Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben benieuwd of de Plaid met 4680 komt, of niet. Mijn veronderstelling was dat de 800km range uit de 4680's gehaald ging worden en dat dat het grootste verschil was tussen de Plaid en Plaid +.

Wilt dat nu zeggen dat de Plaid zonder 4680's komt? Of de Plaid met een lager aantal 4680's komt? Ik heb nog geen indicatie gezien dat er aan massaproductie van de 4680's wordt gedaan, maar wordt natuurlijk graag verrast.

Ik maak me niet zo een zorgen om de Lucid Air, ten eerste omdat er daar ook helemaal nog geen productie van is.
 
Ik ben bang dat de 4680 productie tegenvalt en dat dat de echte reden is van het cancellen van de Plaid+... maar hopelijk heb ik ongelijk en lanceren ze donderdag de Plaid met 4680.

Dat lijkt mij als reden niet aannemelijk.
De Plaid+ zou pas veel later geleverd worden.
Er was dus nog alle tijd om de 4680-productie voor de Plaid+ op orde te krijgen, voor zover nodig.
Ook zou het bij de Plaid+ om relatief kleine hoeveelheid 4680 gaan (t.o.v. bijv. de Model Y).

Door slechts op de Plaid in te zetten, wordt er nu verkoop en omzet gegenereerd in plaats van komend jaar.
Dit model gaat donderdag genoeg sensatie opleveren met de specs die tot nu zijn doorgesijpeld.
En vervolgens kan de focus op de Cybertruck en de Semi komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Het annuleren van de Plaid + is inderdaad vreemd. Het lijkt me sterk dat 4680 van tafel geveegd wordt, dus wil dat zeggen dat ze de Plaid + in 2022 terug brengen? Of hebben ze ergens de 4680 productie sneller dan voorzien op orde gekregen, en beslist dat elke Plaid de 4680 kan krijgen?

Op de Tesla.com website staat de Plaid+ nog altijd, met verwachte leverdatum mid 2022.

Overigens zijn de Long Range en Plaid nog geen slechte deals, met 663km of 628km volgens EPA parameters. Dat zal in de praktijk nog altijd ~ 500km zijn.
 
  • Like
Reactions: Niek
Mijn gok (hoop) voor woensdag ;)
Model S LR en model S plaid, beide met structureel pack en 4680 cellen. In de LR minder cellen en of softwarematige beperking met mogelijkheid tot upgrade.
tevens de voorstelling van de definitieve roadster en productie data.
Tussendoor aankondiging van een nieuwe GF.
Dromen mag toch hé:)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als de plaid in minder dan 2 sec naar 100 gaat, hoeveel kan je daar dan nog af peuteren zonder de roadster overbodig te maken?
+ (ahum) Als batterij-productie je probleem is en met de batterijen van een plaid+ kun je ook een "model 2 plus" gewone plaid bouwen en je doel is om de transitie te versnellen..... Best logisch (maar de aandelenmarkt zal ook dit zwalken wel weer hard veroordelen). Het enige voordeel van plaid+ is range (want met dat extra gewicht aan batterijen zal hij nauwelijks sneller sprinten) Waarom denk je dat Semi en Roadster zo lang op zich laten wachten? Maar wellicht is het toch ook goed nieuws voor de Roadster... Die wordt dan echt sneller dan de Plaid en wellicht nu ook eindelijk concreet (met wat Elon-time erbij) aangekondigd?
 
…Waarom denk je dat Semi en Roadster zo lang op zich laten wachten? Maar wellicht is het toch ook goed nieuws voor de Roadster... Die wordt dan echt sneller dan de Plaid en wellicht nu ook eindelijk concreet (met wat Elon-time erbij) aangekondigd?
A propos wachten op de nieuwe Roadster. Dat duurt heus nog wel even. Vergeet niet dat er hele vloten van die dingen bij elkaar zijn ’gespaard’ in het referral programma. Er zal heus wel voor gereserveerd zijn op de balans, maar het draagt natuurlijk niet bij aan de cash flow van het betreffende kwartaal om al die uiterst kostbare batterijen te stoppen in auto’s om weg te geven aan populaire mediafiguren, medewerkers van leasemaatschappijen, vrienden van Tesla verkoopmedewerkers, etc. Deze uitwas van het loyaliteitsprogramma komt slechts ten goede aan enkelen die er niet echt iets voor hebben hoeven doen. (Buiten de enkeling, zoals kameraad @A...Z, die er wel voor heeft gezweet.) Er zal dus een hoop echte verkoop in dat kwartaal moeten zijn om die knauw in de free cash flow te absorberen.
 
Björn testte onlangs de Audi e-tron GT in zijn befaamde 1000 km test.
De Audi legde de afstand sneller dan welke Tesla dan ook af…

Het afblazen van de + vind ik echt een blamage. De voorsprong van Tesla smelt als sneeuw in de zon.
Nette prestatie van Audi. Ik ben overigens wel benieuwd naar de resultaten op langere termijn. Tesla heeft al heel veel ervaring mbt de optimale instellingen ten aanzien van laadsnelheden en levensduur accu. Ik ben benieuwd hoe de accupacks zich van de “nieuwe” EV merken zich op de lange termijn gaan gedragen.
 
Als de plaid in minder dan 2 sec naar 100 gaat, hoeveel kan je daar dan nog af peuteren zonder de roadster overbodig te maken?
De 0 tot 100 tijd is niet zaligmakend. Ook zaken als wegligging en stuurgedrag zijn van belang. Zo is onze “snelste” auto de Model X p100d (3 s naar 100), maar onze model 3 performance voelt ondanks zijn langzamere optrekken toch een stuk sportiever. Om maar niet te spreken over onze meest langzame tesla, de roadster (de originele, met een echt contactslot :D), daarmee vergeleken is de 3 performance weer een brave auto.😇
 
  • Like
Reactions: sweep
De vraag is of Plaid+ wel echt is gecanceld. Ik zie in de configurator in Nederland idd de Plaid+ niet staan. Wel heeft de Plaid 3 motoren en ik vroeg mij af of dit ook altijd het geval is geweest met het tussen model. Ik denk dat het cancelen van Plaid+ zoals hierboven geschetst niet direct impact zal hebben.

Ik moet zeggen dat die nieuwe 21 inch wielen wel heel gaaf zijn.