Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Dank voor de tip @Faiz71 , heb ze nu uitgezet deze week om schade te voorkomen. Ook het kantelen bij parkeren maar ff uitgeschakeld.
En dank @watt & @Daniel 74 voor het ruiterwisserknopje, dat werkt goed ;) Dacht zelf dat het voorruit "verwarming" was maar die zit permanent onderin het scherm.

Apart is dat je wel de voorruit verwarming/ontwasseming kan aanzetten via de app, maar niet de achterruit en ruiterwisser...zou daar een specifieke reden voor zijn.
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and watt
Bij mij zijn vandaag de camera's in de spatborden (zowel links als rechts) vervangen. Vorige week ineens de melding dat autopilot camera's niet beschikbaar waren maar autopilot zelf werkte nog. Bij het parkeren 's avonds merkte ik dat de rechter camera offline was.
Na 2 dagen was het probleem terug weg en afgelopen zaterdag waren beide camera's offline waardoor ik ook geen wegmarkeringen in het display te zien kreeg, verkeersborden niet meer werden herkend, enz ...

Had wel al gemerkt dat er in beide kanten vochtophoping was na het wassen van de wagen en ze hebben die vandaag gewoon vervangen.

Heb ondertussen ook het probleem dat ik een ratelend geluid hoor bij snel acceleren. Ze hebben dit vandaag ook bekeken en bevestigd dat dit van de aandrijfassen vooraan komt maar gezien ik een '2021' model heb heb ik dus al de meest recente revisie van de aandrijfassen en ze wachten nu blijkbaar op een nieuwe revisie.

Ik heb dus een vermoeden dat de aandrijfassen van de Model X refresh zijn herwerkt om het hogere vermogen van de Plaid te kunnen verwerken dus op termijn geraakt dit dan ook wel opgelost. Het is nu niet dat dit overmatig stoort maar je merkt het wel.
 
Bij mij zijn vandaag de camera's in de spatborden (zowel links als rechts) vervangen. Vorige week ineens de melding dat autopilot camera's niet beschikbaar waren maar autopilot zelf werkte nog. Bij het parkeren 's avonds merkte ik dat de rechter camera offline was.
Na 2 dagen was het probleem terug weg en afgelopen zaterdag waren beide camera's offline waardoor ik ook geen wegmarkeringen in het display te zien kreeg, verkeersborden niet meer werden herkend, enz ...

Had wel al gemerkt dat er in beide kanten vochtophoping was na het wassen van de wagen en ze hebben die vandaag gewoon vervangen.

Heb ondertussen ook het probleem dat ik een ratelend geluid hoor bij snel acceleren. Ze hebben dit vandaag ook bekeken en bevestigd dat dit van de aandrijfassen vooraan komt maar gezien ik een '2021' model heb heb ik dus al de meest recente revisie van de aandrijfassen en ze wachten nu blijkbaar op een nieuwe revisie.

Ik heb dus een vermoeden dat de aandrijfassen van de Model X refresh zijn herwerkt om het hogere vermogen van de Plaid te kunnen verwerken dus op termijn geraakt dit dan ook wel opgelost. Het is nu niet dat dit overmatig stoort maar je merkt het wel.

Laten we het hopen!
Zijn er eigenlijk X-en waarbij de assen wel heel blijven?
Ik ben met 80kkm al aan mn 3e setje toe en rijd als een opa en altijd op laag.
 
ik ben bezig met een X aan te schaffen. Twijfel nog tussen een 6 of 7 persoons.

Zou iemand met een 6 pers X de moeite willen nemen om de ruimte tussen de 2 stoelen (plaats 3 en 4 zeg maar) op te meten?
Dit ivm het wel of niet kunnen plaatsen van de reiskoffer van onze (kleine) hond.

Dank alvast!
 
ik ben bezig met een X aan te schaffen. Twijfel nog tussen een 6 of 7 persoons.

