Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Net contact gehad met tesla.
De model X dewelke wij reeds in bestelling hadden staan sinds december heb ik via mail moeten aanpassen naar het nieuwe model.

Aangezien ik een RN code heb, moest ik deze vermelden en kreeg ik priority delivery wat dat ook als meerwaarde gaat brengen en kreeg ik een korting van 2000€. Dus geen bevroren prijs zoals eerder beloofd.
Over het stuur waren ze niet duidelijk of het effectief Europa gaat bereiken.

In December hadden ze al de prijzen verhoogd tegelijk met het melden van de leverdatum in Maart.
Op dat moment werden ook de productie lijnen aangepast. Dus iedereen wist dat die hogere prijzen waren ivm de veranderingen.
Na die prijsverhoging heeft dus niemand een auto geleverd gekregen behalve als je een auto nam uit voorraad of die onderweg was.
Dus je had al de hogere prijs voor de refresh. Vandaar dat ik vind dat deze prijsverhoging geheel onterecht is wanneer iemand in of na December heeft besteld.
 
  • Like
Reactions: Kwint.C
Net contact gehad met tesla.
De model X dewelke wij reeds in bestelling hadden staan sinds december heb ik via mail moeten aanpassen naar het nieuwe model.

Aangezien ik een RN code heb, moest ik deze vermelden en kreeg ik priority delivery wat dat ook als meerwaarde gaat brengen en kreeg ik een korting van 2000€. Dus geen bevroren prijs zoals eerder beloofd.
Over het stuur waren ze niet duidelijk of het effectief Europa gaat bereiken.
Met wie heb je contact gehad? ik probeer al enkele dagen mijn bestelling aan te passen, de verandering zou zijn doorgegeven, maar in My tesla is er nog geen update.
 
Voor wie zich afvraagt hoe het nu precies zit met de stalks. Overigens is 17inch scherm kantelbaar. Blij mee.
AFC2DF86-454D-4E75-A09E-4A58D5DC2A56.jpeg
 
Als de inschatting van context even goed is als waar momenteel parkeerplekken gedetecteerd wordt, dan hou ik mijn hart vast (of liever mijn vinger op het beeldscherm). Dit betekent namelijk dat automatisch inparkeren 100% moet werken. Dit is een heel ander soort push van aanpassing dan het weglaten van een audio-plug bij een iPhone, omdat de uiteindelijke verantwoordelijkheid nog wel bij de bestuurder ligt.

Is het iemand al gelukt om automatisch uit te parkeren als er geparkeerd is op een open stuk grasveld waar iedereen andere ideeën had? Of langs een landweg geparkeerd en gelijk kunnen beslissen hoe je het beste kunt vertrekken? Of bij een snelweg die over ijs loopt (Finland)? Of als voor je veel plassen liggen en achter je een sloot? Het zijn de situaties waar de bestuurder ook niet 100% de context visueel kan afleiden, maar hints of kennis heeft om de juiste beslissing te maken. De bestuurder moet dan bewust worden van het feit dat de Tesla een andere beslissing zal gaan maken en altijd moeten controleren, om zich niet hoedje te schrikken.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Eens dat je als bestuurder altijd bewust een beslissing zal moeten maken, moet kijken hoe de auto is ingesteld en zo nodig aanpassen alvorens te gaan rijden. Maar dat moet je nu toch ook al?
Enig verschil tussen nu en straks is handel versus scherm. Ik vertrouw Musk niet zo zeer als het om planning gaat, maar inhoudelijk eigenlijk wel.
 
