Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X configuratie gewijzigd

This site may earn commission on affiliate links.
Hoezo? Ga je al voor een X dan??
Man, breek me de bek niet open, lig er nog net niet wakker van. Zondag in de X van Carmody zijn vrouw gereden. Hoog zitten is fijn, lees ik dan hier. Flauwekul dacht ik. Maar ik vond het inderdaad best prettig. Erger nog, mijn vrouw, die normaal geen ruk om auto's geeft en als ik haar om een mening vraag alleen maar haar schouders ophaalt, was enthousiast. Mijn kinderen idem dito, die hebben al uitgebreid verslag gedaan aan oma ("...en je zit in echte verstelbare stoelen achterin, en de deuren gaan niet zo open maar zo, en de ski's kunnen tussen de stoelen, en hij is heel groot, en, en....alleen papa vindt hem niet zo mooi").

Al met al lijk ik hem qua uiterlijk al iets acceptabeler te vinden. Dat samen met de praktische voordelen, zoals de kinderen die de komende jaren enorm in de lucht gaan schieten en hoofdruimte dan geen overbodige luxe is, de ski's, mijn moeder die toch regelmatig meerijdt en voor wie een hogere instap veel prettiger zou zijn....stuk voor stuk geen doorslaggevende redenen, maar alles bij elkaar begint het wel te tellen. Probleem is dat ik alleen een 100kwh versie acceptabel vind, de range met een 75kwh voor een X vind ik toch wel mager. Ik had 4 jaar geleden sowieso gedacht dat ik 4 jaar later een nieuwe Tesla zou kopen met aanzienlijk meer range...in dat opzicht is het maar een trage evolutie, vind ik. Daarnaast wil ik dan natuurlijk ook fraaie velgen en die standaard dingen vind ik niet zo mooi. En dan die 6-zits configuratie van 6300 euro extra (wat zegt u, 6300 euro extra?!?). Kortom, als een X een optie is dan is het kostentechnisch weer bijna onhaalbaar voor een arme drommel als ik. Maar inderdaad, ik overweeg het wel en ga een zeer moeilijke strijd tussen het hart en het verstand aan de komende tijd. Te beginnen aanstaande vrijdag bij de showroomdagen in Amsterdam...ik hoop toch echt dat ik daar niet al voor de bijl ga.
 
Bij ons is de discount ook nog steeds niet gecorrigeerd. Zijn we nu al bijna 2 maand mee bezig. Als het deze week niet geregeld is dan gaat het naar de advocaat. Deze heeft er al even naar gekeken en snapte niet dat Tesla dit niet oplost. Alles staat zwart op wit. Maar communicatie met Tesla is bijna onmogelijk Alles gaat via contact persoon en die krijgt geen / vage feedback vanuit Tilburg. Er teleurstellend dat Tesla zo omgaat met zijn klanten.
 
Leer straalt luxe uit. Het heeft een typische geur en ouder wordend leder heeft een typische fijne verkleuring/veroudering. Dat is een kwestie van smaak. Een auto zonder lederen interieur komt niet in mijn garage. En bij een prijspunt van 100k Euro en meer vind ik dat ik die keuze mag maken.

En idd ik heb een oldtimer waarin de vorige eigenaar het luxe blauwe Connolly leder heeft 'geüpgraded' naar wit high-grade vinyl. Over geuren en smaken kan je discussiëren, maar de oldtimer heeft daardoor een pak minder waarde. En ooit upgrade ik het interieur terug naar leder.

Ik zal toch niet de enige zijn die geen 3500 Euro wil betalen aan een namaakleder interieur zeker.
Staat er inmiddels al een niet-lederen interieur auto in jouw garage?? ;-) Ben wel benieuwd.