Precies dit. Allemaal spiergeheugen, training en gewenning.
Wie stampt er na een tijdje in een automaat nog op de rem in een ontkoppelingsreflex?
Wissen en overschrijven die schijf
Wat is een rem?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies dit. Allemaal spiergeheugen, training en gewenning.
Wie stampt er na een tijdje in een automaat nog op de rem in een ontkoppelingsreflex?
Wissen en overschrijven die schijf
Klopt. Toen ik weer in de Model 3 reed probeerde ik te schakelen op het scherm. Het went heel snel. Is het beter? Niet perse. Is er aan te wennen? Ja zeker. Hadden al deze wijzingen perse gehoeven? Nee, naar mijn mening niet. Maar goed het is en blijft Tesla, dus het hoort er een beetje bij.Precies dit. Allemaal spiergeheugen, training en gewenning.
Wie stampt er na een tijdje in een automaat nog op de rem in een ontkoppelingsreflex?
Wissen en overschrijven die schijf
Niet in Nederland afaik (check het iedere dag).Is al van afgelopen vrijdag of zaterdag. In mijn account staat nog steeds jan-maart 2023
Is al een jaar of 5 zo dacht ik.Ik zat vorige week ff in de configurator te kijken en zag tot mijn zeer grote schrik dat het schuif/kanteldak niet meer leverbaar is!
Verder zijn de auto's volgens mij gelijkwaardig aan elkaar en erg compleet.
Dan 4,5 jaar denk ik vanaf 2019 ofzo. Heb er nooit meer op gelet. In december 2018 was het nog leverbaar op mijn huidige MS. Jammer hoor.Is al een jaar of 5 zo dacht ik.
Verwachte prijsverlaging? Heeft deze in het buitenland dan al plaatsgevonden?De verwachte prijsverlaging van de S/X is er helaas nog niet van gekomen. Ik zit toch iedere dag te kijken of die wordt doorgevoerd. Ik vind de huidige prijs van de Long range (dual motor) X eigenlijk zo'n € 15.000 - € 20.000 te hoog. Ik ben ook aan het kijken bij de (volgens mij vergelijkbare) Volvo EX 90. Die kost in de (erg complete) basis € 102.500. Dan moet je nog kijken naar de verschillende opties. De Volvo is standaard al een zevenzitter en er wordt ook geen meerprijs gerekend voor een licht interieur. Alleen heeft de Volvo standaard geen trekhaak. Verder zijn de auto's volgens mij gelijkwaardig aan elkaar en erg compleet. De Volvo heeft een groter accupakket maar is iets onzuiniger zodat de WLTP range nagenoeg gelijk is (585 km voor de Volvo en 576 km voor de Tesla). Met dat in het achterhoofd is naar mijn mening de Tesla zo'n 15 - 20.000 Euro te duur. Een Mercedes EQS SUV is zelfs goedkoper dan de Tesla. Maar die is in de basis minder compleet uitgerust. Zelfs t.o.v. de eigen tesla Model Y is de Model X meer dan twee keer zo duur (als de X precies twee keer zo duur zou zijn als een Y bestel ik vandaag nog een Model X). Ik ben dus in afwachting van de prijsverlaging van de S/X om mijn bijna 5 jaar oude Model X te vervangen. Als Tesla in Nederland verzuimd om de prijzen te verlagen zal ik (en ik ben bang velen met mij) toch gaan omkijken naar een alternatief.
Alleen in de VS, EU niet.Verwachte prijsverlaging? Heeft deze in het buitenland dan al plaatsgevonden?
De rijvaardigheidstrainingen die ik heb gevolgd leerden je om net niet het stuur te lossen in noodsituatiesHet gaat niet over stuurhouding, of zicht, of hoe makkelijk/moeilijk een rotonde op de openbare weg te nemen valt.
Een yoke (in het geval van Tesla, waar geen steer by wire aanwezig is) introduceert een extra risico in (nood)situaties - het mis kunnen grijpen van je stuur wanneer het echt nodig is.
Mocht je twijfelen - rij met je yoke eens een dagje mee met een rijvaardigheidstraining.
En dat is precies de techniek die moeilijker gemaakt wordt met een yoke, in (uitzonderlijke) noodsituaties waar je het stuur 2-3x zo snel beweegt terwijl je de dood op je af ziet komen uit je raam.De rijvaardigheidstrainingen die ik heb gevolgd leerden je om net niet het stuur te lossen in noodsituaties
En als je dan toch full lock moet sturen, leert BMW je deze techniek aan:
Bovenste helft van het stuur neem je nooit vast.
Met een juiste stuurtechniek grijp je nooit de bovenkant van het stuur (zie filmpje) dus hoeft de yoke geen probleem te zijn.En dat is precies de techniek die moeilijker gemaakt wordt met een yoke, in (uitzonderlijke) noodsituaties waar je het stuur 2-3x zo snel beweegt terwijl je de dood op je af ziet komen uit je raam.
Anyway, hou vooral vol. Hoop dat je het, zowel met als zonder yoke, nooit in praktijk zal mee hoeft te maken
BMW doet dan toch iets goedDe rijvaardigheidstrainingen die ik heb gevolgd leerden je om net niet het stuur te lossen in noodsituaties
En als je dan toch full lock moet sturen, leert BMW je deze techniek aan:
Bovenste helft van het stuur neem je nooit vast.