Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X besteld

This site may earn commission on affiliate links.
Chassisnummers worden gebruikt om gestolen auto's om te katten. Daarom zijn sommigen er voorzichtig mee. Natuurlijk kunnen boeven ook een chassisnummer onder de voorruit aflezen, maar ik wil ze het niet nog makkelijker maken door de mijne hier te posten. De kans dat zo'n boef mijn auto uit kiest op straat is veel kleiner dan dat hij hier op het forum een geschikte VIN vindt die past bij de gestolen kleur en uitvoering.
 
Chassisnummers worden gebruikt om gestolen auto's om te katten. Daarom zijn sommigen er voorzichtig mee. Natuurlijk kunnen boeven ook een chassisnummer onder de voorruit aflezen, maar ik wil ze het niet nog makkelijker maken door de mijne hier te posten. De kans dat zo'n boef mijn auto uit kiest op straat is veel kleiner dan dat hij hier op het forum een geschikte VIN vindt die past bij de gestolen kleur en uitvoering.

Goed punt. Daarmee krijgt de gestolen auto dus een ander geldig chassisnummer wat niet geregistreerd staat als gestolen. Door je VIN gedeeltelijk af te schermen bescherm je dus in eerste instantie de potentiële koper van een gestolen auto. In tweede instantie ook jezelf want het kan administratief mis gaan als er twee auto's rondrijden met hetzelfde chassisnummer.

Hoe klein/groot en acceptabel dit risico is is een andere vraag maar wel duidelijk waarom het afgeschermd wordt.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
IMG_1530.JPG
IMG_1533.JPG


Enkele weken geleden onze 2de Model X in ontvangst mogen nemen!
Bemerk de zeer nauwkeurige detaillering/uitlijning van de deurgrepen, ook de AP heeft nog wel wat updates nodig, en dat voor maar 1/15.000 van de prijs. :)