Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
B2B94A66-4C74-42B2-BD12-A7572E237FBB.jpeg

LR besteld in maart 2021, gisteren ook eindelijk kunnen afhalen in Brugge omdat de leasing maatschappij niet meer in ‘22 wilde inschrijven 😑.
 
In NL vanaf maart beschikbaar voor 900 euro (zo werkt valuta volgens mij niet :p )


Fijn om te zien dat leveren in Q1 2023 nu ook op de site staat. Auto is in mijn config (MSM, Creme/Walnoot, 20"velgen) bijna 16k duurder geworden. Ik heb wel de sales rep gemailed met de vraag of de Yoke nog omgezet kan worden naar een rond stuur, zonder invloed te hebben op de prijs of levering.

Ergste geval kan dat niet en betaal je 900 euro extra als je er echt niet mee uit de voeten kan (Yoke)
 
Last edited:
voor mij is de Yoke een meerwaarde tov een stuur.
beter zicht. knapper interieur. relaxter houding bij cruisen.
de grootste aanpassing zit in "No Stalks" en niet in de vorm van het stuur /Yoke
Vooralsnog ben ik aan het kijken of het uberhaubt een optie is. Met name omdat de missus er enorme twijfels over hebt, en ik hoef niet te vertellen wie de broek aan heeft in de meeste relaties :+

Zelf neig ik naar 'ik kijk het aan en betaal dan mogelijk 900 euro als het écht niet gaat'
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Vooralsnog ben ik aan het kijken of het uberhaubt een optie is. Met name omdat de missus er enorme twijfels over hebt, en ik hoef niet te vertellen wie de broek aan heeft in de meeste relaties :+

Zelf neig ik naar 'ik kijk het aan en betaal dan mogelijk 900 euro als het écht niet gaat'

Dit is denk ik de beste route om te nemen - dit ga ik ook doen (MXP).

Yoke is een dramatisch ding zonder steer-by-wire en echt niet goed te praten, zeker niet in combinatie met richtingaanwijzers op het stuur.

Mocht Tesla toch overstappen op steer-by-wire, dan wordt de Yoke (op papier) superieur tegenover een normaal stuur. De enige echte reden die ik dan nog zie om voor een normaal stuur te kiezen is wanneer je een groter wagenpark hebt waar alle andere auto's wel met rond stuur hebben.
 
Dit is denk ik de beste route om te nemen - dit ga ik ook doen (MXP).

Yoke is een dramatisch ding zonder steer-by-wire en echt niet goed te praten, zeker niet in combinatie met richtingaanwijzers op het stuur.

Mocht Tesla toch overstappen op steer-by-wire, dan wordt de Yoke (op papier) superieur tegenover een normaal stuur. De enige echte reden die ik dan nog zie om voor een normaal stuur te kiezen is wanneer je een groter wagenpark hebt waar alle andere auto's wel met rond stuur hebben.
Is steer-by-wire in het geval van Tesla een softwarematige aanpassing die OTA uitgebracht zou kunnen worden, of is er ook nog een fysieke aanpassing nodig? Ik neig naar het eerste, maar ben er niet zeker van (ook niet na het uitzoeken er van)
 
Is steer-by-wire in het geval van Tesla een softwarematige aanpassing die OTA uitgebracht zou kunnen worden, of is er ook nog een fysieke aanpassing nodig? Ik neig naar het eerste, maar ben er niet zeker van (ook niet na het uitzoeken er van)
In het geval van steer-by-wire gaat het ook om hardware-aanpassingen. Geen idee of de huidige lading hier al mee wordt geleverd, iig nog nooit verhalen over gelezen.

Zal dus een (hardware) retrofit zijn mochten ze het implementeren en je auto het niet hebben.