Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd wanneer we ook de MX LR mogen verwachten. Bestelling in Oktober '21 gedaan (een maand later voor een MY LR gegaan als 'tussenoplossing' ) maar inmiddels is die ook een jaar oud.

Wel met een sales rep in Purmerend gesproken die verwachtte dat we binnen nu en maart wellicht de MX LR ook geleverd gaan zien worden. Zal mij benieuwen (en vooral: wat ik via Tesla krijg als ik mijn '21 MY LR (Grijs, 20"velgen, ~9k gereden) inlever tov via een andere weg verkopen)
 
ik verlies regelmatig de bluetooth verbinding met de auto en moet dan via de app openen enz. waarschijnlijk ga ik ook voor de keyfob gaan.

En, ik zit nu met een vrij duur, leeg sleutelhangerhoesje. ;)
Heb je bij de energiespaarsettings de app toelating gegeven om actief te blijven in de background?
Hoewel. Is de app wel nodig om te ontgrendelen? Misschien is het voldoende als de wagen een geautoriseerde telefoon ziet. Het gaat immers zo vlot dat je zou veronderstellen dat de telefoon niets hoeft te doen.
 
Frank, weet je toevallig ook dit gekoppeld wordt aan de wagen, ik heb 2 wagens onder mijn aankoop account
Ik heb ergens gelezen dat het gekoppeld zou zijn aan de wagen die is afgeleverd in die periode. Maar je kan altijd eens proberen met de andere natuurlijk. Ik heb er ook twee in mijn account staan, maar heb dit nog niet geprobeerd. Ik heb wel het gevoel dat het mogelijks voor beide zal gaan.
 
Model S LR besteld 02 2021 volgende week levering. Erg benieuwd, erg aardig contact bij Tesla Tilburg. Alleen nu verzekering zonder volgsysteem noodzaak vinden. Zit met andere auto's bij C B. Maar wel volgsysteem vereist. Ook qua laden nog even puzzelen, heb van vorige M S gewoon krachtstroom contact. Er is nu een oplossing van 795 euro blijkbaar maar er wordt ook gerept over adapter snoer voor mobile connector, maar gaat daar nu wel of niet 3 phase op ?
Want als je bij de laatste het 220 V snoer vervangt door 5 polige stekker, is dat dan mogelijk ?
Bij mijn vorige model S voldeed dat prima. Anders wordt het wall connector plaatsen.
 
Model S LR besteld 02 2021 volgende week levering. Erg benieuwd, erg aardig contact bij Tesla Tilburg. Alleen nu verzekering zonder volgsysteem noodzaak vinden. Zit met andere auto's bij C B. Maar wel volgsysteem vereist. Ook qua laden nog even puzzelen, heb van vorige M S gewoon krachtstroom contact. Er is nu een oplossing van 795 euro blijkbaar maar er wordt ook gerept over adapter snoer voor mobile connector, maar gaat daar nu wel of niet 3 phase op ?
Want als je bij de laatste het 220 V snoer vervangt door 5 polige stekker, is dat dan mogelijk ?
Bij mijn vorige model S voldeed dat prima. Anders wordt het wall connector plaatsen.
Waarom gebruik je dan niet de lader van je vorige Model S?
 
Je hebt helemaal gelijk daarin. Ik zie nu dat de bedrade mobile connector a 736 euro weer niet leverbaar is, kon hem vanmorgen nog wel bestellen.
Punt is dat ik ook op mijn praktijk een krachtstroom stopcontact heb, dus dat was wel simpel uitwisselbaar.
 
Omdat ik die keurig heb ingeleverd bij beëindigen lease... Deze auto is nu privé gekocht overigens,
Maar dat zou perfect gewerkt hebben, dat wel..
Ah dat is jammer. Maar wel keurig. Ik heb net als onderstaande gedaan. Marktplaats zijn ze erg schaars. Goedkoopste optie is dan een niet tesla mobiele lader kopen, die heb je wel ook met kracht stroom aansluiting.
Deze versie doet geen 3 fase bij mijn weten, enkel de oudere welke niet meer nieuw te koop is. Mocht ik ooit mijn wagen in de verkoop doen gaat er een nieuwe 1 fase mee en blijft de oude achter.
 
Je hebt helemaal gelijk daarin. Ik zie nu dat de bedrade mobile connector a 736 euro weer niet leverbaar is, kon hem vanmorgen nog wel bestellen.
Punt is dat ik ook op mijn praktijk een krachtstroom stopcontact heb, dus dat was wel simpel uitwisselbaar.

Of zoiets:

 
Startprijs van de LR MS is nu 114.990€ en is 25k€ meer dan mijn aankoopprijs . Dus heb ik nog steeds gratis superchargen voor vele jaren. ;)
Screenshot_20230106_070809_Samsung Internet.jpg
 
  • Like
Reactions: adjego