Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, ik had dit NL gedeelte op dit forum even over het hoofd gezien (en dus als een malle in het US gedeelte zitten posten :+ )

14-10 dit jaar een Model X LR, grijs, 5 zits besteld, waarbij levertijd nog stond op 'mid 2022' Een week later was dat eind 2022. Het zal mij benieuwen wanneer we de X gaan zien.

Heb wel een proefrit hier kunnen doen bij de dealer in Purmerend; daar hadden ze een 2016 of 2017 Model X nog staan (P90D). Was met name om een gevoel voor de grote te krijgen en het rijden in een FEV (voornamelijk voor de vrouw des huizes). Was mooi een manier om ook te testen of we 5 of 7 zits wilden (we hebben nu een C4 GP uit 2007, een 7-zitter), maar de ruimte die de laatste 2 stoelen innemen is toch wel wat gortig en daardoor mis je wat hoogte (met de laadkleppen eruit zeker). Dus voor een 5 zits config gegaan.

Getuige de langzame leveringen in de US, vrees ik het ergste voor de leveringen van de X naar de EU. Iemand zei wel dat men blijkbaar EU auto's eerder produceert ivm langere levertijden vanwege zeevaart, maar het zou mij niets verbazen als we over een jaar pas de eerste leveringen gaan zien :X

Ik ga ondertussen maar de 2dehands markt in de gaten houden voor een >2019 model X, 5 zitter; lijkt erop dat die kans groter is dan een nieuwe X verwachten medio 2022.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ah, ik had dit NL gedeelte op dit forum even over het hoofd gezien (en dus als een malle in het US gedeelte zitten posten :+ )

14-10 dit jaar een Model X LR, grijs, 5 zits besteld, waarbij levertijd nog stond op 'mid 2022' Een week later was dat eind 2022. Het zal mij benieuwen wanneer we de X gaan zien.

Heb wel een proefrit hier kunnen doen bij de dealer in Purmerend; daar hadden ze een 2016 of 2017 Model X nog staan (P90D). Was met name om een gevoel voor de grote te krijgen en het rijden in een FEV (voornamelijk voor de vrouw des huizes). Was mooi een manier om ook te testen of we 5 of 7 zits wilden (we hebben nu een C4 GP uit 2007, een 7-zitter), maar de ruimte die de laatste 2 stoelen innemen is toch wel wat gortig en daardoor mis je wat hoogte (met de laadkleppen eruit zeker). Dus voor een 5 zits config gegaan.

Getuige de langzame leveringen in de US, vrees ik het ergste voor de leveringen van de X naar de EU. Iemand zei wel dat men blijkbaar EU auto's eerder produceert ivm langere levertijden vanwege zeevaart, maar het zou mij niets verbazen als we over een jaar pas de eerste leveringen gaan zien :X

Ik ga ondertussen maar de 2dehands markt in de gaten houden voor een >2019 model X, 5 zitter; lijkt erop dat die kans groter is dan een nieuwe X verwachten medio 2022.
Denk dat aanbod zal tegenvallen van jonge modellen wanneer er geen nieuwe leverbaar zijn. Misschien heb je geluk door iemand die voor de y wil gaan maar denk dat de prijzen relatief hoog blijven.
 
  • Like
Reactions: Maarten and Notna
Vandaag een optie genomen (a €100) op een LR S in Deep Blue, met Cream interieur en EAP.

Levertijd is nog ver weg, dus tot die tijd genieten van mijn fijnste auto ooit, de Model 3 LR, en daarna wordt het alleen maar beter!

S LR order 16-11-2021.jpg
 
Voor als je het rempunt wil verleggen.

 
  • Like
Reactions: MLKRMR and job-lek
Voor als je het rempunt wil verleggen.

Dat is ook wel een punt van kritiek wat je veel tegenkomt. Dus heel goed dat tesla met de optie komt. Ze zouden eigenlijk ook een rond stuur als optie moeten uitbrengen. Voor het dagelijks gebruik volstaat de yoke, maar als iemand echt wil rijden op een circuit is een rondstuur voor de controle wel gewenst.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Dat is ook wel een punt van kritiek wat je veel tegenkomt. Dus heel goed dat tesla met de optie komt. Ze zouden eigenlijk ook een rond stuur als optie moeten uitbrengen. Voor het dagelijks gebruik volstaat de yoke, maar als iemand echt wil rijden op een circuit is een rondstuur voor de controle wel gewenst.
remsetje van 20.000 dollar :eek: . Daar heb je bijna de model 2 voor ;)
 
Ze zouden eigenlijk ook een rond stuur als optie moeten uitbrengen. Voor het dagelijks gebruik volstaat de yoke, maar als iemand echt wil rijden op een circuit is een rondstuur voor de controle wel gewenst.
Het grappige is dat als je echt getraind bent om op een circuit rondjes te maken, het hoogst onwaarschijnlijk is dat je met een rond stuur de bovenkant van het stuur ooit zou vastgrijpen.

Getrainde racepiloten zouden in principe geen voordeel van een rond stuur moeten hebben en probleemloos alles met de yoke kunnen doen.

Zelfs de Nordschleife kan je perfect in 1 ruk afrijden zonder ooit te moeten overnemen, dus perfect doenbaar met een yoke.
 
  • Like
Reactions: job-lek and MLKRMR