Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend wezen mountainbiken met een paar vrienden in de Ardennen.....
Bij eindhoven weer ff volladen, GEEN gratis kopje koffie, bij de meeste Vd Valks wel, maar deze behoorde tot een andere groep volgens de ober en deed daar dus niet aan mee? Iemand hier meer ervaring mee? Was trouwens wel lekkere koffie uiteindelijk, en wat was het daar druk zeg, de ober had het over bijna 1.000 couverts die ze gemiddeld in het weekend tijdens de lunch daar weg geven?!

Al met al een mooie rit en genoeg ruimte voor ons op deze manier, enig minpuntje de auto steer, maar verder top!

Zo te horen een leuke ervaring met je vrienden gehad in je mooi gewrapte nieuwe Model X van ruim een ton, jammer dat je dan moet zaniken over een al dan niet gratis kopje koffie. :(

Mijn interpretatie is anders.. ik lees alleen verbazing over het onderling verschil tussen de diverse vdv's
 
  • Like
Reactions: FrankNL and KrisB
Zo te horen een leuke ervaring met je vrienden gehad in je mooi gewrapte nieuwe Model X van ruim een ton, jammer dat je dan moet zaniken over een al dan niet gratis kopje koffie. :(

Hoor die opmerking wel vaker, als je veel geld hebt mag je niet meer zeuren over kleine bedragen?! Maar blijf me verbazen over mensen die klagen over zuinigheid, wij doen gewoon nog lekker boodschappen bij de Aldi, moeten we nu de traiteur laten komen omdat we meer geld dan gemiddeld hebben? Heb gewoon van nature een zuinige inslag, en hoop dat ik die goed kan overdragen aan mijn kinderen!

Daarnaast hoor je mij niet "zanniken" erover, alleen verbaast het mij dat daar binnen vandervalk hotels onderliggende verschillen zitten qua beleid. Voor mij als er een toekan opstaat is het hetzelfde concern, net zoals McDonalds of Texaco. Dat gaf de ober aan ons aan en dat heb ik gedeeld, niet dat wij dat vervelend vonden. Staat ook los van het kopje koffie. Wij hebben gewoon een heerlijk kopje koffie gedronken, zonder geklaag, en netjes betaald, met plezier.

Maar on topic, en wat vrolijker, het was inderdaad een leuk weekend en de X is erg goed bevallen op deze trip!
 
Ik heb gisterenavond voor het eerst echt wat later op de avond gereden in mijn X, toen het al echt donker was buiten, en het viel me op dat ik alle lampen buiten (valt met name op bij achterlichten van voorliggers) dubbel zie in mijn voorruit. Niet enorm storend, maar wel vervelend en vermoeiend. Als ik lager door het raam kijk, lijkt er minder last van te zijn, maar het rijdt niet heel comfortabel zo half liggend over de console... Anderen hier ook last van?
 
Ik heb gisterenavond voor het eerst echt wat later op de avond gereden in mijn X, toen het al echt donker was buiten, en het viel me op dat ik alle lampen buiten (valt met name op bij achterlichten van voorliggers) dubbel zie in mijn voorruit. Niet enorm storend, maar wel vervelend en vermoeiend. Als ik lager door het raam kijk, lijkt er minder last van te zijn, maar het rijdt niet heel comfortabel zo half liggend over de console... Anderen hier ook last van?

Ben je relatief lang? Ik heb een soortgelijk verhaal namelijk gehoord uit de VS en daarbij merkte die persoon op dat gemiddeld tot korte mensen geen tot weinig last zullen hebben, maar lange mensen mogelijk wel af en toe.
 
Ik heb gisterenavond voor het eerst echt wat later op de avond gereden in mijn X, toen het al echt donker was buiten, en het viel me op dat ik alle lampen buiten (valt met name op bij achterlichten van voorliggers) dubbel zie in mijn voorruit. Niet enorm storend, maar wel vervelend en vermoeiend. Als ik lager door het raam kijk, lijkt er minder last van te zijn, maar het rijdt niet heel comfortabel zo half liggend over de console... Anderen hier ook last van?

Jazeker. Veel last van. En slechts 1.92M
Ga het eens vergelijken met andere MX. Als het bij mij aantoonbaar slechter is, ga ik het zeker aankaarten bij Tesla.
 
