Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S onderhandelbaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, ik heb 'korting' gekregen...echt wel. en ik ben lang niet de enige !





maar we hebben dan wel een 'reservatie-premie' moeten betalen, ergens héééél lang geleden.

en wat meer is : we kenden helemaal de prijs nog niet toen we reserveerden. we wisten zelfs niet hoe de wagen er zou uitzien, opties etc...
vraag is bijgevolg : kan je wel 'korting' krijgen als je de prijs niet kent op het ogenblik van reservering ?
 
Met de belastingvoordelen die we genieten heb je het over een Superkoopje! We krijgen een auto met de prestaties van een BMW M5, de looks waar Porsche nog wat van kan leren, een aandrijflijn waar RR nog wit van wegtrekt en een ipad waar Apple zich op stukbijt. Dat voor een kostprijs waar je nog geen leuk aangeklede Audi A4 voor aan kunt schaffen....

Begrijp ik het goed dat je daar nog over wilt onderhandelen?

Dat zet weer nieuwe maatstaven betreffende de al beroemde Nederlandse handelsgeest! :)
 
Als ik hiermee iemand kan helpen? Maak tot uiterlijk 15/10/2016 gebruik van de unieke aanbieding om 1.000 Euro korting te krijgen bij de aanschaf van een nieuwe Tesla model S of model X! Gebruik deze unieke code Referral | Tesla (mijn persoonlijke code als Tesla eigenaar) De overheid blijft elektrisch rijden stimuleren. Geniet van de voordelen!
Een barmhartige Samaritaan op het forum?:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ
Voor mij is het feit dat er niets valt te onderhandelen en het inruilaanbod ca 25K te laag was de reden dat ik van enthousiaste Signature rijder nu ben verworden tot ex-Tesla rijder. Maar het maakt Tesla kennelijk niets uit, ik heb nooit meer iets van ze gehoord. Nieuwe klanten komen kennelijk nog steeds erg makkelijk binnen en zijn (over)enthousiast. Bestaande klanten vasthouden heeft geen prioriteit.
Ik vraag me wel af of dit op de lange termijn een verstandig marketing-model is. Ik vind de sales van Tesla van bedenkelijk niveau vergeleken met de producten die ze leveren. Iets meer effort en ik had een Model X gereden!
 
Voor mij is het feit dat er niets valt te onderhandelen en het inruilaanbod ca 25K te laag was de reden dat ik van enthousiaste Signature rijder nu ben verworden tot ex-Tesla rijder. Maar het maakt Tesla kennelijk niets uit, ik heb nooit meer iets van ze gehoord. Nieuwe klanten komen kennelijk nog steeds erg makkelijk binnen en zijn (over)enthousiast. Bestaande klanten vasthouden heeft geen prioriteit.
Ik vraag me wel af of dit op de lange termijn een verstandig marketing-model is. Ik vind de sales van Tesla van bedenkelijk niveau vergeleken met de producten die ze leveren. Iets meer effort en ik had een Model X gereden!

Erg jammer dit te lezen.
Dat het inruilaanbod bij tesla niet al te best is, is gekend, maar heb je geprobeerd om hel zelf op de markt te plaatsen. dit in combinatie met een demo wagen (maar voor een model X gaat dat wel nog een tijdje duren)

bij tesla gaat er niemand van wakker liggen, maar ik vrees dat je uzelf tekort gaat doen, en er zelf wel wakker van gaat liggen.
Het niet kunnen onderhandelen lijkt me op zich wel een goede zaak.
Mij lijkt het beter om met de signature te blijven rijden en de kat uit de boom te kijken, dan een stap terug te zetten.
 
  • Like
Reactions: Nexus
ikzelf vind de non-negotiable prijs ook prima.

anders heb je toch weer het gevoel dat je niet het onderste uit de kan hebt gehaald.
blij dat al die flauwe kul niet moet bij Tesla.
overigens : over mijn prijs is ook niet te onderhandelen.

(let wel : het gaat hier over de aankoop van de wagen. third party onderdelen als banden vallen daar niet onder)
 
Ik moet toegeven dat ik het duidelijke prijsbeleid wel kan waarderen.