Zou iemand met een 6 pers X de moeite willen nemen om de ruimte tussen de 2 stoelen (plaats 3 en 4 zeg maar) op te meten?
Dit ivm het wel of niet kunnen plaatsen van de reiskoffer van onze (kleine) hond.

Dank alvast!
Dit kan helpen


Een Dometic CFX-40 is 39,8cm breed.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: eelcodb and watt
ik ben bezig met een X aan te schaffen. Twijfel nog tussen een 6 of 7 persoons.

Zou iemand met een 6 pers X de moeite willen nemen om de ruimte tussen de 2 stoelen (plaats 3 en 4 zeg maar) op te meten?
Dit ivm het wel of niet kunnen plaatsen van de reiskoffer van onze (kleine) hond.

Dank alvast!

Op het smalste punt 38 cm, met een flexibele koffer heb je meer ruimte op de grond
059B9793-EAF9-43F7-942C-52697B5CA101.jpeg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: eelcodb and watt
ik ben bezig met een X aan te schaffen. Twijfel nog tussen een 6 of 7 persoons.

Zou iemand met een 6 pers X de moeite willen nemen om de ruimte tussen de 2 stoelen (plaats 3 en 4 zeg maar) op te meten?
Dit ivm het wel of niet kunnen plaatsen van de reiskoffer van onze (kleine) hond.

Dank alvast!

Zoals je mogelijk al wel weet is dat de 6 pers. configuratie niet volledig neer kan klappen. Als je een grote lading mee moet nemen is dat wat makkelijker met een 7 pers. configuratie omdat deze wel volledig neerklapbaar is.

Ikzelf had liever een 7 pers. of 5 pers. uitvoering gewild maar mijn huidige auto kon ik niet laten schieten, ook al is deze in de 6 pers. uitvoering.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ik vind 6 vs 7 een moeilijke keuze. Wij hebben een 6-zitter en inderdaad, als je eens een fiets moet vervoeren is het toch een beetje een gehannes want echt passen doet het niet. En soms vraag ik me af of een grote achterbank met 3 zitplaatsen niet comfortabeler zou zijn dan 2 captain's chairs.

En toch, als je dan op reis gaat en je kan in het midden een koelbox plaatsen, dan is dat toch weer erg handig.

5 zou ik nooit doen. Die 2 extra zitplaatsen achteraan zijn in de 6-zitter nog altijd erg comfortabel.
 
Dank! Wat een mooi forum met veel geweldige leden is het toch!
Haha. lastige keuze! Ligt er helemaal aan wat je ermee gaat doen.
De 3e rij is met een 6 ook door volwassenen prima te gebruiken door de extra beenruimte tussen de 2e rij.
Ik vind de 6 helemaal top. Zeker voor vakantieritten met 4 personen: dan liggen al onze kiteboards of snowboards & ski's tussen de stoelen en zit je achterin nog als een vorst. Onwaarschijnlijk wat er dan allemaal in die auto past. Dat is met een 5 of 7 niet mogelijk door de 1/3-2/3 verdeling van de 2e rij.
Als ik echt iets groots moet meenemen hang ik er een bakkie achter.
En 6 is natuurlijk véél mooier :)
Succes met je keuze!
 
  • Like
Reactions: HWS and eelcodb
Inderdaad. Ik heb volwassenen die de achterste rij verkiezen boven de captains chairs, net omdat je lekker relax kan hangen op de achterbank met je benen onder en tussen de middelste stoelen.

Voor dozen e.d. te vervoeren scheelt het niet veel om gewoon wat dozen tussen de captain's chairs te stapelen. Het is enkel met een fiets dat het een beetje tetrissen wordt; grote ondeelbare objecten dus.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
En inderdaad niet te vergeten, de meeste Model X modellen hebben af-fabriek een trekhaak. Voor de grotere objecten kan je dus uitwijken naar een aanhangwagen. Dit is ook hoe ik het met de 6 zits configuratie oplos en ook de reden geweest om toch deze 6 zits te nemen in plaats van de 7 zits.