In December hadden ze al de prijzen verhoogd tegelijk met het melden van de leverdatum in Maart.
Op dat moment werden ook de productie lijnen aangepast. Dus iedereen wist dat die hogere prijzen waren ivm de veranderingen.
Na die prijsverhoging heeft dus niemand een auto geleverd gekregen behalve als je een auto nam uit voorraad of die onderweg was.
Dus je had al de hogere prijs voor de refresh. Vandaar dat ik vind dat deze prijsverhoging geheel onterecht is wanneer iemand in of na December heeft besteld.
Zeker een terechte opmerking! Dit heb ik ook reeds aangehaald maar wat kan een medewerker van Tesla meer doen? Voordat we een bestelling zouden doen had de verkoper me gegarandeerd dat de prijs hoe dan ook vast zou liggen indien de prijs omhoog zou gaan. Als puntje bij paaltje komt mag je gewoon jouw order aanpassen indien je het nieuwe model wilt en bijbetalen. Wat meer logisch was geweest was dat een bestelling doen gewoon niet mogeliik zou zijn tot na de aankondiging van de refresh.
 
Met wie heb je contact gehad? ik probeer al enkele dagen mijn bestelling aan te passen, de verandering zou zijn doorgegeven, maar in My tesla is er nog geen update.
De naam ontgaat me maar ik heb contact gehad via een medewerker in Hasselt. We hebben telefonisch de aanpassing overlopen en hii zag instant de aanpassing in hun systeem die ik had gemaakt.
 

Attachments

  • 749D048E-681A-4E53-81CC-71A014395420.jpeg
    749D048E-681A-4E53-81CC-71A014395420.jpeg
    160.2 KB · Views: 35
  • Helpful
Reactions: Xfrank
Als het nu nog niet zou lukken om de stalks overbodig te maken, zou FSD ook niet voor binnenkort zijn. Is een noodzakelijke tussenstap.
Omdat dat van de stalks nu concreet wordt, gaat iedereen twijfelen of dat wel mogelijk is. Zo zijn er duizenden hordes te nemen voor FSD.
Illustreert wat een succes het al is geweest om al een beta versie te kunnen vrijgeven in de US.
 
Als de inschatting van context even goed is als waar momenteel parkeerplekken gedetecteerd wordt, dan hou ik mijn hart vast (of liever mijn vinger op het beeldscherm). Dit betekent namelijk dat automatisch inparkeren 100% moet werken. Dit is een heel ander soort push van aanpassing dan het weglaten van een audio-plug bij een iPhone, omdat de uiteindelijke verantwoordelijkheid nog wel bij de bestuurder ligt.

Is het iemand al gelukt om automatisch uit te parkeren als er geparkeerd is op een open stuk grasveld waar iedereen andere ideeën had? Of langs een landweg geparkeerd en gelijk kunnen beslissen hoe je het beste kunt vertrekken? Of bij een snelweg die over ijs loopt (Finland)? Of als voor je veel plassen liggen en achter je een sloot? Het zijn de situaties waar de bestuurder ook niet 100% de context visueel kan afleiden, maar hints of kennis heeft om de juiste beslissing te maken. De bestuurder moet dan bewust worden van het feit dat de Tesla een andere beslissing zal gaan maken en altijd moeten controleren, om zich niet hoedje te schrikken.
Er is al aangegeven dat er extra "hardware buttons" komen op de console (naast de gevarenlicht knop) voor het geval dat biiv de MCU niet werkt. Dus overriden is sowieso geen probleem.
 
Zeker een terechte opmerking! Dit heb ik ook reeds aangehaald maar wat kan een medewerker van Tesla meer doen? Voordat we een bestelling zouden doen had de verkoper me gegarandeerd dat de prijs hoe dan ook vast zou liggen indien de prijs omhoog zou gaan. Als puntje bij paaltje komt mag je gewoon jouw order aanpassen indien je het nieuwe model wilt en bijbetalen. Wat meer logisch was geweest was dat een bestelling doen gewoon niet mogeliik zou zijn tot na de aankondiging van de refresh.

in Amerika zijn ze er ook niet blij mee
Tesla Model S and Model X sales are spiking, but some buyers are not happy about pricing - Electrek
 
;);););););)
De naam ontgaat me maar ik heb contact gehad via een medewerker in Hasselt. We hebben telefonisch de aanpassing overlopen en hii zag instant de aanpassing in hun systeem die ik had gemaakt.
Normaal zou uw Tesla in Maart/April geleverd worden? Hoeveel langer moet je nu op de refresh wachten? Ook pas September?
Maart inderdaad. Kreeg te horen dat ik first priority kreeg aangezien ik reeds een lopende bestelling had. Wanneer de levering nu gaat zijn is de vraag. Wanneer start de productie? Wanneer vertrekt het schip naar Zeebrugge? En Zit ik in de eerste batch? Allemaal vragen waar niemand geen antwoord op weet ;).
 
