Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S70 2016 Adaptive cruise controle with lane keeping

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal !

ik heb mij recent een model S van 2016 gekocht (facelift) en zit met een vraag.

Specificaties​

Autopilot met comfortfuncties
hardware voor Autopilot
Achterwielaandrijving
Homelink via GPS
70 (upgrade naar 75)

Ik heb een werkende adaptive cruise controle MAAR het lukt mij niet om deze te laten werken met "lane assist" of hoe je het wil noemen, zodat hij dus zelf binnen een rijstrook blijft rijden op de snelweg.
Mijn tesla herkend de wegmarkering op de snelweg maar dubbel kort trekken aan de cruise controle hendel houd hem niet binnen een rijstrook, ook heb ik nog nooit het stuurwiel icoon op mijn dashboard zien verschijnen.
verder heb ik net naar tesla gebeld in belgie maar weet niet of ze mij wel volledig hebben begrepen. ze stelde mij voor om bij een tesla shop een afspraak te maken.
Voor ik dat doe wou ik toch horen of ik geen newbie mistakes maak.

TLDR:
Moet mijn tesla zelf binnen een rijstrook op de belgische snelwegen kunnen blijven rijden wanneer ik de cruise controle hendel 2 x kort naar mij trek ?

Hopelijk is het duidelijk en alvast bedankt voor jullie tijd !

Grtz, een nieuwe tesla fan !
 
heb alle opties 10x gechecked zowel in de auto zelf als op mijn tesla account (pc & smartphone) maar ga dit nogmaals checken straks
20210122_102820.jpg

De bovenste moet aan staan.
 
Ik denk dat ik het gevonden heb en helaas is het niet het gewenste resultaat.
De productiedatum van de auto is midden 2016 en online vond ik het volgende:
Tesla has announced that a new lane-keeping driver-assistance feature will be rolled out to owners of Model 3, Model S, and Model X vehicles built after October 2016. The system will now also be standard on all new Tesla models.

ik ga toch nog eens bij tesla horen of ik deze optie toch niet kan krijgen/kopen mocht ik de nodige hardware hebben.
momenteel zie ik nergens opties voor software of hardware om "enhanced autopilot" of "full self drive" te kopen waarbij ik toch tenminste de "enhanced autopilot zou moeten kunnen kopen.

Alvast bedankt iedereen en hopelijk kan ik nog iets fixen, het is een beetje jammer maar ben zowiezo nog super tevreden van de aankoop !
Cheers !
 
Ik denk dat ik het gevonden heb en helaas is het niet het gewenste resultaat.
De productiedatum van de auto is midden 2016 en online vond ik het volgende:
Tesla has announced that a new lane-keeping driver-assistance feature will be rolled out to owners of Model 3, Model S, and Model X vehicles built after October 2016. The system will now also be standard on all new Tesla models.

ik ga toch nog eens bij tesla horen of ik deze optie toch niet kan krijgen/kopen mocht ik de nodige hardware hebben.
momenteel zie ik nergens opties voor software of hardware om "enhanced autopilot" of "full self drive" te kopen waarbij ik toch tenminste de "enhanced autopilot zou moeten kunnen kopen.

Alvast bedankt iedereen en hopelijk kan ik nog iets fixen, het is een beetje jammer maar ben zowiezo nog super tevreden van de aankoop !
Cheers !
Ik heb wel AP en bij de proefrit in mei 2016 was die er ook. Dat zal het dus wellicht niet zijn. Ik had ook al MS85 vervangwagens die het ook hebben.
 
Ik denk dat ik het gevonden heb en helaas is het niet het gewenste resultaat.
De productiedatum van de auto is midden 2016 en online vond ik het volgende:
Tesla has announced that a new lane-keeping driver-assistance feature will be rolled out to owners of Model 3, Model S, and Model X vehicles built after October 2016. The system will now also be standard on all new Tesla models.

ik ga toch nog eens bij tesla horen of ik deze optie toch niet kan krijgen/kopen mocht ik de nodige hardware hebben.
momenteel zie ik nergens opties voor software of hardware om "enhanced autopilot" of "full self drive" te kopen waarbij ik toch tenminste de "enhanced autopilot zou moeten kunnen kopen.

Alvast bedankt iedereen en hopelijk kan ik nog iets fixen, het is een beetje jammer maar ben zowiezo nog super tevreden van de aankoop !
Cheers !
De benodige hardware zit in jouw tesla.
Waarschijnlijk heb je echter niet de optie voor AP1 (Auto Pilot versie 1).
Je kunt dit controleren in het software menu.
Of AP1 nu nog besteld kan worden via Tesla weet ik niet.
Vanaf october 2016 ging Tesla over op AP2.
 
Ik denk dat ik het gevonden heb en helaas is het niet het gewenste resultaat.
De productiedatum van de auto is midden 2016 en online vond ik het volgende:
Tesla has announced that a new lane-keeping driver-assistance feature will be rolled out to owners of Model 3, Model S, and Model X vehicles built after October 2016. The system will now also be standard on all new Tesla models.

ik ga toch nog eens bij tesla horen of ik deze optie toch niet kan krijgen/kopen mocht ik de nodige hardware hebben.
momenteel zie ik nergens opties voor software of hardware om "enhanced autopilot" of "full self drive" te kopen waarbij ik toch tenminste de "enhanced autopilot zou moeten kunnen kopen.