Ik wilde 'snel' een S90D en heb Tesla de optiewensen doorgegeven. Zij hebben gezocht en het bleek dat er voor Tesla Stuttgart zo één was gemaakt. Er kwam echter een voor- en een nadeel;
  • het voordeel was dat deze (volledig nieuwe) Tesla op een ander prijsboek zat;
  • het nadeel was dat er kosten voor het transport naar NL bijkwamen.
Het voordeel was enkele malen groter dan het nadeel, namelijk EUR 4.000 minder in aanschaf en EUR 500 voor de verhuizing. Over dit laatste nog een laffe poging tot onderhandelen ondernomen, maar ik was toch al 'om'.

Aanbetaling gedaan en daags erna bleek dat de auto nog niet in Stuttgart was, maar op de boot vanuit de VS zat. Dus kon ik 'm direct in Tilburg ophalen en hoefde geen EUR 500 te betalen.

Korting uitonderhandeld? Nee, nul. Een goed gevoel over de uiteindelijke prijs? Jazeker!
 
  • Like
Reactions: Nexus and S-19910
Ik moet toegeven dat ik het duidelijke prijsbeleid wel kan waarderen.

Ik wilde 'snel' een S90D en heb Tesla de optiewensen doorgegeven. Zij hebben gezocht en het bleek dat er voor Tesla Stuttgart zo één was gemaakt. Er kwam echter een voor- en een nadeel;
  • het voordeel was dat deze (volledig nieuwe) Tesla op een ander prijsboek zat;
  • het nadeel was dat er kosten voor het transport naar NL bijkwamen.
Het voordeel was enkele malen groter dan het nadeel, namelijk EUR 4.000 minder in aanschaf en EUR 500 voor de verhuizing. Over dit laatste nog een laffe poging tot onderhandelen ondernomen, maar ik was toch al 'om'.

Aanbetaling gedaan en daags erna bleek dat de auto nog niet in Stuttgart was, maar op de boot vanuit de VS zat. Dus kon ik 'm direct in Tilburg ophalen en hoefde geen EUR 500 te betalen.

Korting uitonderhandeld? Nee, nul. Een goed gevoel over de uiteindelijke prijs? Jazeker!

mijn tweede tesla (huidige) was een demo auto met 2700km op de teller.
Is van München overgekomen tegen 500€
hij was uit de prijslijst van 2 edities eerder met een korting van 9k:)
 
De desinteresse om een auto van 150K te verkopen heeft een grotere rol gespeeld dan het geld/korting. Mijn aanvankelijke enthousiasme is door de flegmatieke houding van de sales verdwenen. Wellicht ben ik teveel een impulskoper? Overigens mijn Tesla perfect verkocht via leasebijtellingvrij.nl Heb nu iets meer bijtelling en mis de grote touchscreen, maar rijden met een PHEV is voor mij toch best of both worlds.
 
De desinteresse om een auto van 150K te verkopen heeft een grotere rol gespeeld dan het geld/korting. Mijn aanvankelijke enthousiasme is door de flegmatieke houding van de sales verdwenen. Wellicht ben ik teveel een impulskoper? Overigens mijn Tesla perfect verkocht via leasebijtellingvrij.nl Heb nu iets meer bijtelling en mis de grote touchscreen, maar rijden met een PHEV is voor mij toch best of both worlds.
Toch is de houding van het sales personeel ingegeven door Elon Musk himself. Hij heeft een bloedhekel aan de standaard op dit gebied.
Kom een gemiddelde showroom binnen en je wordt van afstand al gemonsterd wat er aan je te verpatsen valt. Ben je gekleurd, dan roepen ze vanaf 20 meter dat ze geen personeel aannemen. Ben je door de eerste ballotage heen wordt er van alles uit de kast gehaald om je maar een auto door je strot te duwen, naar mijn maatstaven is dat meestal dodelijk irritant.
Ik ben blij met de vrijblijvende houding van het personeel van Tesla. Je voelt nooit de nare druk om iets te kopen. Wil je een Tesla, dan koop je er een. Wil je geen Tesla, ook goede vrienden.
Tenslotte kan ik me niet voorstellen dat het weer in een PHEV rijden je ook maar enige vreugde kan geven.