Ik ben eens benieuwd. Mijn bestelling is van begin oktober voor de Plaid. Deze is nu automatisch plaid+ geworden. Ik ga ze omzetten naar plaid.
Ik ga er van uit dat het september gaat worden, maar voor eind juni zou interessant zijn. Dan kan hij nog in dit boekjaar.
Mogelijk ga je daar spijt van krijgen?
Het lijkt aannemelijk dat de Plaid+ gebruik gaat maken van de nieuwe cellen.
Als dat zo is, dan verwacht ik dat je met die nieuwe cellen véél sneller kan laden, omdat daarmee het warmte-probleem getackeld is.
Een collega van Jeff Dahn bij Dalhousie heeft zoiets geroepen over de nieuwe cellen.
Wat ik natuurlijk niet weet, is of je dat snellere laden ook van belang vindt.
De snelheid zal het verschil niet maken, is denk ik verschil tussen absurd snel en absurd+ snel.
En... ik kan er natuurlijk ook volkomen naast zitten met al het bovenstaande.
 
Ik ben eens benieuwd. Mijn bestelling is van begin oktober voor de Plaid. Deze is nu automatisch plaid+ geworden. Ik ga ze omzetten naar plaid.
Ik ga er van uit dat het september gaat worden, maar voor eind juni zou interessant zijn. Dan kan hij nog in dit boekjaar.

Ik begreep van sales dat leveringen in Sept gaan beginnen, de Plaid+ wordt pas tegen het einde van het jaar verwacht. Voor wat het waard is natuurlijk...
 
Mogelijk ga je daar spijt van krijgen?
Het lijkt aannemelijk dat de Plaid+ gebruik gaat maken van de nieuwe cellen.
Als dat zo is, dan verwacht ik dat je met die nieuwe cellen véél sneller kan laden, omdat daarmee het warmte-probleem getackeld is.
Een collega van Jeff Dahn bij Dalhousie heeft zoiets geroepen over de nieuwe cellen.
Wat ik natuurlijk niet weet, is of je dat snellere laden ook van belang vindt.
De snelheid zal het verschil niet maken, is denk ik verschil tussen absurd snel en absurd+ snel.
En... ik kan er natuurlijk ook volkomen naast zitten met al het bovenstaande.
He Maarten, Ik heb dit zeker in overweging genomen. Het is toch weer € 20k meer. Dat is voor mij gelijk aan een 15 jaar gratis rijden. Ik ga nu van een range van 360 km naar een dikke 600km. De 500km range uit de M3 hebben we nog nooit in één keer opgereden. Als ik de specs bekijk ga ik ervanuit de cellen en het pack sterk geëvolueerd zijn. Ik ga er wel vanuit dat er een oplossing voor de CCS stekker gaat zijn. En dan is het snel laden volgens mij geen probleem. En wat brengt het op als ik tijdens een roatrip op 15 minuten volgeladen ben en dan op Dirk @S-19910 nog een half uur moet wachten:p.
Ik wil de auto ook zo vlug mogelijk in de zaak hebben staan. Omdat ik binnen een dikke 3jaar op pensioen ga. Bij tesla kan je ook blijven wachten op de laatste technologie omdat alles zo snel gaat. Ik zie de nieuwe cellen wel verschijnen in onze Cybertruck:cool:
En....nu moet ik er geen TSLA voor verkopen.;)
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy