Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
en Frank? Heb je ‘m opgehaald?
Nope, ik wacht nog steeds op nieuws.
Via mijn schoonzoon heb ik vernomen dat het een" seat occupence sensor" is die een srs foutmelding geeft.
probleem is dat de sensor waarschijnlijk in de zetel verwerkt zit en er nog niet veel reserve onderdelen in omloop zijn.

mijn afspraak staat nog steeds op 29/12 om 10:00 uur
Vermits ik nog geen officieel telefoontje heb gehad ga ik ervan uit dat ze nog steeds op zoek zijn naar een oplossing.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Nope, ik wacht nog steeds op nieuws.
Via mijn schoonzoon heb ik vernomen dat het een" seat occupence sensor" is die een srs foutmelding geeft.
probleem is dat de sensor waarschijnlijk in de zetel verwerkt zit en er nog niet veel reserve onderdelen in omloop zijn.

mijn afspraak staat nog steeds op 29/12 om 10:00 uur
Vermits ik nog geen officieel telefoontje heb gehad ga ik ervan uit dat ze nog steeds op zoek zijn naar een oplossing.
Die ging bij mij na een paar jaar kapot en toen moest de hele stoel vervangen worden. Dat voorspelt helaas niet veel goeds.
 
Nope, ik wacht nog steeds op nieuws.
Via mijn schoonzoon heb ik vernomen dat het een" seat occupence sensor" is die een srs foutmelding geeft.
probleem is dat de sensor waarschijnlijk in de zetel verwerkt zit en er nog niet veel reserve onderdelen in omloop zijn.

mijn afspraak staat nog steeds op 29/12 om 10:00 uur
Vermits ik nog geen officieel telefoontje heb gehad ga ik ervan uit dat ze nog steeds op zoek zijn naar een oplossing.

Voor @Xfrank kan men net zo goed een (tijdelijk) kroonsteentje monteren, hij komt z'n autostoel het eerste kwartaal toch niet uit ;)
Als ik iemand op tijd z'n Tesla gun dan is het Xfrank wel......
 
En, zoals bij de meeste sprookjes, komt het op het einde allemaal goed!
Deze middag kwam het verlossende nieuws dat hij tegen 16uur klaar ging staan. Uiteindelijk bleek er ergens een stekkertje niet goed in te steken. Stipt om 16 uur was ik in Brugge en hebben we het oude Starship omgeruild met het nieuwe.
20221229_164937.jpg
20221229_162744.jpg
20221229_175252.jpg
20221229_184046.jpg
20221229_184110.jpg
20221229_184125.jpg
20221229_184229.jpg
20221229_161934.jpg

20221229_161241.jpg

20221229_161234.jpg
Wat een machine...ik rij nu bijna 10 jaar tesla en toch lijkt alles nieuw. Ik kan me voorstellen dat mensen die voor het eerst in zo een auto stappen overdonderd zijn door alle settings en mogelijkheden. Vandaag even bekomen van de emoties met een flesje bubbels en morgen alles eens op mijn gemak overlopen.
 
Last edited:
En, zoals bij de meeste sprookjes, komt het op het einde allemaal goed!
Deze middag kwam het verlossende nieuws dat hij tegen 16uur klaar ging staan. Uiteindelijk bleek er ergens een stekkertje niet goed in te steken. Stipt om 16 uur was ik in Bruggen en hebben we het oude Starship omgeruild met het nieuwe.
View attachment 890115View attachment 890116View attachment 890117View attachment 890118View attachment 890119View attachment 890120View attachment 890121View attachment 890122View attachment 890123
Wat een machine...ik rij nu bijna 10 jaar tesla en toch lijkt alles nieuw. Ik kan me voorstellen dat mensen die voor het eerst in zo een auto stappen overdonderd zijn door alle settings en mogelijkheden. Vandaag even bekomen van de emoties met een flesje bubbels en morgen alles eens op mijn gemak overlopen.
Veel successsss ermee Frank !!!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Geweldig, @Xfrank ! 🤩

Hoe zit dat eigenlijk met Belgische kentekens? Zie ik nu twee auto’s met hetzelfde kenteken? Of heb je ze fysiek overgezet en was je toen op de helft?
Alleen de achterste nummerplaat is een originele met een wettelijke stempel erin. De voorste nummerplaat is een duplicaat dat je zelf moet maken. Tesla had al een duplicaat voor de nieuwe gemaakt. Daarmee is de voorste plaat op de oude tesla blijven hangen.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Alleen de achterste nummerplaat is een originele met een wettelijke stempel erin. De voorste nummerplaat is een duplicaat dat je zelf moet maken. Tesla had al een duplicaat voor de nieuwe gemaakt. Daarmee is de voorste plaat op de oude tesla blijven hangen.
Ah, weer wat geleerd! Is de voorste plaat wel verplicht? Waarom zit daar dan geen wettelijk stempel in? Nu kan het toch gebeuren dat jouw oude Starship met die plaat voorop blijft rondrijden. Dat lijkt me niet wenselijk, toch?
 
Proficiat, nu wachten op net dezelfde met zwart interieur ... nog geen (hidden) VIN voor mij.

De matjes die in de wagen liggen, heb je deze zelf gekocht? Worden deze ook voorzien door Tesla of zit dat helemaal niet inbegrepen?
De matten had ik op voorhand laten maken op de vorm van de oudere tesla. het refresh model kon ik niet selecteren. maar ze passen niet voor 100% de tesla wordt met matten geleverd alsook een umc en type 2 kabel.
 
  • Like
Reactions: Tazmanian
De voorste is verplicht en moet hetzelfde zijn als de achterste. In iedere DHZ zaak kan je gelijk welke plaat laten maken. Ik ga er wel van uit dat tesla niet met deze plaat gaat rondrijden.
Thanks!

In ‘Olland zijn beide platen voorzien van wettelijke markeringen. En als je een nieuwe plaat laat maken (op een erkende plek) dan moet je de oude plaat inleveren. En je papieren laten zien. Zodat er nooit meer dan twee in omloop zijn.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: robertvg and Xfrank