Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Nu snap ik wel waarom ik zo snel met bodem aan de grond zat over drempels. Lekker gemonteerd :rolleyes:
PXL_20230121_115354590.PORTRAIT.jpg
 
Haha, zie wat je bedoeld, ik was even op de grond gaan liggen bij afhalen, heb er hekel aan als de krikpunten bijvoorbeeld al beschadigd zijn ( heb de jack rubbers zelf ook in huis ) vooral bandenboeren kunnen lomp zijn. Bij onze MS was klein stofje in lak ( pearl white ) Ze hebben het er keurig uitgepolijst ( je haalt auto in Tilburg toch op bij paintshop) Verder is auto absoluut perfect tot noch toe. Ik neem aan dat je die dorpelpen in het juiste gat heb weten te duwen ?
 
De verwachte levering van mijn Model S is vandaag aangepast van : "jan-maart 2023" naar "nog niet bekend" 😶😶😶
Haha, dit doet me denken aan de periode 2009-2013 waarin we moesten wachten op de eerste leveringen van de vrijwel door iedereen ongezien bestelde MS.
Ik had het oneindige geluk dat ik in november 2012 via-via een proefrit kon maken in een MS. Verslag te vinden op pagina 9(!) van de thread "Belgium and the Netherlands".
Dus nog ff geduld, alles sal regkom ;)
 
Haha, zie wat je bedoeld, ik was even op de grond gaan liggen bij afhalen, heb er hekel aan als de krikpunten bijvoorbeeld al beschadigd zijn ( heb de jack rubbers zelf ook in huis ) vooral bandenboeren kunnen lomp zijn. Bij onze MS was klein stofje in lak ( pearl white ) Ze hebben het er keurig uitgepolijst ( je haalt auto in Tilburg toch op bij paintshop) Verder is auto absoluut perfect tot noch toe. Ik neem aan dat je die dorpelpen in het juiste gat heb weten te duwen ?
Nee, het is niet de dorpel, hierbij plaatje vanaf de voorkant. Ik dacht eerst dat het zo hoorde, tot dat ik van af de achterkant keek. Simpele fix denk ik, maar kan er helaas zelf niet goed bij. En heb niet zo'n zin om onder een auto van 2.2 ton te gaan liggen met een krik :)
PXL_20230121_115147799.jpg
 
oke, het lijkt erop dat een soort van plug niet goed in een gat valt, met beetje pielen niet erin te krijgen ? als je luchtvering hebt in hoogste stand zetten ? evt soort van steun onder krikpunt..
Klopt. Voor vrijdag een afspraak bij Tesla voor nog wat andere puntjes. Beschadiging op dashboard, vocht in rechter achterlicht en achterklep behoorlijk scheef gemonteerd. Dus ik laat Tesla het oplossen ;) Afwerking is wel duidelijk een stukje minder dan m'n oude MiC M3P die nagenoeg perfect was.
 
Vandaag in Duiven een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S LR. Ik overweeg mijn P100D te verruilen voor een Plaid, maar die hebben ze nergens voor een proefrit. De LR (op 21 inch-velgen) leek me echter voldoende om een goede indruk te krijgen.

Positief: wat een beest, voelt sneller aan dan mijn P100D. Hoe zal dat dan wel niet zijn met een Plaid?! Het dashboard en de rest van het interieur vind ik prachtig en de stoelen zijn comfortabeler. Ook het scherm is een vooruitgang, al zit de linkerzijde iets verborgen achter het stuur.

Negatief: de yoke is niet mijn ding, maar ik zou toch al voor een rond stuur kiezen, dus dat maakt niet uit. De richtingaanwijzers op het stuur zijn superhandig op rechte wegen, maar niet te doen op een kleine rotonde (en daar zijn ze wel belangrijk). Weet iemand trouwens of het mogelijk is vanaf het stuur één wis van de ruitenwisser te geven? Want dat is helaas nog wel eens nodig met de bèta autowiper-functie.
Belangrijkste tegenvaller was echter het geluid op de snelweg. Ik vond de cabine erg luidruchtig, meer zelfs dan ik mijn vijf jaar oude P100D. Dat is erg vreemd want ik had begrepen dat er de afgelopen jaren veel was gedaan aan het stiller maken van het interieur. En noise cancelling stond aan. Hebben meer mensen deze ervaring?