Ik heb gisterenavond voor het eerst echt wat later op de avond gereden in mijn X, toen het al echt donker was buiten, en het viel me op dat ik alle lampen buiten (valt met name op bij achterlichten van voorliggers) dubbel zie in mijn voorruit. Niet enorm storend, maar wel vervelend en vermoeiend. Als ik lager door het raam kijk, lijkt er minder last van te zijn, maar het rijdt niet heel comfortabel zo half liggend over de console... Anderen hier ook last van?

Ik heb daar ook wel eens last van, maar dan is dat niet Tesla gerelateerd. Moet dan ook zeker geen auto meer besturen.:D
 
Maar bij mij blijven de ramen een issue. Soms is er veel wind geruis hoorbaar. Door het raam een fractie te laten zakken is het weg, Ben ik de enige met dat probleem?

Je bent niet de enige, alleen bestuurders zijde bij mij. Door fractie te laten zakken is het weg. Vraag me alleen af of de ruit zelf op het mechanisme (het glas moet ergens op het frame geklemd zitten) niet 2mm kan zakken?
Iemand hier ervaring mee?
Anders gezegd: weet iemand hoe de ruit is te verstellen? Of hoe je de ruit eruit kunt halen?

Daarnaast vind ik het handmatig kunnen openen van de chargeport ook geweldig op de MX. Die van mij weigert nog wel eens open te gaan als ie nat is. Al een paar keer opnieuw afgesteld maar nog zonder verbetering.
View attachment 197501

Is hier wat aan te doen dan? Inderdaad bij nat weer blijft hij vaak dicht/plakken...
 
Je bent niet de enige, alleen bestuurders zijde bij mij. Door fractie te laten zakken is het weg. Vraag me alleen af of de ruit zelf op het mechanisme (het glas moet ergens op het frame geklemd zitten) niet 2mm kan zakken?
Iemand hier ervaring mee?
Anders gezegd: weet iemand hoe de ruit is te verstellen? Of hoe je de ruit eruit kunt halen?



Is hier wat aan te doen dan? Inderdaad bij nat weer blijft hij vaak dicht/plakken...

Ik had er direct na aflevering erg veel last van. Dat is door Tesla verholpen. Maar soms dan komt het raam toch weer een fractie te hoog. De afgelopen week geen last meer van gehad.

Maar in zijn algemeenheid vind ik het windgeruis sterker in de X van in de S. Maar dat had ik met mijn Range Rover ook. Maar dat was een tuinhuisje op wielen...
 
Beste Hendrik,

Het valt mij op dat jij - als eigenaar van een model S - opvallend vaak aan het posten bent op dit draadje, dat toch echt over de ervaringen met een model X gaat.

Koop die X nou maar! Je hebt nu immers twee goede redenen: jouw S heeft een klassiek front én is niet voorzien van ap2 hardware. En bovendien zijn de stoelen van de X beter.

Hoeveel meer redenen heb je nodig? :D
 
Beste Hendrik,

Het valt mij op dat jij - als eigenaar van een model S - opvallend vaak aan het posten bent op dit draadje, dat toch echt over de ervaringen met een model X gaat.

Koop die X nou maar! Je hebt nu immers twee goede redenen: jouw S heeft een klassiek front én is niet voorzien van ap2 hardware. En bovendien zijn de stoelen van de X beter.

Hoeveel meer redenen heb je nodig? :D

iets met restwaarde ? ;)
 
Gisteren een vervelend probleempje gehad. Ik leg toegangspasje van mijn werk op plankje midden in (die met schuif te openen is) maar na dat ik remde schoot pasje onder het bakje voor zonnebrillen helemaal naar achteren. Met geen mogelijkheid meer hier achter vandaan te halen dus ik zal naar servicecenter moeten.... Voortaan dus pasje maar in bakje leggen van telefoon dock.
Misschien dat ze bij service center gelijk naar wat andere dingetjes kunnen kijken zoals vleugeldeur die wel lijkt te sluiten maar dan bij wegrijden meldt dat hij niet dicht zit. Weer openen en dicht doen helpt meestal. Ook gaat bijrijders deur niet altijd goed open en dicht. Het lijkt iets met het raam te maken hebben waarbij deze dan niet goed helemaal naar bovengaat.