Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Zit het stuur niet altijd ondersteboven als bij het verlaten van een kleine rotonde richting moet worden aangegeven naar rechts? Dan is het toch altijd de onderste van de twee toetsen?
ondanks dat mijn fanboy gehalte redelijk cava is.. vind ik de richtingaanwijzers gebruiken toch.. mja.. "minder ideaal" :) Natuurlijk is dit maar tijdelijk tot onze FSD effectief begint te werken :)
 
Wanneer je bericht krijgt om de afleverlocatie te kiezen en andere gegevens door te geven zoals financiering en dergelijke, betekent dit dan dat de levering nakende is? Iemand een idee op welke termijn je dan levering kan verwachten?

Voor de gelukkigen in dit topic die hun wagen al ontvangen hebben: hoeveel tijd voor jullie levering moesten jullie deze gegevens invullen?

(Ik heb de vraag telefonisch proberen te stellen aan drie verschillende service centers, maar nergens lijken ze de telefoon nog op te nemen. Ben ik de enige die het schandalig vind dat je op dergelijke manier wordt behandeld?)
ik heb effectief nog twee gruwelijk lange maanden moeten wachten tijdens de eindejaars-aflever-chaos. Vanaf dat je een hidden VIN hebt kan je er vanuit gaan dat de wagen effectief op komst is . De service centers weten doorgaans minder dan 'de mensen hier' lol
 
ondanks dat mijn fanboy gehalte redelijk cava is.. vind ik de richtingaanwijzers gebruiken toch.. mja.. "minder ideaal" :) Natuurlijk is dit maar tijdelijk tot onze FSD effectief begint te werken :)
Ik heb nog geen ervaring met de yoke van Tesla, maar denk dat het beter had gewerkt als de toetsen van de richtingsaanwijzers op beide stuurhelften zou staan, zoals mijn computer stuurwiel, met een knop links voor links richting geven, en een knop rechts voor rechts richting geven. Ja, als het stuur ondersteboven staat moet je omdraaien, maar dat valt nog om te keren in je kop omdat het stuur ook omgekeerd staat...

Tijdens corona ~20000 virtuele kilometers in Euro Truck Simulator 2 gedaan en met die bovenstaande knoppenconfiguratie geen problemen gehad om richting aan te geven 😂
 
Ik heb nog geen ervaring met de yoke van Tesla, maar denk dat het beter had gewerkt als de toetsen van de richtingsaanwijzers op beide stuurhelften zou staan, zoals mijn computer stuurwiel, met een knop links voor links richting geven, en een knop rechts voor rechts richting geven. Ja, als het stuur ondersteboven staat moet je omdraaien, maar dat valt nog om te keren in je kop omdat het stuur ook omgekeerd staat...

Tijdens corona ~20000 virtuele kilometers in Euro Truck Simulator 2 gedaan en met die bovenstaande knoppenconfiguratie geen problemen gehad om richting aan te geven 😂

Yoke is leuke vinding, de richtingaanwijzer is wat mij betreft niet optimaal.
Als ze links een (met stuur meedraaiende) flipper zouden monteren gaat het m.i. al een stuk beter dan met "op z'n kop hangende knopjes".

Nb: schakelen met zo'n ouderwetse ICE voorzien van flippers gaat op zich ook prima in de bochten.
 
Smiley niet gezien? Belgische humor niet begrepen als nuchtere Nederlander?
Ah, zou idd kunnen dat de humor verschilt.

Mocht het alsnog betekenen dat hij dit daadwerkelijk doet, is dit hartstikke gevaarlijk.
Op en enkelvoudige rotonde zie ik hier geen gevaar, misschien wel indien meerdere vakken, maar dat zijn dan meestal geen kleine rotondes. ik denk dat de kleine rotondes in Belgie, wel kleiner zijn dan die in NL

Ah ja, ik rij zelf zga niet in Belgie dus kan inderdaad verschillen. In Nederland zijn veel rotondes gecombineerd met fietspaden welke soms wel/soms niet voorrang hebben op verkeer dat een rotonde verlaat. Mocht je ooit in Nederland komen, hier wat context over de gevaarlijke situatie die dit met zich meebrengt:

In het geval van "gokken" op je richtingaanwijzer geef je in sommige situaties waar fietsers geen voorrang hebben een signaal naar de fietsende weggebruiker dat je op de rotonde blijft (in Nederland is het een ongeschreven regel, niet verplicht, om je knipperlicht "met de rotonde mee" aan te zetten als je er op blijft). Dit kan er dus voor zorgen dat de fietser denkt dat je niet afslaat, hierdoor doorfietst, en vervolgens aangereden wordt omdat je de rotonde af gaat.

Wanneer je geen signaal geeft op een rotonde rijdt de gemiddelde Nederlander een stuk voorzichtiger (en blijft dus onnodig wachten mocht je wel de rotonde af gaan). Ondanks dat dit het verkeer dus wat stremt, is het vele malen veiliger.
 
In België ga je nooit links knipperen om de rotonde te blijven volgen. Dat zie ik in Nederland wel eens doen.
Super handig, zodat je zeker weet dat die auto niet alsnog de rotonde verlaat zonder richting aan te geven. Dat laatste gebeurt helaas te vaak. En dan sta je dus voor niks te wachten.

De regel is dat je alleen richting aangeeft als je de rotonde gaat verlaten. Maar ik vind het handig als wordt aangegeven dat je de rotonde blijft volgen.
 
  • Like
Reactions: balblas and Koifim
leuke België - Nederland discussie;). Ik merk dat ik steeds meer naar de pijltjes op display kijk in twijfel. Verkeerde kant snel nog drukken, gaat of uit of je pakt juiste kant, iig altijd correctie, maar eigenlijk nog niet mis geknipperd...
 
In België ga je nooit links knipperen om de rotonde te blijven volgen. Dat zie ik in Nederland wel eens doen. Ziet er even gek uit als Fransen die op het linkervak hun richtingsaanwijzer naar links aan laten staan.
Doe ik altijd als ik van plan ben de rotonde links te verlaten. Auto's die van rechts en van de andere kant de rotonde op willen, zien dan duidelijk wat je van plan bent.
 
Richting geven wordt niet gedaan in Zwitserland. Meeste mensen hebben les gekregen van hun Pa of Ma (kan hier nog steeds) en in hun tijd waren er geen rotondes. Gevolg: iedereen wacht op iedereen, snappen niet wie voorrang heeft en richting geven wordt trouwens nergens gedaan......
 
Richting geven wordt niet gedaan in Zwitserland. Meeste mensen hebben les gekregen van hun Pa of Ma (kan hier nog steeds) en in hun tijd waren er geen rotondes. Gevolg: iedereen wacht op iedereen, snappen niet wie voorrang heeft en richting geven wordt trouwens nergens gedaan......
Het wordt er hier niet beter op. ;)
@Tesla, voor de Zwitsers kunnen er nog twee knopjes af.
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Richting geven wordt niet gedaan in Zwitserland. Meeste mensen hebben les gekregen van hun Pa of Ma (kan hier nog steeds) en in hun tijd waren er geen rotondes. Gevolg: iedereen wacht op iedereen, snappen niet wie voorrang heeft en richting geven wordt trouwens nergens gedaan......
Idem in mijn " tweede thuisland " Portugal. ( nu bij de juiste post )