Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik leef nog :) (Druk met 2 kleine kinderen en bedrijven....!)

Wij wachten inmiddels >400 dagen op onze Model X LR en nog steeds geen zicht op levering helaas. Sinds november 2022 hebben we een Model Y waar de kinderstoelen van twee kleine kinderen beter in passen.

De S100D uit 2018 rijd ik nog steeds veel in, de X zou dan ook de vervanger van de Model Y LR zijn.

In My Tesla staat al die tijd al:

Naarmate de leverdatum van uw Model X dichterbij komt, zullen wij contact met u opnemen om de registratie, betaalwijze en inruilgegevens te bevestigen, indien van toepassing.

Gewoon rustig aan verder afwachten...
 
Zou mooi zijn als ze in de tussentijd nog steer-by-wire zouden implementeren. Lijkt me toch wat onhandig overpakken zo'n yoke. Of valt dat in de praktijk goed mee?
Na 5 dagen begin ik het door te hebben. Met de Yoke neem je het gemakkelijkst de bochten met telkens 1 hand aan het stuur ipv beide. Je kan dan kiezen om de bovenhoek naar beneden te duwen of de onderhoek naar boven te duwen. Het laatste lijkt me het gemakkelijkste omdat je verder rond kan. De richtingaanwijzers vinden op een grote rotonde lukt al vlot. Op een kleine rotonde waar je de eerste afslag moet nemen blijft dit nog lastig. Maar ik ben er nu al van overtuigd dat het niet lang zal duren voordat ik de Yoke veel beter ga vinden dan een stuur.
 
  • Like
Reactions: peter85
Ik leef nog :) (Druk met 2 kleine kinderen en bedrijven....!)

Wij wachten inmiddels >400 dagen op onze Model X LR en nog steeds geen zicht op levering helaas. Sinds november 2022 hebben we een Model Y waar de kinderstoelen van twee kleine kinderen beter in passen.

De S100D uit 2018 rijd ik nog steeds veel in, de X zou dan ook de vervanger van de Model Y LR zijn.

In My Tesla staat al die tijd al:



Gewoon rustig aan verder afwachten...

Long Time, No See!
Gewoon rustig afwachten. Voor mij was het 820 dagen deze keer ;) . Binnenkort zal er wel weer een boot vertrekken uit Baltimore.
 
Happy new year! Ik heb de MS LR opgehaald op de 31e in Tilburg. Was een beetje chaos, 45min wachten en het leek niet alsof de Tesla medewerkers echt op tijd aan de jaarwisselingen zouden kunnen gaan beginnen. Maar behalve de chaos een heel goeie ervaring.

De auto maakte de frustratie van het wachten meteen goed, hij is echt super!! Geen echte defecten gevonden binnen/buiten en een serieuze step up van de model 3. Heb er ondertussen de eerste 600+ km al opzitten, echt genieten. De yoke begint net zoals bij Frank ook stilaan te wennen hoewel het af en toe nog wat stuntelig lijkt no doubt, en de auto is echt breed dus dat is ook wel even wennen. 🙈

En zelfs de MSLR is echt verdomd snel, moeilijk in te beelden hoe de Plaid dan wel moet voelen van 0 naar 100+

IMG_2132.jpeg
 
Na 5 dagen begin ik het door te hebben. Met de Yoke neem je het gemakkelijkst de bochten met telkens 1 hand aan het stuur ipv beide. Je kan dan kiezen om de bovenhoek naar beneden te duwen of de onderhoek naar boven te duwen. Het laatste lijkt me het gemakkelijkste omdat je verder rond kan. De richtingaanwijzers vinden op een grote rotonde lukt al vlot. Op een kleine rotonde waar je de eerste afslag moet nemen blijft dit nog lastig. Maar ik ben er nu al van overtuigd dat het niet lang zal duren voordat ik de Yoke veel beter ga vinden dan een stuur.
Ik heb intussen 2 dagen kunnen genieten van mijn S LR . De Yoke is inderdaad eventjes aanpassen en in het begin toch redelijk speciaal aan rotonde’s. Maar stilaan begint het te wennen. Ik denk dat we binnen enkele weken geen normaal stuur meer zullen willen. Verder is hij veel geluidsarmer dan mijn vorige. Ik ben een gelukkig man.
 
