@ Bjorn, gelieve maandag uw model X terug in te leveren. Er zijn andere mensen die er meer recht op hebben!
Gefeliciteerd! Je eerste dislike!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@ Bjorn, gelieve maandag uw model X terug in te leveren. Er zijn andere mensen die er meer recht op hebben!
We hebben het inderdaad oevr twee verschillende zaken.Helder, UMC blauwe stekker werkt, echter een laad paal 1* 32A via mennekes krijg je dus max 1 * 16A, dat is in ieder geval wat ik zelf heb ondervonden.
Het is bij trips natuurlijk zo dat je niet altijd de kortste route tussen SuCs pakt. Recent nog met 100% vertrokken en met 4% aangekomen (p85d) omdat ik rijden door de heuvels en scherpe bochten veel leuker vind dan snelweg. Zolang je met superchargers kan, is het prima. Alleen als je onderweg moet bijladen met 11 of 3,6 kw wordt het vervelend.Klopt wat je zegt, maar als je de densiteit van de SuC bekijkt hoef je zelfs met een 60kW geen range anxiety meer te hebben. De reizen naar het zuiden en skioorden vergen dan idd wat meer oplaadtijd maar dan is het ook vakantie ;-)
Ik stel voor hier een sticky van te maken komt te vaak terug Deze vraagWe hebben het inderdaad oevr twee verschillende zaken.
De spraakverwarring komt door het gebruik van "Mennekes".
In de OP wordt met Mennekes een blauwe CEE 1P-32A stopcontact bedoelt. Mennekes is nu eenmaal het leidende merk in CEE-stekkers en stopcontacten.
Anderzijds was de firma Mennekes ook diegene die het type2 laden heeft ontwikkeld; zoals wij dat nu kennen.
En de merknaam is de soortnaam geworden.
Trouwens, ikzelf heb thuis ook een Mennekes. Een type2-laadstation dan, van Mennekes.
Maar de OP had het dus over het laden thuis, met de Tesla-UMC.
De discussie over het laden thuis, en de maximale snelheden die je met de Tesla-UMC kan bereiken, is hier helaas al te dikwijls langs gekomen; en vaak met verkeerde informatie.
Daarom, voor de laatste maal, beloofd !
* Met de Tesla-UMC kan je
- laden aan een huis-tuin-keuken stopcontact (Schuko) aan 1*230V, 13A - dat is 3KW - standaard meegeleverd bij de Tesla-UMC
- laden met de rode CEE stekker 3*380A, 16A aan 16A maximum, driefazig - dat is 11KW - standaard meegeleverd bij de Tesla-UMC
- laden met de blauwe CEE stekker 1*230A, 32A aan 32A maximum, monofazig - dat is 7,4 KW - optioneel meegeleverd bij de Tesla-UMC
Dit geldt zowel voor monoladers (11KW), duoladers(22KW) als de huidige "laders met extra groot vermogen" (16,5KW) .
<out>
Pfff, en dan nog niet eens door iemand met enige status.Gefeliciteerd! Je eerste dislike!
Trek het je niet aan @Xfrank en doe zo voort. Jouw bijdragen maken het zware dagelijkse bestaan wat draaglijker!Pfff, en dan nog niet eens door iemand met enige status.
(Is lid van 20 augustus 2016 )
Dit gezegd zijnde, de nul er af is hoef ik me niet meer in te houden.
Dat is dan wel héél recent, want mijn MS die vorige week is geleverd (premium interieur) heeft dit niet...Net dit op een draadje zien voorbijkomen, blijkbaar wordt de MS voortaan standaard (of met premium interieur) met bekerhouders en USB poorten achteraan uitgerust...
Een heel mooi aspect aan de 60 kWh exemplaren is dat hij maar maximaal tot zo'n 85% geladen kan worden, omdat de aanwezige 70 kWh begrensd wordt.
[eenhedenpolitie] kWh niet kW [/eenhedenpolitie]
Verder klopt de redenatie op zich maar je moet niet vergeten dat de je met de 75 kWh dus wél de mogelijkheid hebt van een range charge tot 100% als dat een keertje nodig is. De 60 kun je dan niet tot 110% laden .
Stel dat ik naast mijn V60D6 een S60D zou kiezen en tijdens een lange rit is die extra range van het 75kWh batterypack noodzakelijk. Hoe snel kan Tesla dat na betaling met creditcard "vrijschakelen" OTA?Ik denk ook dat zeker voor binnen Nederland (of België natuurlijk) de 60D echt een sweet spot is qua range-prijs verhouding.
Af en toe die ene vakantiebestemming of echt langere rit betekent gewoon net wat meer plannen/laden/rustiger aan doen. Het mooie is dat als dat toch tegenvalt in de praktijk, je gewoon die extra 15 kWh achteraf kunt activeren. Het is een goede propositie.
En ondertussen ontwikkelt het SuC netwerk zich natuurlijk ook.
Als ik naar mijn eigen rijpatroon kijk, dan heb ik op een gemiddelde werkdag toch wel zo'n 50-55 kWh verbruikt, een 60 wordt dan net te krap aan.
Stel dat ik naast mijn V60D6 een S60D zou kiezen en tijdens een lange rit is die extra range van het 75kWh batterypack noodzakelijk. Hoe snel kan Tesla dat na betaling met creditcard "vrijschakelen" OTA?
@PimEffting :Vergeet ook niet wat er straks in de winter gaat gebeuren. Voorverwarmen, verwarming tijdens de rit, hoger verbruik door de omstandighden, langere reistijd door files, ...
Je hebt dan zo 30% meer nodig voor hetzelfde stukje.