Alvast bedankt iedereen en hopelijk kan ik nog iets fixen, het is een beetje jammer maar ben zowiezo nog super tevreden van de aankoop !
Cheers !
Dat "a new lane-keeping etc" slaat volgens mij ook op AP2.
Jouw eerste regel Autopilot met comfortfuncties zou betekenen dat hij auto[pilot heeft. De leeftijd geeft aan dat je AP1 geïnstalleerd zou moeten hebben. Dus volgens mij heb je een camera aan je voorraam maar geen camera's aan de zijkanten van je S.

Ik kan het mis hebben maar autopilot was toch altijd standaard. FSD was altijd een betaalde optie.

Welke software heeft de auto?
En heb je een tab Autopilot in het menu?
 
IMG_20220112_113234.jpg
IMG_20220112_113123.jpg
IMG_20220112_113427.jpg
IMG_20220112_114416.jpg
IMG_20220112_113908.jpg

Dus wat ik nu ook opmerkte, mijn cruise controle hendel heeft ook geen knop links om in te druikken, dit zag ik wel op een filmpje van een 2016 model s dacht ik. ik heb wel een camera in de voorruit maar geen optie in het autopilot menu om autosteer aan te zetten, en ook geen camera's aan de zijkant van de wagen.

gewoon best toch eens naar een tesla shop gaan zeker ? (er staat toch geen info op de foto's die ik niet mag delen he ?) :p
 
Je kan checken bij het software tab of "Autopilot voor snelweg = meegeleverd pakket" dan weet je of het software is ingeschakeld of niet
IMG_4145.jpg

Ik zou denken dat uw tesla hoe dan ook het hardware bezit ( radar AP1 )
Onder uw nummerplaat bij het rooster zou een soort blokje zitten?
IMG_4187.jpg
 
Ik heb een 2015 model s gehad en daar moest ik inderdaad bijbetalen voor autopilot (wat iets anders is dan full self driving). Wie heeft deze specificaties aangeleverd? De eerste regel impliceert dat je mag verwachten dat de optie door de vorige eigenaar is aangeschaft. Kan natuurlijk zijn dat de aanbieder dit heeft opgeschreven (omdat dit later standaard op alle Tesla’s was) maar dat het niet bij de auto zit. Dit is dan tegen bijbetaling te activeren. Maar als de aanbieder het zo heeft aangeboden mag je in mijn beeld als consument verwachten dat dit erbij had gezeten.

Specificaties
Autopilot met comfortfuncties
hardware voor Autopilot
Achterwielaandrijving
Homelink via GPS
70 (upgrade naar 75)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je kan checken bij het software tab of "Autopilot voor snelweg = meegeleverd pakket" dan weet je of het software is ingeschakeld of nietView attachment 754514
Ik zou denken dat uw tesla hoe dan ook het hardware bezit ( radar AP1 )
Onder uw nummerplaat bij het rooster zou een soort blokje zitten?
View attachment 754869
autopiloot voor snelweg staat er niet bij en ik heb onder de nummerplaat zo geen blokje zitten, zit ik met een soort van tussenin model ofzo, ik raak meer in de war hoe meer ik lees xD
 
Ik heb een 2015 model s gehad en daar moest ik inderdaad bijbetalen voor autopilot (wat iets anders is dan full self driving). Wie heeft deze specificaties aangeleverd? De eerste regel impliceert dat je mag verwachten dat de optie door de vorige eigenaar is aangeschaft. Kan natuurlijk zijn dat de aanbieder dit heeft opgeschreven (omdat dit later standaard op alle Tesla’s was) maar dat het niet bij de auto zit. Dit is dan tegen bijbetaling te activeren. Maar als de aanbieder het zo heeft aangeboden mag je in mijn beeld als consument verwachten dat dit erbij had gezeten.
die "autopiloot met comfort functies" staat inderdaad op de site van tesla zelf
1642028302101.png

dus vind ik wel dat ik iets anders dan cruse controle mag verwachten :p heb zelf de adaptive cruise controle nog niet kunnen laten werken... man man man... (nog steeds tevreden maar erg in de war)
 
die "autopiloot met comfort functies" staat inderdaad op de site van tesla zelf
View attachment 755070
dus vind ik wel dat ik iets anders dan cruse controle mag verwachten :p heb zelf de adaptive cruise controle nog niet kunnen laten werken... man man man... (nog steeds tevreden maar erg in de war)
Wanneer de verkoper dit claimt, en zeker als het Tesla is, dan mag je op zijn minst autosteer en adaptive cruise control verwachten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
autopiloot voor snelweg staat er niet bij en ik heb onder de nummerplaat zo geen blokje zitten, zit ik met een soort van tussenin model ofzo, ik raak meer in de war hoe meer ik lees xD
Op uw foto staat Auto-pilot computer: 1.0 computer
Daarom dacht ik dat je AP1 hardware had...
Maar alle tesla's hebben die hardware na een bepaalde datum (Ik dacht midden 2014?)
want zelfs mijn andere tesla die geen AP functie aanstaat heeft die radar (blokje)


AP 1
2013-Tesla-Model-S-turn-signal-768x480.jpg


AP 2
tesla-side-camera-768x480.jpg