TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model X carkit

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Glitch, Jun 22, 2018.

1. Glitch

Glitch Member

Zijn er hier meerdere mensen die problemen hebben met de carkit van de model x? En dan handsfree bellen? Ik hoor mensen kraak helder echter mensen horen mij vrijwel niet dus is die nu onbruikbaar.

2. JMOL

JMOL Member

Ik heb zelf sinds een week een S en mensen die mij bellen horen zichzelf dubbel. Ik heb Tesla gesproken en het is een bekend probleem die met de volgende update (begin volgende maand) eruit zou moeten zijn. Wellicht lost dat jouw probleem ook op.

3. RobbinB86

RobbinB86 Member

De reactie die ik zelf met de X veel hoor alsof ik in een aquarium aan het bellen ben met een hoop luchtbelletjes die te horen zijn bij mij...
    hopelijk dan dus met de volgende update dat het verbeterd wordt. Had in mijn outlander hiervoor zelfs al een losse carkit laten inbouwen. Zou bij een auto van dit kaliber toch niet nodig moeten zijn...

4. is3

is3 Sander Verschuur

Ik ben al wat updates verder en rij nog steeds regelmatig met de telefoon aan mijn oor....

5. Bob4

Bob4 Member

Hier ook al een half jaar hopeloos met dezelfde klacht

6. herb_k

herb_k Supporting Member

Ik al 3,5 jaar modderen

7. Sprins

Sprins Member

Ik heb sinds december mijn MS75 en had ook veel klachten over een krakende ‘robot’ stem wanneer ik vanuit de auto belde.
    Bij mij lijkt de oorzaak eerder aan de bluetooth verbinding van mijn iPhone X te liggen. Ik gebruik ook een apple watch. Als ik die op flightmode zet. En dan alleen mijn iPhone koppel aan de MS is het geluid perfect. Wellicht een herkenbare situatie voor sommige mensen hier?

8. Barend

Barend Member

Mijn x 100d is een maandje oud, en ook ik heb heel veel problemen met mijn carkit. Wat een verschil met mijn BMW 5 serie: van kraakhelder geluid (ook aan de andere kant van de lijm) naar een echo, robotstem, of soms helemaal niet hoorbaar.

Ik heb ook een iPhone x, maar geen Apple watch.

9. jeJochen

jeJochen Member

hier een samsung en de voorbije jaren geen problemen met de carkit, integendeel

10. ArgusBlue

ArgusBlue Member

Nu jij het zegt wel, ik had veel geprobeerd en gezocht maar deze optie niet bedacht (MS, nieuwe mcu). De meeste tijd werkt de carkit OK sinds de laatste update. De laatste dagen kreeg ik soms weer commentaar op de kwaliteit en inderdaad, toen had ik die watch om (iPhone 7, Apple watch 1). Zal goed gaan opletten en experimenteren, dit kan wellicht ook de wisselvalligheid van de hotspot functie via BT (kinderen, iPad, achterbank) verklaren.

11. iWill

iWill Member

Hier een iPhone X en een Model X sinds medio maart zonder problemen, gebruik de standaard van Tesla zelf in de middenconsole. Hooguit heb ik het idee dat mijn ontvangst wat minder is dan voorheen in de BMW5, met name in een lange of diepe tunnel heb ik wel eens geen ontvangst.

Overigens staat de iPhone X wel bekend om zijn problemen met BT en de eerste USA series hadden een bepaalde netwerk chip die niet goed overweg kon met Europese netwerken. Mijn exemplaar werd na analyse zonder morren omgewisseld door Apple.

12. Sprins

Sprins Member

Dat ga ik dan binnenkort ook proberen: iPhone X ruilen voor een nieuwe

• Funny x 1
  13. Bob4

Bob4 Member

Ik heb inderdaad ook een iPhone X met Apple Watch, eens kijken of ik daar wat mee kan doen...

14. Maarten

Maarten Active Member

Met mijn IPhone 6+ en Samsung Gear S3 om de pols geen enkel telefoon probleem in de Tesla.
    Maar laten we het maar niet hebben over de samenwerking tussen de IPhone en de Gear. :confused:
    Wet van behoud van ellende?

15. wooter

wooter Member

Kennis van me heeft een recente Model S met de nieuwe MCU waar ook problemen met bluetooth zijn. Hij had ook slechte LTE ontvangst. De MCU is bij hem vervangen.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC