Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S onderhandelbaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Betalen wat er op het prijskaartje staat vind ik ook heel prettig (geen afdingen, geen fooien). Maar dit is alleen prettig en mogelijk als het prijskaartje een prijs aangeeft die in je perceptie 'goed', 'te rechtvaardigen', 'betaalbaar', etc is.

Het niet onderhandelen model fit natuurlijk niet met de gebruikelijke 'inruil' praktijk voor auto's.
Geen idee hoe Tesla dit insteekt maar het lijkt erop dat ze met een soort van vaste waardering/prijslijsten werken (die standaard te laag zijn?). Maar potentieel creert de inruil natuurlijk toch onderhandel mogelijkheden.

Een andere factor die de lamme houding wellicht beinvloed is dat er geen directe 'score'/performance per verkoper is

@ectron: waarom niet gewoon in de Signature blijven rijden?
Ook vergeleken met een 'oude' classic Model S lijkt alles wat niet EV is een stap terug.
 
  • Like
Reactions: HWS and S-19910
@LastNLSig Na drie jaar wilde ik gewoon weer iets anders. Een X stond bovenaan mijn lijstje, maar zoals gezegd niet gelukt. Rij nu een X5 hybrid en moet zeggen dat dat niet tegenvalt. Woon-werk elektrisch en onderweg in Duitsland geen zenuwen of gedwongen hotel overnachtingen meer. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen. Touchscreen is achteraf het grootste gemis...
 
Het niet onderhandelen model fit natuurlijk niet met de gebruikelijke 'inruil' praktijk voor auto's.
Geen idee hoe Tesla dit insteekt maar het lijkt erop dat ze met een soort van vaste waardering/prijslijsten werken (die standaard te laag zijn?). Maar potentieel creert de inruil natuurlijk toch onderhandel mogelijkheden.

Tesla doet dit slim - ze ruilen niet in. Ze helpen je met een externe koper te vinden. De prijzen die ze aangeboden krijgen voor de inruiler mag je inzien.
 
Tesla doet dit slim - ze ruilen niet in. Ze helpen je met een externe koper te vinden. De prijzen die ze aangeboden krijgen voor de inruiler mag je inzien.

Slim? Dat ik 25k meer kreeg via een ander kanaal was één van de belangrijkste redenen om geen Tesla meer te kopen. Een klant behouden is veel moeilijker dan een klant winnen en daar heeft Tesla echt nog iets te verbeteren.
 
  • Disagree
Reactions: Edi99
Slim? Dat ik 25k meer kreeg via een ander kanaal was één van de belangrijkste redenen om geen Tesla meer te kopen. Een klant behouden is veel moeilijker dan een klant winnen en daar heeft Tesla echt nog iets te verbeteren.

Mjah… een auto overlaten bij eender welke merkgarage zal je sowieso een lagere prijs opleveren dan via de 'vrije' markt.
Denk niet dat Tesla daar anders in handelt dan wie ook.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Slim? Dat ik 25k meer kreeg via een ander kanaal was één van de belangrijkste redenen om geen Tesla meer te kopen. Een klant behouden is veel moeilijker dan een klant winnen en daar heeft Tesla echt nog iets te verbeteren.
Hun focus is om nieuwe wagens te verkopen. De verkoop van jouw wagen is niet hun verantwoordelijkheid, dat moet je zelf doen indien je denkt dat je dat beter kan. Als jij nog een betere prijs kan krijgen, dan is dat toch perfect? Ze kunnen er immers ook geen garantie op geven. Ze zijn verkoper van nieuwe auto's, geen verdelers die op een markt staan. Misschien spendeer je je tijd nu beter op een BMW forum om te zien waar je het goedkoopst diesel kan tanken, en dat is hoofdzakelijk grappig bedoeld :)
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Phil_BE
Slim? Dat ik 25k meer kreeg via een ander kanaal was één van de belangrijkste redenen om geen Tesla meer te kopen. Een klant behouden is veel moeilijker dan een klant winnen en daar heeft Tesla echt nog iets te verbeteren.
Mijn vorige auto was een X5 4.0d, 3 jaar oud, die heb ik uiteindelijk ook kunnen verkopen via een ander kanaal voor 22k meer dan dat BMW Den Haag mij bood bij inruil op een nieuwe X3 35i full option. X3 toch gekocht (voor m'n moeder) en Tesla's ook.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Cohiba
Hun focus is om nieuwe wagens te verkopen. De verkoop van jouw wagen is niet hun verantwoordelijkheid, dat moet je zelf doen indien je denkt dat je dat beter kan. Als jij nog een betere prijs kan krijgen, dan is dat toch perfect? Ze kunnen er immers ook geen garantie op geven. Ze zijn verkoper van nieuwe auto's, geen verdelers die op een markt staan. Misschien spendeer je je tijd nu beter op een BMW forum om te zien waar je het goedkoopst diesel kan tanken, en dat is hoofdzakelijk grappig bedoeld :)

Prima, Tesla is een religie, Elon is god en ik ben een afvallige! En diegenen die nog diesel of benzine tankten toen ik mijn Signature bestelde hebben nu het hoogste woord. Ik weet alweer waarom ik fora graag lees, maar bijna nooit post!
 
Prima, Tesla is een religie, Elon is god en ik ben een afvallige! En diegenen die nog diesel of benzine tankten toen ik mijn Signature bestelde hebben nu het hoogste woord. Ik weet alweer waarom ik fora graag lees, maar bijna nooit post!

