Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X configuratie gewijzigd

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Ze wisten me deze week te vertellen dat men weer met restwaardegarantie gaat werken. Hogere restwaarde zorgt natuurlijk voor lagere financial leasetarieven samen met een aangepaste rentevoet van 2,4% voor alle modellen. Jammer dat het geen 0,4% wordt voor ook de 100 modellen maar je kunt niet alles hebben.
 
Gehoord van de Tesla verkoper. En de configurator zelf telt wel met die correcte rentepercentages. Inderdaad 0,75% voor de 75 en voor de 100 is het 2,35%. Erg duidelijk is het allemaal echter niet op de site. Je zou verwachten dat ze daarvoor wat meer aandacht zouden hebben.
 
Op de Belgische site staat alvast 0,75% (gisteren 0,50%, maar zoals @Nogo1966 aangaf met veel kleinere restwaarden - de leasingprijs van een S75 over 5 jaar is vannacht van 792 EUR naar 646 EUR gegaan). Zie nergens een onderscheid 75/100 maar heb mogelijk niet diep genoeg gekeken.
 
  • Informative
Reactions: nico180
OK, als je 50.000 zou aanbetalen op een voertuig van 170.000 incl de BTW, dus eigenlijk hoeven ze dan maar 80.000 te financieren, is het risico een stuk lager voor DLL. Eindbedrag gewoon laag laten, dan zal er toch wel een betere rente uit moeten komen? Overigens begrijp ik niet waarom ze nou juist de P100D niet op 0.4% of 0.75% doen. Hogere rente in geld, en hogere marge voertuig voor Tesla.

Ach, in 2018 hebben ze weer een omzet target, met de P120D hebben ze dan vast wel weer een leuke aanbieding om mensen over de streep te trekken om de "overpriced" versie te kopen....
 
Er zijn wel meer opmerkelijke prijzen te vinden. Gelijkwaardige S75D met meer km's is 25.000 Euro duurder...
21'' wielen en zonnedak verklaren dit verschil niet.
MS direct beschikbaar verschil in prijs.jpg


Het lijkt een foutje te zijn, want als ik filter op 75 batterij, dan valt de (veel te dure) witte weg.