Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X alle instellingen kwijt en geen internet meer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in een keer wat geks, in een keer zijn alle gebruikersprofielen weg, heb ik geen internet meer. Na een paar keer herstarten komt de internetverbinding maar met een streep in mijn beeld staan. Geen navigatie meer en ook de km standen gewist behalve het totaal.
Energiemeter gaat van 0 - 402wh/km, maar lijkt wel of hij alles kwijt is.

meer mensen last van?? Zit nu op de 2020.40.8 en heb een model X 75d
 
52306DCC-1FC3-4713-897A-A93F11075DC9.jpeg
Dit is wat ik zie
 

Attachments

  • DE9DEC17-ECFE-4D00-A4CC-12D935F46A28.jpeg
    DE9DEC17-ECFE-4D00-A4CC-12D935F46A28.jpeg
    320.8 KB · Views: 46
Denk er ook aan dat wifi/LTE afhankelijk kan zijn van een USB connectie. Zorg dat alle USB-connecties losgekoppeld zijn alvorens een reboot te doen. En genoeg geduld hebben zodat LTE terug online komt.

Als je toch alle settings kwijt bent, kan je ook overwegen om een reset te doen met het verwijderen van alle settings. Ik had met mijn Model X vorige zomer na een nieuwe eMMC chip na een tijdje ook een probleem dat ie de kilometerstand na elke reboot vergat, en een harde reset met reset van alle persoonlijke data heeft toen het probleem opgelost.
 
Ik heb in een keer wat geks, in een keer zijn alle gebruikersprofielen weg, heb ik geen internet meer. Na een paar keer herstarten komt de internetverbinding maar met een streep in mijn beeld staan. Geen navigatie meer en ook de km standen gewist behalve het totaal.
Energiemeter gaat van 0 - 402wh/km, maar lijkt wel of hij alles kwijt is.

meer mensen last van?? Zit nu op de 2020.40.8 en heb een model X 75d


Lijkt een beetje op wat ik heb gehad. Bleek een corrupte config file te zijn. Was snel opgelost in het service Center.
 
Uiteindelijk on Moorrecht even naar de Sec gereden daar zit een jongeman die klantvriendelijk bezig is. Bleek dat minn simkaart elke keer op regio Californie werd gezet. Hebben ze geprobeerd te resetten maar hij werd elke keer weer op regio Californie gezet.
Uiteindelijk hebben ze een case aangemaakt en hebben de engineers van Tesla het in de firmware van de modem module opgelost.

blijft wel raar dat in een keer alle instellingen weg waren. Maar ben blij dat het opgelost is.
 
Herkenbaar, ik heb dit onderweg een tijd terug gehad (model 3) maar bij mij bevroor het scherm ook . Een harde reset wekte de zaak weer tot leven maar wel alle instellingen en gebruikersprofielen weg.
Vandaag had ik dit ook met mijn Model 3. Heel irritant. Het begon bij overigens met een DC laadsessie die niet wilde starten. Ik dacht: ik geef maar een soft reset, misschien helpt het. Daarna: alles weg. De telefoonsleutel bleef het overigens wel gewoon doen.
Ik hoop dat het bij één keer blijft. Of zijn hier mensen die zelfs dit al normaal zijn gaan vinden? :oops:
 
Vandaag had ik dit ook met mijn Model 3. Heel irritant. Het begon bij overigens met een DC laadsessie die niet wilde starten. Ik dacht: ik geef maar een soft reset, misschien helpt het. Daarna: alles weg. De telefoonsleutel bleef het overigens wel gewoon doen.
Ik hoop dat het bij één keer blijft. Of zijn hier mensen die zelfs dit al normaal zijn gaan vinden? :oops:
Bij mij was het ook na een mislukte DC laadsessie bij de Lidl.
 
Vandaag had ik dit ook met mijn Model 3. Heel irritant. Het begon bij overigens met een DC laadsessie die niet wilde starten. Ik dacht: ik geef maar een soft reset, misschien helpt het. Daarna: alles weg. De telefoonsleutel bleef het overigens wel gewoon doen.
Ik hoop dat het bij één keer blijft. Of zijn hier mensen die zelfs dit al normaal zijn gaan vinden? :oops:
Is het al opgelost bij je?? Bij mij heeft tesla moordrecht het opgelost. Mijn lte module bleef maar switchen naar een amerikaanse positie/provider waardoor hij het hier niet deed. En elke keer switchte hij terug.
 
Is het al opgelost bij je?? Bij mij heeft tesla moordrecht het opgelost. Mijn lte module bleef maar switchen naar een amerikaanse positie/provider waardoor hij het hier niet deed. En elke keer switchte hij terug.
Iets dergelijks zag ik ook. Na de soft reboot gaf hij een locatie in Californië aan als ik het goed zag, maar dat duurde maar even. Het laadprobleem is opgelost met nieuwe software. Ik heb nu v. 2021.4.6