Voor mij is dat laatste toch wel een beetje een dealbreaker. Ook is de Plaid nog wel stevig aan de prijs. Maar ik heb nog tot juni een gegarandeerde restwaarde van €48.500 op mijn auto (na 5 jaar en dan 153.000 km op de klok - ik zit nu op 142.000). Ik heb voor de lol ook nog een inruilprijs opgevraagd bij Tesla en die was slechts €27.800.
 
Vandaag in Duiven een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S LR. Ik overweeg mijn P100D te verruilen voor een Plaid, maar die hebben ze nergens voor een proefrit. De LR (op 21 inch-velgen) leek me echter voldoende om een goede indruk te krijgen.

Positief: wat een beest, voelt sneller aan dan mijn P100D. Hoe zal dat dan wel niet zijn met een Plaid?! Het dashboard en de rest van het interieur vind ik prachtig en de stoelen zijn comfortabeler. Ook het scherm is een vooruitgang, al zit de linkerzijde iets verborgen achter het stuur.

Negatief: de yoke is niet mijn ding, maar ik zou toch al voor een rond stuur kiezen, dus dat maakt niet uit. De richtingaanwijzers op het stuur zijn superhandig op rechte wegen, maar niet te doen op een kleine rotonde (en daar zijn ze wel belangrijk). Weet iemand trouwens of het mogelijk is vanaf het stuur één wis van de ruitenwisser te geven? Want dat is helaas nog wel eens nodig met de bèta autowiper-functie.
Belangrijkste tegenvaller was echter het geluid op de snelweg. Ik vond de cabine erg luidruchtig, meer zelfs dan ik mijn vijf jaar oude P100D. Dat is erg vreemd want ik had begrepen dat er de afgelopen jaren veel was gedaan aan het stiller maken van het interieur. En noise cancelling stond aan. Hebben meer mensen deze ervaring?

Voor mij is dat laatste toch wel een beetje een dealbreaker. Ook is de Plaid nog wel stevig aan de prijs. Maar ik heb nog tot juni een gegarandeerde restwaarde van €48.500 op mijn auto (na 5 jaar en dan 153.000 km op de klok - ik zit nu op 142.000). Ik heb voor de lol ook nog een inruilprijs opgevraagd bij Tesla en die was slechts €27.800.
Maar wat dan? Mercedes wel leverbaar maar daar word je gek van de knopjes in de auto. Andere merken had je al lang in bestelling moeten hebben?
 
Vandaag in Duiven een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S LR. Ik overweeg mijn P100D te verruilen voor een Plaid, maar die hebben ze nergens voor een proefrit. De LR (op 21 inch-velgen) leek me echter voldoende om een goede indruk te krijgen.

Positief: wat een beest, voelt sneller aan dan mijn P100D. Hoe zal dat dan wel niet zijn met een Plaid?! Het dashboard en de rest van het interieur vind ik prachtig en de stoelen zijn comfortabeler. Ook het scherm is een vooruitgang, al zit de linkerzijde iets verborgen achter het stuur.

Negatief: de yoke is niet mijn ding, maar ik zou toch al voor een rond stuur kiezen, dus dat maakt niet uit. De richtingaanwijzers op het stuur zijn superhandig op rechte wegen, maar niet te doen op een kleine rotonde (en daar zijn ze wel belangrijk). Weet iemand trouwens of het mogelijk is vanaf het stuur één wis van de ruitenwisser te geven? Want dat is helaas nog wel eens nodig met de bèta autowiper-functie.
Belangrijkste tegenvaller was echter het geluid op de snelweg. Ik vond de cabine erg luidruchtig, meer zelfs dan ik mijn vijf jaar oude P100D. Dat is erg vreemd want ik had begrepen dat er de afgelopen jaren veel was gedaan aan het stiller maken van het interieur. En noise cancelling stond aan. Hebben meer mensen deze ervaring?

Voor mij is dat laatste toch wel een beetje een dealbreaker. Ook is de Plaid nog wel stevig aan de prijs. Maar ik heb nog tot juni een gegarandeerde restwaarde van €48.500 op mijn auto (na 5 jaar en dan 153.000 km op de klok - ik zit nu op 142.000). Ik heb voor de lol ook nog een inruilprijs opgevraagd bij Tesla en die was slechts €27.800.
Wat leuk, die reed ik vorige week ook. Toen stond er slechts 185km op. Viel me wel tegen dat onder de driver screen het paneel wat krom zat. En de AP deed het niet (inmiddels wel?).

