Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S te koop bij Domeinen

This site may earn commission on affiliate links.
? Als hij BTW vrij is, dan hoef je het toch ook niet eerst te betalen? Hier ging men er vanuit dat er nog BTW op zou komen, dus dan is de som toch nog steeds 0? Ik denk juist dat het interessant is als bedrijf om dit te doen. Je mag hem afschrijven, en bij verkoop aan privé staat hij nog maar laag in de boeken en hoef je géén BTW terug te betalen. Als je bijvoorbeeld de S naar privé verkoopt voor €10.000 hoef je niet €2100 aan de fiscus te betalen ivm BTW.
Ja, als het erbij zou komen, dan heb je gelijk.
Maar het zou gunstiger zijn als het inclusief BTW zou zijn.
Dan kun je als ondernemer die 21% terugvragen (zou toch bijna 13.000 Euro zijn).

Als je 'm naar prive zou omzetten, moet je uiteraard wel (over de waarde op dat moment!) BTW afdragen.
Maar dat is natuurlijk een stuk minder dan nu waardoor je dat verschil mooi in je zak steekt als zakelijke kosten.

Voor 88k incl 21% BTW heb je simpelweg ook alternatieven op de markt.
 
Ja, als het erbij zou komen, dan heb je gelijk.
Maar het zou gunstiger zijn als het inclusief BTW zou zijn.
Dan kun je als ondernemer die 21% terugvragen (zou toch bijna 13.000 Euro zijn).

Als je 'm naar prive zou omzetten, moet je uiteraard wel (over de waarde op dat moment!) BTW afdragen.
Maar dat is natuurlijk een stuk minder dan nu waardoor je dat verschil mooi in je zak steekt als zakelijke kosten.

Voor 88k incl 21% BTW heb je simpelweg ook alternatieven op de markt.

1. De stelling hier was, "er komt nog BTW over heen" FEIT=niet zo dus, dus non-issue. Jij geeft nu aan dat als het een bedrag incl BTW zou betreffen, ja dat is nogal logisch dat dat lekker zou zijn.
2. De BTW terugbetalingsregeling, de naam zegt het al. TERUGbetaling'.Als je dus niet aftrekt, hoef je ook niet door te rekenen. Dat zou helemaal mooi zijn zeg.
 
1. De stelling hier was, "er komt nog BTW over heen" FEIT=niet zo dus, dus non-issue. Jij geeft nu aan dat als het een bedrag incl BTW zou betreffen, ja dat is nogal logisch dat dat lekker zou zijn.
2. De BTW terugbetalingsregeling, de naam zegt het al. TERUGbetaling'.Als je dus niet aftrekt, hoef je ook niet door te rekenen. Dat zou helemaal mooi zijn zeg.
Oeps, ik zie dat ik mezelf ongelukkig en bovendien onvolledig heb uitgedrukt.
Het ging mij er om dat de auto vermoedelijk in eigendom is geweest van een ondernemer.
Normaal gesproken is het dan een BTW auto en geen marge auto.
Daarom zou het mij logischer lijken als de auto ex BTW wordt aangeboden. (uiteraard tegen een lagere prijs)
Als je nu het marge bedrag vergelijkt met wat een andere auto ex BTW kost, dan is het niet echt superinteressant.
 
Oeps, ik zie dat ik mezelf ongelukkig en bovendien onvolledig heb uitgedrukt.
Het ging mij er om dat de auto vermoedelijk in eigendom is geweest van een ondernemer.
Normaal gesproken is het dan een BTW auto en geen marge auto.
Daarom zou het mij logischer lijken als de auto ex BTW wordt aangeboden. (uiteraard tegen een lagere prijs)
Als je nu het marge bedrag vergelijkt met wat een andere auto ex BTW kost, dan is het niet echt superinteressant.

Aangezien de auto is aangeboden door Domeinen incl BTW (letterlijk want er komt qua veilingkosten geen BTW bij) is het juist waarschijnlijk dat de auto van een particulier is geweest, althans particulier nieuw is gekocht. Andere auto's bij Domeinen worden namelijk wel excl BTW aangeboden en zijn dus BTW auto's, en waren dus van een bedrijf.

We gaan er te makkelijk van uit dat Tesla rijders uitsluitend zakelijk rijden, er zijn wel degelijk mensen die ook particulier Tesla rijden. Als je "gewoon" loonslaaf bent ergens en 19ct/km krijgt, is een Model S ook interessant, en zeker interessanter dan ICE auto's in dezelfde prijsklasse. Want er zijn weinig ICE auto's voor deze prijs die vergelijkbare ruimte, specs, gadgets, comfort hebben, met dan ook nog dezelfde lage verbruiks en onderhoudskosten. Een goed aangeklede Q5 3.0TDI Quattro doet bijna hetzelfde nieuw. €750 MRB per kwartaal, diesel die bijna 1,50 de Liter doet, enz. Onderhoud is ook niet goedkoop. En de Q5 is niet sneller, niet stiller, niet ruimer.

Conclusie: als je als particulier een MS zoekt, is dit de geodkoopste die te vinden is/was, en ook nog een dik aangeklede en veel jonger en met veel minder km's dan de 2013's die her en der worden aangeboden.
 
Pas maar op Pim... Als Paul je eenmaal op de korrel heeft.... Heb je zomaar een paar krassen op je deur, of een wielklem daar heeft ie ook nog een containertje mee vol staan:wink:.

Kom ik echt zo over???? :redface: Denk dat ik blijkbaar mijn onderliggende frustraties botvier op onbedoelde wijze ;) Als ik het teruglees met die HOOFDLETTERS kan het idd zo overkomen... Maar is niet zo bedoeld hoor.... Excuus!

Maar klopt, heb idd nog wel een berg van die gele dingen staan.... :biggrin: