Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S probleem aan de voorwielen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet natuurlijk gewoon naar Tesla bellen met de vraag, maar misschien herkent iemand dit: als ik achteruit rij (van mijn oprit bv) en de wielen staan een beetje schuin, zit er een soort slag op de wielen en hoor ik een soort bonken. Hoe schuiner het stuur, hoe erger.
Als ik dan weer de wielen recht, is het er niet meer. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Ik heb dit ook gehad, de eerste keer dat hij hiervoor gebracht is werd er niets gevonden, maar geen nood het wordt vanzelf erger.
Daarna zijn de draagarmen of een rubber vervangen geloof ik, probleem weg
Ik heb dit ook ja. Vorig jaar zijn bij mij echter de draagarmen én rubbers vervangen, dan zou het nu naar 1 jaar weer terug zijn?

Ik heb het alleen als ik volledig in stuur. Ik gooit het er op dat een wiel niet helemaal mee komt vanwege het scherpe in sturen.
 
Ik heb dit ook ja. Vorig jaar zijn bij mij echter de draagarmen én rubbers vervangen, dan zou het nu naar 1 jaar weer terug zijn?

Ik heb het alleen als ik volledig in stuur. Ik gooit het er op dat een wiel niet helemaal mee komt vanwege het scherpe in sturen.

Ik weet niet meer zeker welke het was , draagarm of iets met een rubber. Ik weet wel dat er meerdere rubbers en armen zitten dus als het bij u nu de andere is dan heb je het inderdaad na een jaar weer, maar dan niet die ze vervangen hebben ..
 
Ik heb dit ook ja. Vorig jaar zijn bij mij echter de draagarmen én rubbers vervangen, dan zou het nu naar 1 jaar weer terug zijn?

Ik heb het alleen als ik volledig in stuur. Ik gooit het er op dat een wiel niet helemaal mee komt vanwege het scherpe in sturen.

Ik heb het ook als ik volledig instuur, bij bvb parkeren. Ik dacht dat het met de banden te maken had.

Is dit een kostelijke affaire om te vervangen als de auto uit garantie is? Draagarmen vervangen klinkt niet goedkoop...
 
Ik heb het ook als ik volledig instuur, bij bvb parkeren. Ik dacht dat het met de banden te maken had.

Is dit een kostelijke affaire om te vervangen als de auto uit garantie is? Draagarmen vervangen klinkt niet goedkoop...
Bij Tesla weet je het nooit, die kunnen alles zo duur maken als dat jij net (niet) kunt verdragen...

Mijn auto (classic RWD) is in het eerste jaar een keer voor geklonk bij scherp insturen bij de SeC binnen geweest, was toen een bekend issue. Iets met andere bouten en shims om het stuurhuis een iets andere positie te geven.

Screen Shot 2017-11-29 at 12.09.27.png
 
Ik heb het ook als ik volledig instuur, bij bvb parkeren. Ik dacht dat het met de banden te maken had.

Is dit een kostelijke affaire om te vervangen als de auto uit garantie is? Draagarmen vervangen klinkt niet goedkoop...
Bij mij onder garantie vervangen. (coulance!) Maar ik had toen last van een bonk als ik een drempel over ging.

Dit moet insturen is nieuw.

Binnenkort toch een keer voor service beurt brengen, dan laat ik hier naar kijken.
 
  • Like
Reactions: mvereecken
OK, bedankt voor de feedback iedereen, hopleijk is het enkel van de banden, maar ik zal hen toch eens vragen er naar te kijken, ik moet toch nog eens terug want de drive unit zoemt bij 105-115km/u. Hopelijk kan ik op coulance rekenen als er al zoveel mensen dit probleem voorhebben...
 
@Wim S. kan híer zonder twijfel ook meer over vertellen: de banden spelen ook een rol - die kunnen ook een "klik" maken bij scherp indraaien.
Naast het verschil in bochtstraal van de beide wielen, spelen banden hier een grote rol. Bij vooruit rijden 'volgt' het profiel van de banden heel goed de gestuurde richting.
Achteruit, vooral bij heel scherp insturen, wordt het profiel een tegennatuurlijke richting ingedrongen.
Als de temperaturen hoger zijn vervormt het profiel van de banden zodanig dat de voortrein zonder schokken omkomt.
Bij koude vervormen zomerbanden veel slechter en 'springen' de voorbanden met een schok van de ene naar de volgende positie.
Monteer je winterbanden dan is dit effect niet of veel minder aanwezig. Dit komt omdat winterbanden bij lagere temperaturen zachter blijven en zich makkelijker laten vervormen.