou zelf wel van meer premium materiaal en qua rijden kan ik het comfort van luchtvering en minder geruis in het interieur erg waarderen. Echter is dit de 40k extra waard? Of is het verschil tussen de 2 auto’s te verwaarlozen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Thanks

2. eelcodb

eelcodb Member

Stofzuigers?

Als jij die 40k gewoon kan missen moet je gewoon lekker de Model S nemen.

Vergelijken is amper te doen, zijn gewoon 2 heel verschillende auto's.

3. Gompie23

Gompie23 Gerben

Die keuze kun je alleen zelf maken. Ik zou het wel weten...Wat ik je wel kan zeggen is dat je waarschijnlijk geen spijt krijgt van een elektrische auto. Ik zou nooit meer terug willen

4. Devils son

Devils son Member

Lijkt mij heel persoonlijk. Ik vind zelf dat de Model 3 lekkerder stuurt dan de Model S en aangezien ik ook veel in de stad moet zijn (en parkeren) vind ik het wel fijn dat ik met kleinere parkeerplaatsen uit de voeten kan.

Maar je zou dus echt ook moeten rijden in beiden. Want alleen proefzitten lijkt mij bij zo'n uitgave niet verstandig.

5. Elja Trum

Elja Trum Member

Sowieso ga je na je aankoop van een Tesla nooit meer terug naar die dinosapverstokers, maar daar kom je zelf snel genoeg achter. ;)

We kunnen inderdaad niet voor jou bepalen hoe eenvoudig je die 40k extra kunt besteden. Kijk je naar de auto's dan zit het grootste verschil in mijn ogen in het formaat. De Model S geeft je gewoon veel meer ruimte (al valt de opbergruimte bij de bestuurdersstoel zelf dan weer tegen in vergelijking met de Model 3).

Heb je die ruimte niet nodig dan is, wat mij betreft, de Model 3 een uitstekende keuze: hij stuurt lekkerder (vooral zelf even die proefritjes maken) en de techniek is allemaal net wat meer up-to-date.

Beide ga je geen spijt van krijgen! :)

6. DriverS

DriverS Member

Je probeert een BMW 3 te vergelijken met een BMW 7 !
    Is je daarbij het de 40k extra waard?

• Like x 4
  7. DriverS

DriverS Member

bovendien vraag zal iedereen in dit forum je vertellen dat zelfs de tesla 3 beter is dan welke auto met verbrandingsmotor dan ook

8. SparkyM3LR4WD

SparkyM3LR4WD Elbert

Als je echt niet kunt kiezen is er maar 1 advies: neem ze beide! ;)

Bij de S zou ik vooral willen wijzen op de breedte. Is bij parkeren en in de stad soms wat lastiger. Verder zoals reeds opgemerkt -> het zijn 2 totaal verschillende auto's waarbij de ene wat "relaxter / afstandelijker / comfortabeler / ruimer" is en de andere meer een "rijders auto".

• Like x 2
  9. docd78

docd78 Member

Beide? Hahaha tja, wellicht in de toekomst. Laat ik eerst maar eens gaan ervaren of een EV uberhaupt iets voor mij is ;)

M3P heb ik kort in gereden en moet zeggen dat reed heerlijk! Strak op de weg en sportief te sturen, maar wellicht te straf geveerd voor de 35k die ik per jaar rijd. En voor de wintersport met 2 tieners erbij in wellicht te klein, echter dit is simpel op te lossen door voor die week een reisauto te huren. Model S zou dan weer wel gebruikt kunnen worden voor vakantie. In de S heb ik (nog) niet gereden, wel in de X maar daar werd ik eerlijk gezegd niet warm van. Dit lag mss ook aan de veren/ dempers, hij reed zwabberig. Daarnaast was ik niet onder de indruk van de acceleratie, nu was het dan ook geen performance.

10. shthpnz

shthpnz Member

Een goede keuze maken na alleen proefzitten is goed te doen. Zo hebben mijn vrouw en ik gekozen voor de S na slechts plaats te hebben genomen op de achterbank, waar we in vervoering raakten door de zich elegant presenterende bekerhouders. En we hebben na twee jaar en 60.000km geen moment spijt van de aankoop. Voor de goede orde, we hebben daarna nooit meer achterin plaatsgenomen.

