Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik de primeur? Mijn MS is vannacht gestolen.

Ik had het de dief wel heel makkelijk gemaakt door de sleutel in de auto te laten liggen.
Gelukkig werd de bestuurder wegens opvallend rijgedrag vrij snel door de politie aan de kant gezet.
Het bleek dat deze had gedronken.
Bestuurder en auto mochten vervolgens mee naar het bureau, waar ik de auto vanochtend weer kon ophalen.
Schade: spuitwerk rechtsachter en cola over de leren stoelen (ik hoop dat de vlekken er uit gaan).

Chapeau voor de Amsterdamse politie en ondanks alles dank aan de bestuurder dat hij netjes aan de kant ging toen hij werd aangehouden.
Volgens de politie gaan dit soort dingen meestal mis omdat de bestuurder er vandoor gaat en flinke schade veroorzaakt.

De cola over de leren stoelen moet volgens mij behoorlijk aangelengd zijn geweest met alcohol....
 
Als ik dit zo lees denk ik dat de meeste toch aan het "wachten" zijn tot er een MS wordt gestolen zonder de bijbehorende sleutel.
Zover bekend is dit toch nog niet voorgekomen?
Stiekem wel ja. Ik wens die idiote dief echt heel veel succes, want de eigenaar heeft hem zo gevonden en anders Tesla wel.

Vervolgens kan je helemaal NIETS met die auto, want zodra hij ook maar 1x 3G signaal op pikt kan Tesla hem op afstand uit schakelen.
 
Eigenlijk best gek dat je de remote access vanuit de auto zomaar uit kan zetten, dan zou je met je mobiel meteen niet meer kunnen tracken.

Misschien een goede feature request, remote toegang kan uitgeschakeld worden in de auto, maar daarna moet je via de app ook nog goedkeuring geven o.i.d.
 
Eigenlijk best gek dat je de remote access vanuit de auto zomaar uit kan zetten, dan zou je met je mobiel meteen niet meer kunnen tracken.

Misschien een goede feature request, remote toegang kan uitgeschakeld worden in de auto, maar daarna moet je via de app ook nog goedkeuring geven o.i.d.

Of bepaalde instellingen met pincode beveiligen.
 
Eigenlijk best gek dat je de remote access vanuit de auto zomaar uit kan zetten, dan zou je met je mobiel meteen niet meer kunnen tracken.

Misschien een goede feature request, remote toegang kan uitgeschakeld worden in de auto, maar daarna moet je via de app ook nog goedkeuring geven o.i.d.
Volgens mij kan Tesla hem nog altijd opsporen ook al staat remote access uit.
 
Gewoon je auto niet meer langs de weg parkeren maar altijd netjes in de garage zetten. Het is geen goedkope auto wat wij hebben, dus zullen het ook niet simpele dieven zijn die de auto gaan stelen. Waarschijnlijk dus in een container, achterop vrachtwagen en wegwezen maar. Misschien moet Tesla eens een pincode inbouwen in het systeem, voor wanneer men GPS wil uitzetten.