Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S extra geld waard?

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik louter op de looks zou afgaan dan ga ik voor de M3.
Ziet er veel strakker uit en het design van het interieur is veel vernieuwender dan de S.
De S is nu ook al lang op de markt, als je het faceliftje niet meetelt en ziet er wat verouderd uit.
Het dashboard heb ik nooit mooi gevonden, een veel te groot scherm dat ze in een klassiek dash gepropt hebben.
Maar dit alles is persoonlijk en op uiterlijk vertoon gebaseerd.
Euh, de S ziet er verouderd uit? Is dat niet godslastering :)? Mooiste tekentrek sedert Kever, MD 190SL, AM DB5, Jaguar E, zeg ik!
Serieuzer: ik ben eigenlijk echt wel benieuwd hoe Tesla dat uiterlijk zal willen verbeteren, want het lijkt me (sedert facelift) bijna perfect.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and pvh
Model S is besteld! Nu hopen dat ik er geen spijt van krijg.......

Mocht ik dat wel krijgen en besluiten de wagen over een jaartje of 2 weg te doen, zou die dan nog voor een fatsoenlijke prijs te verkopen/ in te ruilen zijn? Dit gezien veranderde fiscale regels. Wat denken jullie?
Dat ga je niet. Ik heb een model s uit 2015 en had dezelfde gedachte. Ik denk nu dat ik de auto gewoon nog wel een paar jaar door rijdt. Leuke alternatieven zie ik nog altijd niet. En een auto met conventionele motor gaat t echt niet meer worden.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Mijn eerste kocht ik vanwege de bijtelling. Mijn tweede (en derde) vol overtuiging omdat ik niets anders meer wilde. En dankzij 21 zonnepanelen rijden we grotendeels op de zon. Aangeschaft voor/door de EV.

Nb, ik heb nog wel een paar benzinestokers. Maar die gebruik ik voor de hobby, zondags rondje rond de kerk en/of een klassieke rally. Het aanstaande lot van de fossiele auto...
 
Model S is besteld! Mocht ik (...) besluiten de wagen over een jaartje of 2 weg te doen, zou die dan nog voor een fatsoenlijke prijs te verkopen/ in te ruilen zijn? Dit gezien veranderde fiscale regels.

Tja, wat is een fatsoenlijke prijs?

Fiscale veranderingen in NL zijn maar gedeeltelijk van invloed: de markt voor tweedehands Tesla’s is een Europese markt.

Minstens zo veel invloed op de tweedehands prijzen hadden de recente nieuwprijsdalingen die Tesla doorvoerde. En het is ook niet te voorspellen wat de invloed zal zijn van technologische vernieuwingen.

Dus, gewoon beginnen met genieten en nog even googlen op het principe van de ‘sunk cost’.