  • Like
Reactions: HansBe and Xfrank
Nog maar 1 keer volledig opgeladen, tikte net boven de 600km aan. Was laat op de avond met <10 graden, hoeveel er nog bij komt bij warmer weer valt nog af te wachten. Maar dus meer dan voldoende..
Die waarde verandert niet afhankelijk van de omstandigheden. Ze daalt enkel met de degradatie.
Winter zomer gaat die waarde uit van eenzelfde verbruik. Dat is veel te laag, maar haalbaar in ideale omstandigheden. Zo reed ik ooit met mijn MS 470km, terwijl bij vertrek 417 km rang aangeheven werd. Het was 30 graden, het grootste deel van mijn rit was er een snelheidsbeperking tot 110km/u en de laatste 60km reed ik aan 90 om de SuC te halen.
Bij mijn MS was het theoretisch gemiddeld verbruik 190Wh/km ongeveer (mijn OTA was 212).
Met mijn MY150 denk ik (mijn OTA is nu 172).
 
Ja, je moet wel de hendel zelf nog bedienen.
En hou de kaart als backup. Je telefoon kan wel eens plat zijn.
Enige waarom ik de keyfob miste is om de laadpoort te ontgrendelen (als je ergens laadt met een kabel zonder Tesla knop).
Dat is nu ook verholpen met een update. Als je de koffer ontgrendelt, wat sowieso nodig is om de kabel op te bergen, dan ontgrendelt de laadpoort ook.
En, indien je een horloge met Watch OS hebt, DriveElectricForTesla installeren. NFC openen met het horloge heeft me gered toen telefoon leeg was en de reservekaart nog in de auto lag 😂
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb ondertussen ook mijn MS LR en dit sinds zaterdag. Is een serieuze upgrade tov mijn 90D uit 2016, op alle gebied.
Yoke is nog even wennen, maar dat zal wel lukken. Voor de rest alleen maar positief: veel betere afwerking van het interieur, het nieuwe scherm is ook fantastisch (ik had nog MCU1) net als de geluidsinstallatie. En de rijervaring is waaauuuw.

Een puntje van kritiek: de vloermatjes aan de voorste stoelen lijken te breed. Ze passen niet goed, waardoor er krullen ontstaan. Ziet er een beetje slordig uit. Nog mensen met dit probleem?

IMG_4150.jpg
mat1.PNG
IMG_4149.jpg


Ik heb een vermoeden dat dit wel eens Model X matjes (per ongeluk verwisseld bij het klaarmaken van de wagens in Hasselt) zouden kunnen zijn en ze daarom niet passen.
 
Ik heb ondertussen ook mijn MS LR en dit sinds zaterdag. Is een serieuze upgrade tov mijn 90D uit 2016, op alle gebied.
Yoke is nog even wennen, maar dat zal wel lukken. Voor de rest alleen maar positief: veel betere afwerking van het interieur, het nieuwe scherm is ook fantastisch (ik had nog MCU1) net als de geluidsinstallatie. En de rijervaring is waaauuuw.

Een puntje van kritiek: de vloermatjes aan de voorste stoelen lijken te breed. Ze passen niet goed, waardoor er krullen ontstaan. Ziet er een beetje slordig uit. Nog mensen met dit probleem?

View attachment 891936View attachment 891937View attachment 891938

Ik heb een vermoeden dat dit wel eens Model X matjes (per ongeluk verwisseld bij het klaarmaken van de wagens in Hasselt) zouden kunnen zijn en ze daarom niet passen.
Staat er niet ergens een productnummer op?
 
Ik had op voorhand matten laten maken voor het Starship. Blijkbaar hadden ze bij de mattenboer nog niet de juiste vormen ter beschikking. En waren het waarschijnlijk nog de maten van de vorige MS. Ondertussen heb ik dit gemeld en zijn ze het aan het uitzoeken.
Hier de verschillen tussen de originele van de MS refresh en die dat ik heb laten maken ( Starship)
20221230_142624.jpg20221230_142428.jpg20221230_142247.jpg
 
Staat er niet ergens een productnummer op?
Jawel (zie foto hieronder): volgens google blijken dit Model Y matten te zijn :-(

Kan iemand met een Model S even kijken wat voor PN hij/zij heeft om zeker te zijn?

Ik moet toch langsgaan bij SeC Zaventem vrijdag en zal daar vragen hoe lang het duurt om dat op te lossen. Ik veronderstel dat ze nog geen stock van wisselstukken zullen hebben.
Moest het lang duren bij Tesla wil ik eventueel de originele matten van jou wel overnemen @Xfrank.

IMG_4151.jpg
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh