Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S extra geld waard?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedendag lui,

De naam is Dennis en ik ben aan het overwegen om ook de overstap te maken naar de stofzuigers. Als echte petrolhead ben ik erg bang er spijt van te krijgen, maar goed als ik het nooit probeer dan ga ik het ook nooit weten.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Model S performance en Model 3 performance. Nu heb ik laatst in Eindhoven uitgebreid proefgezeten in zowel de 3 als de S en vind het verrekte lastig een keuze te maken. De S voelt wat luxeuzer aan en de laadruimte is een stuk groter, daarentegen heeft de 3 weer meer mogelijkheden qua cabin opslag wat ook fijn is.

Ik hou zelf wel van meer premium materiaal en qua rijden kan ik het comfort van luchtvering en minder geruis in het interieur erg waarderen. Echter is dit de 40k extra waard? Of is het verschil tussen de 2 auto’s te verwaarlozen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Thanks
 
Lijkt mij heel persoonlijk. Ik vind zelf dat de Model 3 lekkerder stuurt dan de Model S en aangezien ik ook veel in de stad moet zijn (en parkeren) vind ik het wel fijn dat ik met kleinere parkeerplaatsen uit de voeten kan.

Maar je zou dus echt ook moeten rijden in beiden. Want alleen proefzitten lijkt mij bij zo'n uitgave niet verstandig.
 
Sowieso ga je na je aankoop van een Tesla nooit meer terug naar die dinosapverstokers, maar daar kom je zelf snel genoeg achter. ;)

We kunnen inderdaad niet voor jou bepalen hoe eenvoudig je die 40k extra kunt besteden. Kijk je naar de auto's dan zit het grootste verschil in mijn ogen in het formaat. De Model S geeft je gewoon veel meer ruimte (al valt de opbergruimte bij de bestuurdersstoel zelf dan weer tegen in vergelijking met de Model 3).

Heb je die ruimte niet nodig dan is, wat mij betreft, de Model 3 een uitstekende keuze: hij stuurt lekkerder (vooral zelf even die proefritjes maken) en de techniek is allemaal net wat meer up-to-date.

Beide ga je geen spijt van krijgen! :)
 
Beide? Hahaha tja, wellicht in de toekomst. Laat ik eerst maar eens gaan ervaren of een EV uberhaupt iets voor mij is ;)

M3P heb ik kort in gereden en moet zeggen dat reed heerlijk! Strak op de weg en sportief te sturen, maar wellicht te straf geveerd voor de 35k die ik per jaar rijd. En voor de wintersport met 2 tieners erbij in wellicht te klein, echter dit is simpel op te lossen door voor die week een reisauto te huren. Model S zou dan weer wel gebruikt kunnen worden voor vakantie. In de S heb ik (nog) niet gereden, wel in de X maar daar werd ik eerlijk gezegd niet warm van. Dit lag mss ook aan de veren/ dempers, hij reed zwabberig. Daarnaast was ik niet onder de indruk van de acceleratie, nu was het dan ook geen performance.
 
Een goede keuze maken na alleen proefzitten is goed te doen. Zo hebben mijn vrouw en ik gekozen voor de S na slechts plaats te hebben genomen op de achterbank, waar we in vervoering raakten door de zich elegant presenterende bekerhouders. En we hebben na twee jaar en 60.000km geen moment spijt van de aankoop. Voor de goede orde, we hebben daarna nooit meer achterin plaatsgenomen.

Geen van ons tweeen wil ooit meer een ouderwetse caros met verbrandingsmotor. We reden een 500+ PK-auto. Die vinden we nu traag, lawaaiig, achterhaald.

Dus @docd78: lees de heldere recentie in de AD over het verschil tussen de 3 en de S. Daarna kan je vast kiezen. Wat je ook kiest: welkom in de toekomst.
 
De M3 en MS met elkaar vergelijken is mijn inziens niet de juiste aanpak.
Voor mij zou de beste strategie alsvolgt zijn:
1 Eerste budget: Feit dat je daarover nadenkt, MS is een mogelijkheid.
2 Ben je een sportieve rijder (M3) of een luxe rijder (MS)? De MS is qua bochten niet zo strak als een M3.
3 Rijd je veel binnen steden (M3), of meerendeel snelweg (MS)?
4 Is bagageruimte en de toegang daartoe belangrijk (MS) of minder belangrijk (M3)?
5 Vind je freesuperchargen belangrijk (MS)?
6 De MS is wat groter en breder scheelt niet veel, maar je moet er wel rekening meehouden.
7 Speel je graag Beach buggy Racing, kijk je graag Netflix in de auto, dan M3 ;)

Beide prachtige auto's, zelf zou ik voor de MS gaan:cool:, zie ook:
Privacy settings
 
Een testrit met de S is aan te raden voor je die beslissing neemt. Ik lees hierboven dat je dit nog niet gedaan hebt.
Ik vermoed wel dat jij als petrolhead en liefhebber van sportief rijden (verbeter me als ik verkeerd ben) toch een lichte voorkeur zal hebben voor M3P. Zeker als je zo vlot te overtuigen bent om op reis een ruimere wagen te huren. De model S komt tot z'n volle recht als reiswagen.
In ieder geval, je zal geen spijt krijgen van elektrisch rijden.
Succes, en laat hier weten wat het geworden is.
 
Beide? Hahaha tja, wellicht in de toekomst. Laat ik eerst maar eens gaan ervaren of een EV uberhaupt iets voor mij is ;)

M3P heb ik kort in gereden en moet zeggen dat reed heerlijk! Strak op de weg en sportief te sturen, maar wellicht te straf geveerd voor de 35k die ik per jaar rijd. En voor de wintersport met 2 tieners erbij in wellicht te klein, echter dit is simpel op te lossen door voor die week een reisauto te huren. Model S zou dan weer wel gebruikt kunnen worden voor vakantie. In de S heb ik (nog) niet gereden, wel in de X maar daar werd ik eerlijk gezegd niet warm van. Dit lag mss ook aan de veren/ dempers, hij reed zwabberig. Daarnaast was ik niet onder de indruk van de acceleratie, nu was het dan ook geen performance.
De X is niet te vergelijken met een S, die liggen nog verder uit elkaar dan een 3 t.o.v. een S.
Zonder naar de prijs te kijken is de S vanwege zijn ruimte, rijcomfort en 5e deur (hatchback) wel echt in het voordeel. Of je het 40k waard vindt... Tja, moeilijke keuze inderdaad...
 
Dat met het gebrek aan opbergruimte in de S schijnt te maken hebben met een tic van heer Musk. Hij verfoeit rondslingerend of overbodig spul in een auto. Ik moest er ook aan wennen, maar het valt me makkelijker dan gedacht. Bananenschillen, broodzakjes etc gaan eerst onder het draaiklepje in de middenconsole om die bij de eerste stop weg te gooien. Ander spul bekijk ik kritisch. Eigenlijk hoeft er maar weinig permanent voor het grijpen. En Elon heeft gelijk, een interieur hou je makkelijker strak en opgeruimd als je weinig kansen biedt om iets op te bergen. Vergelijk het met die idioot grote koffers waar sommige mensen mee naar hun werk gaan. Daar zitten stukken in die die niet nodig heeft. Koop dus een klein koffertje en klaar.