Maar hoe kom jij aan een gegarandeerde restwaarde? Is dat vanuit je lease oid?
 
De ruitenwisser is aan te tippen op het stuur, ik vind knipperlicht niet zo'n probleem, had hier voor de grap al geschreven om er een plaklettertje L en R naast te plakken, misschien vindt iemand daar nog wel iets voor, wordt het beter zichtbaar. op mijn vorige M S hadden we die idiote grote velgen, total zinloos, zeer snel beschadigingen en bandengeruis, op de LR zit nu standaard plus Pirelli's, ik vind hem stil zat. En waarom een Plaid, als je geld teveel hebt ala en elke week naar een dragstrip gaat, maar in dagelijks leven een onzin uitgave, de LR is al bloedsnel. En ga je steeds van alles instellen om net dat verschil in snelheid te krijgen en wanneer rij je harder dan 250 km pu ? ik zou er geen km actieradius voor willen opgeven. En dat bevalt ons nu echt super, zelfs nu met koud weer. En hoe houdt alles zich onder dat extra geweld ? Voor circuit auto's moet alles ook verstevigd worden met discomfort van dien.
 
Maar wat dan? Mercedes wel leverbaar maar daar word je gek van de knopjes in de auto. Andere merken had je al lang in bestelling moeten hebben?

Het alternatief is voorlopig door blijven rijden in de P100D (overhevelen vanuit de holding naar privé, zodat ik niet met een hoge bijtelling te maken krijg). Maar dan verlies ik wel die in mijn ogen hoge restwaarde.

Wat leuk, die reed ik vorige week ook. Toen stond er slechts 185km op. Viel me wel tegen dat onder de driver screen het paneel wat krom zat. En de AP deed het niet (inmiddels wel?).

Maar hoe kom jij aan een gegarandeerde restwaarde? Is dat vanuit je lease oid?

AP heb ik niet geprobeerd, die gebruik ik ook vrijwel niet op mijn huidige auto (zat er destijds gratis bij). De gegarandeerde restwaarde is inderdaad vanuit de financial lease.

De ruitenwisser is aan te tippen op het stuur, ik vind knipperlicht niet zo'n probleem, had hier voor de grap al geschreven om er een plaklettertje L en R naast te plakken, misschien vindt iemand daar nog wel iets voor, wordt het beter zichtbaar. op mijn vorige M S hadden we die idiote grote velgen, total zinloos, zeer snel beschadigingen en bandengeruis, op de LR zit nu standaard plus Pirelli's, ik vind hem stil zat. En waarom een Plaid, als je geld teveel hebt ala en elke week naar een dragstrip gaat, maar in dagelijks leven een onzin uitgave, de LR is al bloedsnel. En ga je steeds van alles instellen om net dat verschil in snelheid te krijgen en wanneer rij je harder dan 250 km pu ? ik zou er geen km actieradius voor willen opgeven. En dat bevalt ons nu echt super, zelfs nu met koud weer. En hoe houdt alles zich onder dat extra geweld ? Voor circuit auto's moet alles ook verstevigd worden met discomfort van dien.

Ik ben behoorlijk visueel ingesteld en verzot op grote velgen. Wat dat betreft mis ik nog steeds mijn Fisker Karma met 22-inch velgen. Dat de actieradius met de Plaid iets achteruit gaat vind ik geen bezwaar en mijn huidige auto rijd ondanks die velgen behoorlijk comfortabel. Schade heb ik vrijwel niet. Maar misschien moet ik ook eens rijden in de witte S op 19 inch die ze ook hebben staan in Duiven, om te zien of dat verschil maakt in geluid. Ze zien er in elk geval groter uit dan je zou verwachten van 19 inch.

Tsja, waarom een Plaid? Waarschijnlijk dezelfde reden waarom ik ook al een paar jaar een Roadster-reservering heb: rond willen rijden in het summum dat er op autogebied te vinden is*. En waarom dat dan? Dat is voer voor psychologen.

Maar ik sluit een LR en 19 inch-velgen nog niet helemaal uit.

* Ik ben wel bang dat die Roadster te onpraktisch zal zijn. Sowieso zal het nog jaren duren voordat-ie beschikbaar komt in Europa.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Sjon
Vandaag in Duiven een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S LR. Ik overweeg mijn P100D te verruilen voor een Plaid, maar die hebben ze nergens voor een proefrit. De LR (op 21 inch-velgen) leek me echter voldoende om een goede indruk te krijgen.