Geen van ons tweeen wil ooit meer een ouderwetse caros met verbrandingsmotor. We reden een 500+ PK-auto. Die vinden we nu traag, lawaaiig, achterhaald.

Dus @docd78: lees de heldere recentie in de AD over het verschil tussen de 3 en de S. Daarna kan je vast kiezen. Wat je ook kiest: welkom in de toekomst.

11. Devils son

Devils son Member

3 met een 5. Model S is geen S klasse.

12. Maurice1

Maurice1 Member

De M3 en MS met elkaar vergelijken is mijn inziens niet de juiste aanpak.
    Voor mij zou de beste strategie alsvolgt zijn:
    1 Eerste budget: Feit dat je daarover nadenkt, MS is een mogelijkheid.
    2 Ben je een sportieve rijder (M3) of een luxe rijder (MS)? De MS is qua bochten niet zo strak als een M3.
    3 Rijd je veel binnen steden (M3), of meerendeel snelweg (MS)?
    4 Is bagageruimte en de toegang daartoe belangrijk (MS) of minder belangrijk (M3)?
    5 Vind je freesuperchargen belangrijk (MS)?
    6 De MS is wat groter en breder scheelt niet veel, maar je moet er wel rekening meehouden.
    7 Speel je graag Beach buggy Racing, kijk je graag Netflix in de auto, dan M3 ;)

Beide prachtige auto's, zelf zou ik voor de MS gaan:cool:, zie ook:
    Privacy settings

13. L@urens

[email protected] Family, Racing, Karting, MTBing

Die games kun je natuurlijk ook in elke nieuwe S spelen.

14. Frankvr

Frankvr Member

Ja maar beach buggy is wel fijner met een horizontaal scherm i.p.v. een verticaal scherm. Zelfde zou voor Netflix gelden.

• Like x 1
  15. Karim DB

Karim DB Member

Een testrit met de S is aan te raden voor je die beslissing neemt. Ik lees hierboven dat je dit nog niet gedaan hebt.
    Ik vermoed wel dat jij als petrolhead en liefhebber van sportief rijden (verbeter me als ik verkeerd ben) toch een lichte voorkeur zal hebben voor M3P. Zeker als je zo vlot te overtuigen bent om op reis een ruimere wagen te huren. De model S komt tot z'n volle recht als reiswagen.
    In ieder geval, je zal geen spijt krijgen van elektrisch rijden.
    Succes, en laat hier weten wat het geworden is.

16. basvk

basvk Active Member

De X is niet te vergelijken met een S, die liggen nog verder uit elkaar dan een 3 t.o.v. een S.
    Zonder naar de prijs te kijken is de S vanwege zijn ruimte, rijcomfort en 5e deur (hatchback) wel echt in het voordeel. Of je het 40k waard vindt... Tja, moeilijke keuze inderdaad...

17. Maurice1

Maurice1 Member

Klopt, maar een scherm in landscape is dan beter.

18. docd78

docd78 Member

En hoe ervaren jullie de beperkte opbergruimte in het interieur van de S tov de 3. Een gemis of iets waar je snel aan went? Minder vakken/ bakken geeft natuurlijk ook minder rondslingerende zooi, maar toch

19. shthpnz

shthpnz Member

Dat met het gebrek aan opbergruimte in de S schijnt te maken hebben met een tic van heer Musk. Hij verfoeit rondslingerend of overbodig spul in een auto. Ik moest er ook aan wennen, maar het valt me makkelijker dan gedacht. Bananenschillen, broodzakjes etc gaan eerst onder het draaiklepje in de middenconsole om die bij de eerste stop weg te gooien. Ander spul bekijk ik kritisch. Eigenlijk hoeft er maar weinig permanent voor het grijpen. En Elon heeft gelijk, een interieur hou je makkelijker strak en opgeruimd als je weinig kansen biedt om iets op te bergen. Vergelijk het met die idioot grote koffers waar sommige mensen mee naar hun werk gaan. Daar zitten stukken in die die niet nodig heeft. Koop dus een klein koffertje en klaar.

20. nico180

nico180 creating simple things - is true talent

Behalve als je split screen en dus met 2personen het spel speeld. Dan is de S in het voordeel met verticaal scherm :p

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC