TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model S probleem aan de voorwielen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mvereecken, Nov 29, 2017.

1. mvereecken

mvereecken Member

Ik moet natuurlijk gewoon naar Tesla bellen met de vraag, maar misschien herkent iemand dit: als ik achteruit rij (van mijn oprit bv) en de wielen staan een beetje schuin, zit er een soort slag op de wielen en hoor ik een soort bonken. Hoe schuiner het stuur, hoe erger.
    Als ik dan weer de wielen recht, is het er niet meer. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

2. e-Rik

e-Rik Member

Ik herken dit, heb het al heel lang, maar nooit actie op ondernomen, dus kan je niet verder helpen.

3. F500e

F500e Member

Ik heb dit ook gehad, de eerste keer dat hij hiervoor gebracht is werd er niets gevonden, maar geen nood het wordt vanzelf erger.
    Daarna zijn de draagarmen of een rubber vervangen geloof ik, probleem weg

4. mvereecken

mvereecken Member

:)

5. F500e

F500e Member

Ik had er zelf ook al een smiley bij gezet maar die stond er niet meer toen ik op post reply drukte ;-)

6. mvereecken

mvereecken Member

Er zal iets in de forumsoftware zitten dat oordeelde: "Da's eigenlijk niet grappig, dat is iemand zijn miserie." :)

• Funny x 1
  7. widodh

widodh Model S 85 and 100D

Ik heb dit ook ja. Vorig jaar zijn bij mij echter de draagarmen én rubbers vervangen, dan zou het nu naar 1 jaar weer terug zijn?

Ik heb het alleen als ik volledig in stuur. Ik gooit het er op dat een wiel niet helemaal mee komt vanwege het scherpe in sturen.

8. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Bij mij trad voor de zomer hetzelfde probleem op. Vaak ligt de oorzaak in een keer iets te hard van een stoeprand af knallen. SeC Den Haag heeft het toen keurig opgelost.

• Like x 1
  9. Bersselaar69

Bersselaar69 Member

Heb ik ook.... lijkt steeds erger te worden. Omdat de winterbandjes er binnenkort onder moeten, laat ik hier meteen naar kijken

10. F500e

F500e Member

o_O;);)

11. F500e

F500e Member

Ik weet niet meer zeker welke het was , draagarm of iets met een rubber. Ik weet wel dat er meerdere rubbers en armen zitten dus als het bij u nu de andere is dan heb je het inderdaad na een jaar weer, maar dan niet die ze vervangen hebben ..

12. xveys

xveys Member

Ik heb het ook als ik volledig instuur, bij bvb parkeren. Ik dacht dat het met de banden te maken had.

Is dit een kostelijke affaire om te vervangen als de auto uit garantie is? Draagarmen vervangen klinkt niet goedkoop...

13. basvk

basvk Active Member

Bij Tesla weet je het nooit, die kunnen alles zo duur maken als dat jij net (niet) kunt verdragen...

Mijn auto (classic RWD) is in het eerste jaar een keer voor geklonk bij scherp insturen bij de SeC binnen geweest, was toen een bekend issue. Iets met andere bouten en shims om het stuurhuis een iets andere positie te geven.

Screen Shot 2017-11-29 at 12.09.27.png

• Informative x 1
    • Like x 1
  14. widodh

widodh Model S 85 and 100D

Bij mij onder garantie vervangen. (coulance!) Maar ik had toen last van een bonk als ik een drempel over ging.

Dit moet insturen is nieuw.

Binnenkort toch een keer voor service beurt brengen, dan laat ik hier naar kijken.

• Like x 1
  15. Carl

Carl Supporting Member

Had ik ook na 20k km of zo. Onder garantie vervangen. Iets zei me dat het geen goed idee was om verder rond te rijden met iets dat abnormaal klinkt aan je stuurinrichting :), en het bleek dus inderdaad iets dat hersteld kan worden. Intussen 50k km verder en geen probleem meer mee.

• Like x 1
    • Love x 1
  16. SMU

SMU Member

Ik heb het ook gehad; draagarmen vervangen (onder garantie) en probleem opgelost.

17. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

@Wim S. kan híer zonder twijfel ook meer over vertellen: de banden spelen ook een rol - die kunnen ook een "klik" maken bij scherp indraaien.

18. cambreVer!

cambreVer! Member

Het is het rubber van de banden die "verspringt". In de zomer heb je er minder last van omdat het rubber warm= elastischer is.
    De eerste keer dacht ik dat ik de muur had geraakt bij het 100° rechts uitrijden van onze ondergrondse garage....

• Helpful x 1
    • Like x 1
  19. xveys

xveys Member

OK, bedankt voor de feedback iedereen, hopleijk is het enkel van de banden, maar ik zal hen toch eens vragen er naar te kijken, ik moet toch nog eens terug want de drive unit zoemt bij 105-115km/u. Hopelijk kan ik op coulance rekenen als er al zoveel mensen dit probleem voorhebben...

20. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Naast het verschil in bochtstraal van de beide wielen, spelen banden hier een grote rol. Bij vooruit rijden 'volgt' het profiel van de banden heel goed de gestuurde richting.
    Achteruit, vooral bij heel scherp insturen, wordt het profiel een tegennatuurlijke richting ingedrongen.
    Als de temperaturen hoger zijn vervormt het profiel van de banden zodanig dat de voortrein zonder schokken omkomt.
    Bij koude vervormen zomerbanden veel slechter en 'springen' de voorbanden met een schok van de ene naar de volgende positie.
    Monteer je winterbanden dan is dit effect niet of veel minder aanwezig. Dit komt omdat winterbanden bij lagere temperaturen zachter blijven en zich makkelijker laten vervormen.

• Informative x 4
    • Like x 2
    • Helpful x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC