Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S85 wegdoen of blijven rijden?

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allemaal,

mijn situatie:

Ik heb een Financial lease op mijn model s85 uit 2016 lopen van 40k.
Inmiddels de rente afgelost en nog een bedrag van 35k openstaan met een slottermijn van 15k. (Momenteel los ik per maand 510 euro p.m af)

Ik heb Free Supercharging, Autopilot 1.0 en een MCU2 upgrade gedaan. De auto bevalt mij super maar ik krijg steeds meer ‘stress’ als ik de berichten
Als het gaat om de accu die er zo mee kan stoppen/slecht worden.

Ik heb hem gekocht bij 82.000km en er staat momenteel 140.000km op de teller.

Momenteel heb ik nog 1 jaar garantie op de accu.
Wel moet ik mijn ophanging repareren/vervangen (kosten bij Tesla: 2600,-. Nog niet uitgevoerd)

Als ik hem nu zou verkopen denk ik nog minimaal 35k te kunnen krijgen (meest gunstige maar laten wij daar vanuit gaan) en hiermee mijn lease betalen en helemaal op 0 uitkomen. Tesla hun inruil voorstel kwam neer op 22k.

Het liefst rij ik door in mijn 85 want ik vind het een geweldige auto maar ik ben zo bang dat als eventueel de accu er mee stopt.. ik dus iets van 12 tot 16k moet betalen voor een nieuwe accu.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik heb een stabiel inkomen dus de lease afbetalen is geen probleem, en ook de reparatie kan prima. Maar als ik dan die accu vervanging zie denk ik wel eens: Kan ik beter een golf halen voor dat geld en ‘uit de zorgen’ zijn..

maar goed. Ik geniet echt van mijn Tesla en wil er graag in blijven rijden. (Zonder stress. Dat dan weer wel).
 
worrying.jpg
 
Ik heb geen 85 batterij, maar heb dit weekend de 230000km aangetikt met nog ~2 jaar aan garantie... Zelfs met accuwissel zou ik goedkoper uit zijn dan wat mijn vorige BMW op 100000km heeft gekost aan stukken en onderhoud.

Wat moet er aan je ophanging gerepareerd worden?
 
Draagarmen wellicht? Of zijn die niet zo duur?
Het zijn zover ik weet nooit de draagarmen die kapot gaan, maar de kogel die kraakt.

Heb dat recent opgelost door een keer los te maken en de kogel wat rond te draaien, zodat het vet terug verspreid geraakt.

 
Dag allemaal,

mijn situatie:

Ik heb een Financial lease op mijn model s85 uit 2016 lopen van 40k.
Inmiddels de rente afgelost en nog een bedrag van 35k openstaan met een slottermijn van 15k. (Momenteel los ik per maand 510 euro p.m af)

Ik heb Free Supercharging, Autopilot 1.0 en een MCU2 upgrade gedaan. De auto bevalt mij super maar ik krijg steeds meer ‘stress’ als ik de berichten
Als het gaat om de accu die er zo mee kan stoppen/slecht worden.

Ik heb hem gekocht bij 82.000km en er staat momenteel 140.000km op de teller.

Momenteel heb ik nog 1 jaar garantie op de accu.
Wel moet ik mijn ophanging repareren/vervangen (kosten bij Tesla: 2600,-. Nog niet uitgevoerd)

Als ik hem nu zou verkopen denk ik nog minimaal 35k te kunnen krijgen (meest gunstige maar laten wij daar vanuit gaan) en hiermee mijn lease betalen en helemaal op 0 uitkomen. Tesla hun inruil voorstel kwam neer op 22k.

Het liefst rij ik door in mijn 85 want ik vind het een geweldige auto maar ik ben zo bang dat als eventueel de accu er mee stopt.. ik dus iets van 12 tot 16k moet betalen voor een nieuwe accu.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik heb een stabiel inkomen dus de lease afbetalen is geen probleem, en ook de reparatie kan prima. Maar als ik dan die accu vervanging zie denk ik wel eens: Kan ik beter een golf halen voor dat geld en ‘uit de zorgen’ zijn..

maar goed. Ik geniet echt van mijn Tesla en wil er graag in blijven rijden. (Zonder stress. Dat dan weer wel).
Beste Jurgen, hoe is dit afgelopen? Draadje was maar kort...
Ik heb dus net aan de hand waar jij bang voor was. Maar gelukkig hoef je bij een HV batterij probleem niet meteen gebukt te gaan onder een dure pack-wissel door Tesla hoor. Lees mijn post maar eens. Maandag ga ik mijn Model S gelukkig weer ophalen, met een door Electrify Europe gerepareerde HV battery pack, i.p.v. een dure refurbish wissel.
 
  • Like
Reactions: Powergerry