Volgens mij kun je hier prima een andere mening verkondigen en kritische geluiden laten horen. Niet iedereen hier is een Tesla-gelovige. Maar ik denk dat men misschien ageert op de toon van je berichten. Komt een beetje kort-door-de-bocht over: Tesla doet niet haar best me een nieuwe auto aan te smeren dus koop ik een BMW en ik ben blij toe dat ik van dat laden af ben.
De vraag is waarom je dat hier post. Verwacht je bijval van forumleden die dezelfde ervaring hebben en dezelfde keuze gemaakt hebben? Of verwacht je tegenargumenten of tips om alsnog een Model X te kopen? Een aantal forumleden heeft toch netjes gereageerd en uitleg gegeven dat voorraad auto's wel met korting verkocht worden en dat het bij andere merkdealers ook gebruikelijk is dat inruilprijzen lager zijn dan dat je zelf de markt opgaat.
 
Slim? Dat ik 25k meer kreeg via een ander kanaal was één van de belangrijkste redenen om geen Tesla meer te kopen. Een klant behouden is veel moeilijker dan een klant winnen en daar heeft Tesla echt nog iets te verbeteren.

Tussen de regels door lees ik dat je Tesla reed, en deze wilde verkopen... in dat geval heb je er goed aan gedaan ook andere kanalen te raadplegen, en kan er idd door anderen (directe kopers / handelaren) veel meer geboden worden. Aan de andere kant heeft Tesla soms ook verrassend goede inname voorstellen, maar km stand is daarbij wel belangrijker dan in de handel.

Aan de andere kant, ik heb ook wel even getwijfeld over de T8, en gezien mijn "ervaringen" (niet zozeer met inruil) ook bijna overgestapt,
dus ik begrijp je wel. Met vele kleine ritjes (EV) en een paar langere per jaar was dat voor mij ook n goede optie geweest, maar ik had dan wel de fun van de roadtrips gemist..

Zoals Wim ook al aangeeft, heeft Tesla niet de focus op inruil, wat soms tot gevolg heeft dat de match ook op andere gebieden niet tot stand komt. Jammer, als ik had geweten dat je op zoek was, dan had ik je graag geholpen (maar... ik denk dat je zelf al een hele goede afzet gevonden hebt), ook met wat extra argumenten voor de X.

Geniet van je X5 en... misschien koop je op termijn nog een Model 3 erbij? Dan is de cirkel weer rond.:)
 
  • Like
Reactions: KrisB
'Het forum' omarmt inderdaad niet altijd de wat kritischere geluiden. Hoe lyrisch ik zelf ook ben vind ik dat ook wel eens vervelend. Ik denk dat je kennelijk ook niet helemaal gegrepen was door het Tesla virus. De meesten hier willen nooit meer iets anders (in elk geval nooit meer iets anders dan electrisch rijden) en dan is een stap 'terug' naar een hybride onbegrijpelijk, vooral als een inruilprijs cq. de moeite die ervoor gedaan is om jou als klant te houden als belangrijkste reden wordt gegeven. Terwijl de meesten zelf alle moeite zouden doen om een Tesla te houden. Maar als jij dat gevoel helemaal niet heb is dit een hele non-discussie. Geniet van je hybride.
 
'Het forum' omarmt inderdaad niet altijd de wat kritischere geluiden. Hoe lyrisch ik zelf ook ben vind ik dat ook wel eens vervelend. Ik denk dat je kennelijk ook niet helemaal gegrepen was door het Tesla virus. De meesten hier willen nooit meer iets anders (in elk geval nooit meer iets anders dan electrisch rijden) en dan is een stap 'terug' naar een hybride onbegrijpelijk, vooral als een inruilprijs cq. de moeite die ervoor gedaan is om jou als klant te houden als belangrijkste reden wordt gegeven. Terwijl de meesten zelf alle moeite zouden doen om een Tesla te houden. Maar als jij dat gevoel helemaal niet heb is dit een hele non-discussie. Geniet van je hybride.
Keurig verwoordt
 
Prima, Tesla is een religie, Elon is god en ik ben een afvallige! En diegenen die nog diesel of benzine tankten toen ik mijn Signature bestelde hebben nu het hoogste woord. Ik weet alweer waarom ik fora graag lees, maar bijna nooit post!
Tesla werkt nu eenmaal anders dan de andere merken. Daar is het de verdeler die je wagen overneemt, en er alles aan doet om er nog een marge op te nemen. Tesla heeft geen verdelers. Als zij je wagen overnemen dan komt dat op de boeken van een beursgenoteerd bedrijf, en ze doen dit alleen wanneer ze er 99,9999% zeker van zijn dat ze hem terug verkocht krijgen. Vandaar de lagere prijs. Daarom ook steeds de kwartaaldruk om zoveel mogelijk (nieuwe) wagens te verkopen. Ze willen dan ook zeker niet blijven zitten met 2e hands overgenomen wagens. Ik denk ook dat je 1 van de weinigen zal zijn die dat als argument aanwendt om geen Tesla meer te kopen. (overigens je volste recht als consument in een vrije markt!)

Ik trachtte dit gewoon rationeel te benaderen, voel me helemaal geen fanboy. Ze benaderen de markt nu eenmaal anders. Ik wil ook absoluut niet "het hoogste woord hebben", interesseert me geen barst. Het is maar een auto :)