Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
De Long Range van de S en X is beschikbaar in 2023. Bedoelt Tesla dat je pas volgend jaar een bestelling kan plaatsen of dat je dit jaar kan bestellen en je ontvangt het pas in 2023? In Amerika kan je de Long Range nu bestellen, maar je krijgt het tussen maart en juni 2023 als er niks verandert.
 
De Long Range van de S en X is beschikbaar in 2023. Bedoelt Tesla dat je pas volgend jaar een bestelling kan plaatsen of dat je dit jaar kan bestellen en je ontvangt het pas in 2023? In Amerika kan je de Long Range nu bestellen, maar je krijgt het tussen maart en juni 2023 als er niks verandert.
Je kan nu bestellen, maar levering pas volgend jaar.

De lancering van de refresh van de S en X is grandioos misgelopen, maar dat heeft ook te maken met corona en de gevolgen ervan op de toeleveranciers en batterijproductie. Bovendien zijn de Model 3 en Y de echte cash cows voor Tesla, en is elke verkochte S en X wel leuk, maar duidelijk lagere prioriteit.

Tesla stopte met de legacy S en X eind december 2020, en kondigde aan dat ze daarna de refresh gingen bouwen. Eerste leveringen waren pas voor zomer 2021, en enkel in de VS. Sinds begin dit jaar ook leveringen in Canada, en zijn nu een jaar later en nu pas zien we sporen dat er ook leveringen in Europa zullen gebeuren.

Beetje zuur voor diegenen die begin 2021 een S of X hadden besteld, maar zij krijgen normaal gezien hun auto nog aan de oude prijs, terwijl nieuwe bestellingen aanzienlijk duurder zijn.
 
Ik blijf toch in de mogelijkheid geloven dat bij de levering van Q4 ook LR MS kunnen zitten die reeds lang besteld zijn. Logisch dat ze dit niet aankondiging om nu zoveel mogelijk Plaids te verkopen. Nieuw bestelde Standaard S is uiteraard levering in 2023.
Hoop doet leven ;) .
Ik verwacht niet dat ik het record van mijn wachttijd op de M3 ga breken. Dat waren 1112 dagen. (Of 3 jaar en 2 weken) :rolleyes:
Nu zal het rond de 2 jaar schommelen.
 
Ik verwacht niet dat ik het record van mijn wachttijd op de M3 ga breken. Dat waren 1112 dagen. (Of 3 jaar en 2 weken) :rolleyes:
Nu zal het rond de 2 jaar schommelen.
De Model 3 was wel een beetje anders, niet? Wij hebben type en kleur pas in december 2018 gekozen, maar hadden ook een reservatie gedaan in 2016, zonder de prijs te weten. In het geval van je Model S refresh heb je in 2021 al type en kleur gekozen, en had je ook al de prijs.
 
Was dit al bekend? Dat een S Plaid een trekhaak kan krijgen? Tot 1600 kg.

Niet dat ik een caravan heb, maar om hieraan mee te doen misschien toch wel een idee. Houdt Max niet bij.


Screenshot_20220805-232758_Chrome.jpg
 
Was dit al bekend? Dat een S Plaid een trekhaak kan krijgen? Tot 1600 kg.

Niet dat ik een caravan heb, maar om hieraan mee te doen misschien toch wel een idee. Houdt Max niet bij.


View attachment 837200
Dat was al gemeld, maar ik ben benieuwd wanneer de eerste caravan testen komen om te zien welke plaid approved zijn. 😁
 
Mijn verwachte levertijd is veranderd naar "dec. 2022 - feb. 2023" (t.o.v. nov-dec voorheen) in m'n Tesla account. Dat terwijl ik op dag één een Plaid+ besteld heb zonder de configuratie tussentijds aan te passen. Sales advisor gebeld en die geeft aan dat 'er meer verschuivingen in de leverdata zijn geweest'.

Hoe is dat bij jullie?