Positief: wat een beest, voelt sneller aan dan mijn P100D. Hoe zal dat dan wel niet zijn met een Plaid?! Het dashboard en de rest van het interieur vind ik prachtig en de stoelen zijn comfortabeler. Ook het scherm is een vooruitgang, al zit de linkerzijde iets verborgen achter het stuur.

Negatief: de yoke is niet mijn ding, maar ik zou toch al voor een rond stuur kiezen, dus dat maakt niet uit. De richtingaanwijzers op het stuur zijn superhandig op rechte wegen, maar niet te doen op een kleine rotonde (en daar zijn ze wel belangrijk). Weet iemand trouwens of het mogelijk is vanaf het stuur één wis van de ruitenwisser te geven? Want dat is helaas nog wel eens nodig met de bèta autowiper-functie.
Belangrijkste tegenvaller was echter het geluid op de snelweg. Ik vond de cabine erg luidruchtig, meer zelfs dan ik mijn vijf jaar oude P100D. Dat is erg vreemd want ik had begrepen dat er de afgelopen jaren veel was gedaan aan het stiller maken van het interieur. En noise cancelling stond aan. Hebben meer mensen deze ervaring?

Voor mij is dat laatste toch wel een beetje een dealbreaker. Ook is de Plaid nog wel stevig aan de prijs. Maar ik heb nog tot juni een gegarandeerde restwaarde van €48.500 op mijn auto (na 5 jaar en dan 153.000 km op de klok - ik zit nu op 142.000). Ik heb voor de lol ook nog een inruilprijs opgevraagd bij Tesla en die was slechts €27.800.
Heb je er rekening mee gehouden dat je voor iedere kilometer boven het afgesproken jaarkilometrage 0,20 euro moet aftrekken van de gegarandeerde restwaarde? Volgens mij was dat maximale jaarkilometrage 25.000km per jaar, dus daar zit jij dan na 5 jaar 28.000km boven.
 
Heb je er rekening mee gehouden dat je voor iedere kilometer boven het afgesproken jaarkilometrage 0,20 euro moet aftrekken van de gegarandeerde restwaarde? Volgens mij was dat maximale jaarkilometrage 25.000km per jaar, dus daar zit jij dan na 5 jaar 28.000km boven.

Voor de restwaarde geldt in mijn geval 30.000 km per jaar. En er stond 3.000 op de teller bij aankoop (het was een demo). Dus nog 11.000 km te gaan tot 153.000 km medio juni.
 
Voor volgende week donderdag een proefrit geplanned voor de Model S refresh. Wil toch eens voelen hoe die yoke stuurt. Kan ik gelijk in de showroom in de X plaid zitten, zodat ik eens kan voelen wat voor meer ruimte je krijgt tov de Y.

Net in de app een EDD gekregen voor de LR X van Jan-Mar; was eerder alleen op de website te zien. Ben er nog steeds niet over uit of ik de meerprijs van, naar schatting, 70k het waard vind. Maar dan heb ik met die proefrit iig alle data voor handen om een overwogen beslissing te maken (en het gaat er ook enorm aan liggen hoeveel die LR Y oplevert)
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Mijn truuk is de linkerhand op het stuur houden, zodat je weet waar de knop zit. Als het het stuur los laat, dan ben je de weg kwijt. Ben er toch wel snel gewend aan geraakt moet ik zeggen. Wat bij mij nu eigenlijk het meest mis gaat is dat de "knop" niet reageerd. Maar als je je vinger op de knop legt en heen en weer schuift reageerd hij uiteindelijk wel. Nee, het is niet ideaal, maar er is aan te wennen. Op de snelweg overigens is het dikke prima.

De Yoke zelf is wel ok. Er is aan te wennen. Ik vind het niet beter, maar ook niet mega veel slechter. Hopelijk komt in maart het rond stuur beschikbaar en dan zullen we zien.
Dat doe ik ook maar op kleine rotondes moet ik het beter moeten bedienen.
Ik wiebel ook met mijn vinger op die plek en omdat ik rechts af niet meteen geactiveerd krijg moeten mijn ogen van de weg af om te zien waarom ik er naast zit.
Ik zou maar eens een fietser missen bij het verlaten van de rotonde….
Waarom Tesla geen vette letter R en een verhoging in de rechts af toets heeft aangebracht snap ik niet maar het zou helpen denk ik…
Heb besloten er een R ondersteboven op te plakken.